Linnalahti
Aktiivinen jäsen
Tänään lunastin yhden 1,85€ paketin. 0,44 € meni tullia ja 2.90 postin käsittelymaksua. 3 muuta saavat lähettää takasin. Soitin postin helppiin josta vastasivat että kiinan pakeita ei voi digitullata!
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Tänään lunastin yhden 1,85€ paketin. 0,44 € meni tullia ja 2.90 postin käsittelymaksua. 3 muuta saavat lähettää takasin. Soitin postin helppiin josta vastasivat että kiinan pakeita ei voi digitullata!
Itsellä toimi homma ihan yhtä hyvin kuin aikaisemminkin. Paketti oli käynyt Budapestissä välietapilla. Alvit taisi periä jo aliex...Kiinalaiselta firmalta tilattu tavara tuli Belgian kautta perille suoraan kotiovelle. Paketti oli uudelleen tarroitettu eikä sisältänyt mitään laskua. Toimitus Ubi Express... kotiin tuotiin mutta ei mitenkään vauhdikkaasti.
Tuosta lajitteluloopista oli juttuakin.Ei voi kyllä kovin paljoo kehua tuota nykyistä systeemiä.
Yksi pikku paketti on tullut maahan 5.7 ja lajiteltukkin samana päivänä kertaalleen, nyt lajiteltu samassa Vantaan 01530 keskuksessa 27.7 ja 28.7. Hyvin on lajiteltu, saa nähä milloin joku hoksaa sen myös jakaa eteenpäin.
Itsellä toimi homma ihan yhtä hyvin kuin aikaisemminkin. Paketti oli käynyt Budapestissä välietapilla. Alvit taisi periä jo aliex...
Näytä liitetiedosto 72565
hmm... mulla paketissa taisi olla joku 5 ja 10€ väliin oleva hinta ja sinnepäin myös tuotteesta maksoin. Täytyy katsoa tulevaisuudessa jostain kalliimmasta sama juttu tarkemmin.Jotakin viilunki kiinalaiset harrastaa kun pakettiin oli laitettu hinnaksi 13,5 EUR ja oikea arvo n. 30EUR
Voisiko joku vahvistaa, että tuleeko Aliexpressin kiinanpaketit nyt Suomeen ilman tulliin jäämistä kun niistä maksetaan alv suoraan myyjälle? Minulla jäi heinäkuussa yksi pikkupaketti tulliin, mutta se oli tilattu keväällä ja silloin ei kaiketi alv-riviä maksaessa vielä ollut.
Tullasin yhden paketin kuukausi sitten. Se lojui varastossa muutaman viikon sen jälkeen. Kyselin postilta sen perään, lupasivat selvittää. Eilen paketti oli lähetetty takaisin vastaanottajalle, oli tänään jo ulkomailla.
En ymmärrä miten voi palauttaa paketin, joka on tullattu ja jota ei ole seurannankaan perusteella edes yritetty toimittaa vaan se on ollut Postin varastossa kaiken aikaa. Odotan mielenkiinnolla Postin vastausta. Viimeviikkoisesta selvityspyynnöstäni ei kuulemma ole mitään jälkeä.
Pari pakettia on ollut pitkään odottamassa vapauttamista kun alvit on hoidettu jo maksuvaiheessa. Osa kiinatavarasta tulee suoraan kirjeenä kotiin bulvaanien kautta ilman mitään tullaustarvetta.
Pientä laittoa vailla koko systeemi.
Ei sieltä mitään järkevää vastausta saa. On minunkin pakettini - jolle olin tehnyt systeemin mukaiset ilmoitukset että tää on nyt hukassa - löytynyt takaisinlähetettäväksi josta sitten tuli tosiaan ilmoitus että meni pois kun et ollut vastaanottanut. Perään kyselyihin ei tullut sen enempää - eine tiedä itsekään.En ymmärrä miten voi palauttaa paketin, joka on tullattu ja jota ei ole seurannankaan perusteella edes yritetty toimittaa vaan se on ollut Postin varastossa kaiken aikaa.
Minulla Aliexpress on myös toiminut hyvin.Voisiko joku vahvistaa, että tuleeko Aliexpressin kiinanpaketit nyt Suomeen ilman tulliin jäämistä kun niistä maksetaan alv suoraan myyjälle? Minulla jäi heinäkuussa yksi pikkupaketti tulliin, mutta se oli tilattu keväällä ja silloin ei kaiketi alv-riviä maksaessa vielä ollut.
Jos tuohon on jätetty aukko puijaukselle niin mitäpä luulet tapahtuvan?Minulla Aliexpress on myös toiminut hyvin.
