AlliumPorrum
Jäsen
Vs: Ilmalämpöpumpun ohjaus etänä
Nonni, nyt olis Tado paikallaan ja IFTTT:hen tunnari luotuna. Mutta en kyllä mitenkään tajua tuota IFTTT:tä että miten sillä saa noita sääntöjä luotua?? Näin alkuun mulle riittäisi kaksi perusjuttua:
- Jos lämpötila on alle 22 -> ILPin lämmitys päälle
- Jos lämpötila on yli 25 -> ILPin jäähdytys päälle
Mutta miten kummassa nuo sinne tehdään??? ???
Niin ja itse asiassa tartteeko tuohon edes IFTTT:tä, vai pystyykö Tadon konffaamaan jotenkin tuohon ihan suoraan, jos ei tartte mitään ulkopuolista anturia?
magnuken sanoi:Tadossa on kolme puhallinasentoa Mitsun pumpulle: auto, pieni, keski, suuri. Toimii luotettavasti etäohjaimella vaikka välistä käyttäisi pumpun omaakin kakea. Siivillä Tadossa on vain kiinteä tai vispaaminen.
Itse käytän huonetermostaattina yhdistelmää: makuuhuoneessa oleva Netatmo ja sen ulkopuolen käytävässä oleva ILP ja Tado sekä näitä yhdistäen IFTTT:llä.
Tällä hetkellä minulla on käytössä seuraavat IFTTT säännöt:
- If temperature rises above 22.5C, then cool Air Conditioning to 22C until next automatic change. (puhallus voimakas)
- If temperature drops below 22.2C then cool Air Conditioning to 23C untile next automatic change. (puhallus pieni)
Tuosta tulee makkarin hysteereesiksi noin 0.5C.
Nonni, nyt olis Tado paikallaan ja IFTTT:hen tunnari luotuna. Mutta en kyllä mitenkään tajua tuota IFTTT:tä että miten sillä saa noita sääntöjä luotua?? Näin alkuun mulle riittäisi kaksi perusjuttua:
- Jos lämpötila on alle 22 -> ILPin lämmitys päälle
- Jos lämpötila on yli 25 -> ILPin jäähdytys päälle
Mutta miten kummassa nuo sinne tehdään??? ???
Niin ja itse asiassa tartteeko tuohon edes IFTTT:tä, vai pystyykö Tadon konffaamaan jotenkin tuohon ihan suoraan, jos ei tartte mitään ulkopuolista anturia?