Alussa paketeissa oli 275w ja myöhemmin 285w kun ne 275w paneelit loppui. Kävin merituulessa niitä katsomassa, mutta jätin ostamatta kun sain nuo toiset hieman edullisemmin. Nuo silloin oli jotain onnisen ylijäämää.
Aikaisemmat panelit olivat Merituulen myymiä mutta Kauko Oy:n maahantuomia. Maahantuoja lopetti niiden maahatuonnin. Paneleja myytiin muistaakseni noin 3000kpl. Toimitus tapahtui Vantaalta Kauko Oyn varastosta.
Tuosta urecosta irtoaa seuraavaa tietoa
Neo Solar Power Energy Corp. (
traditional Chinese: 新日光能源), also known as NSP, is a Taiwan-based solar cell and module manufacturer. The company was ranked one of the global top ten solar cell manufacturers by capacity in 2013 and the largest solar cell producer by revenue in Taiwan.
[1] Neo Solar Power has merged into United Renewable Energy Co., Ltd. (3576.TW).
[2][3]
URE starts a new business model in Taiwan renewable energy industry and integrates the supply chain of system, module and cell. URE is capable of developing, establishing and financial engineering in system business.
www.nsp.com
Itse miettisin tuota Wp tehoa ajatellessa että varsinkin jos tila on rajattua niin en välttämättä ottaisi jo valmiiksi hiukan "vanhanaikaisia" paneleita (itse ajattelen tätä <300Wp). Näillä toki on paras vastine rahalle. Tarkoitan tällä siis sitä että usein järjestelmä asennetaan siihen parhaaseen paikkaan niin jälkikäteen sitten välttämättä sitä tilaa ei enää olekaan. Toki jos tilaa on reilusti niin sitten Wp/€ saattaa ratkaista tai jos suunnitelmissa ei ole laajentaa järjestelmää koskaan. Mutta nää on näitä mun kotkotuksia. Toki jos ajattelee asiaa siltä kantilta että lika/varjot tms aiheuttaa vähemmän harmaita hiuksia jos panelipinta-ala on suurempi?
Panelin valinnassa kiinnittäisin kuitenkin huomiota siihen että onko valmistaja tunnettu vai ei.
Liekö tämä sitten tuo Urecon paneli? Myymässä olleen ständin mukaan paneli on musta mutta tuon pdf:n perusteella näyttää kyllä siniselle. Myös monikidepaneleja on mustina.
URECO F6E_H3A / 60 cells – 280W Poly-Crystalline Price (€, excl. VAT) upon request MOQ: 1 pallet EXW Germany Availability: from stock, subject to prior sales Terms of payment: 100% prepayment at order
www.solaryours.com
Tämä oli merituulen 1. tarjous
2.
3.
Nyt kun noita hintoja katsoo niin kyllähän tuo toinen tarjous oli aivan loistava jos jos tuo steca olisi kelvannut invertteriksi. Varsinkin esim jos tuohon toisen tarjouksen toiseen pakettiin olisi lisännyt vielä kaveriksi muutaman panelin lisää. Alta kolmeen tonniin olisi saanut +6 kWp paneleita ja invertterin. Itse vierastan hiukan tuota Stecaa ja siksi jätinkin sen hyllyyn.