Mitä tulee tuohon alv-veloitukseen, niin oletan, että Alibaba on tehnyt alustalleen sovellutuksen, joka poimii alv osuuden maksusta ja tilittää sen Suomen verottajalle. Eli että alv osuus ei mene myyjälle.
Jos tuohon on jätetty aukko puijaukselle niin mitäpä luulet tapahtuvan?
From 1 July 2021, you will pay no extra charges upon delivery** for orders from outside the EU with a value not exceeding EUR 150. |
You will see the final price including VAT at checkout. eBay will collect and remit this VAT amount to the responsible tax authorities. |
![]()
Käsittelymaksu tulliselvitettäville lähetyksille - Asiakastuki - Posti
Postin käsittelymaksu koskee EU-alueen ulkopuolelta tai EU:n valmiste- ja arvonlisäveroalueen erityisalueilta saapuvia tavaralähetyksiä, jotka pitää tullata ja joihin kohdistuu maksettavia veroja. Maksa käsittelymaksu 20 päivän kuluessa...www.posti.fi
Ostin 10€ tavaran josta pidätetty veroa 24% juuri kuten eBay tiedotti.
On IOSS ID.
Toivon ettei mene tulliin enkä joudu maksamaan postin käsittelymaksua josta menisi myös ALV.
Netpostiin oli ilmaantunut tälläinen mainos.Ostin 10€ tavaran josta pidätetty veroa 24% juuri kuten eBay tiedotti.
On IOSS ID.
Toivon ettei mene tulliin enkä joudu maksamaan postin käsittelymaksua josta menisi myös ALV.
Netpostiin oli ilmaantunut tälläinen mainos.
Kannattaa lukaista se läpi.
![]()
Tullaus 1.7.2021 alkaen - Henkilöille - Posti
Posti on varautunut arvonlisäverouudistukseen. 1.7. 2021 alkaen EU:n ulkopuolelta tilatuille tavaroille on kolme tullaustapaa.www.posti.fi
Vaikutelma on että eBay GmbH maksaa sen veron ja toimii jälleenmyyjänä.
"eBay acting as deemed reseller as per Art.14a of VAT Directive 2006/112/EC has accounted for any VAT due in accordance with the local VAT legislation."
Ei ole tietoa, näkyykö IOSS ID paketissa. Tilauksen liittenä on kyllä verolasku TAX-INVOICE jolla sen todistaa jossa eBay saksan veronumero.
Kirjoitin jo sähköpostin lähettäjälle jota pyysin lisäämään tuon IOSS numeron. Jätin lähettämättä. Katsotaan nyt mitä eBay tekee.
Itse tein ensimmäisen tilauksen AliExpress:stä uuden lain voimaantulon jälkeen ja omapostiin tuli seuraava ilmoitus "lähetyksen alv on maksettu osto vaiheessa, mutta posti ei ole saanut tarvittavia tietoja lähettäjältä tulli ilmoituksen tekemiseksi puolestasi. Tullaa lähetys itse sen saavuttua Suomeen."
Onko tässä nyt kyse samasta asiasta kuin tuossa edellä mainitussa IOSS numeron puuttumisesta? Periikö Posti 2,90 käsittelymaksun jos teen itse tuon tulli ilmoituksen? Pitääkö paketin kulkua kytätä itse ja tehdä tulli ilmoitus kun huomaa paketin saapuneen Suomeen?
Sinä pystyt tullaamaan lähetyksen heti kun koodi/lähetys ilmestyy postin järjestelmään ja silloin todennäköosesti tulee läpi ilman nikottelua. Kaivat tosiaankin sen tullauskoodin esille, muuten aika suoraviivainen juttu.
Toi kakkos vaihtoehto pätee vain jos on tullatavaa. Jos ei ole tullatavaa niin ei tule maksuakaan vaikka itse tekee tullauksen. Kun hötkyilee niin lähetys tulee suoraan tilaajalle sen sijaan että menee jonnekin välivarastoon. Eli ykkösvaihtoehto toimii vain jos kaikki tiedot on ilmoitettu. Kakkosvaihtoehto jos tietoja joutuu täydentämään JA maksaa alvin Suomessa. 1b ei ole tossa ilmoitettu eli tekee tullauksen itse ilman että joutuu maksamaan mitään. 1b vaihtoehto on hidas (paitsi jos ilmoittaa etukäteen?) ja ja joutuu anomaan vapautusta posti käsittelymaksusta. Itsellä meni pitkänkaavan mukaan ja prosessi on vielä kesken.Näytä liitetiedosto 72604
Suosisin ensijaisesti tuota ensimmäistä vaihtoehtoa mistä ei tule kuluja ennen muuta hötkyilyä.