K
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Surullinen näky. On kyllä Suomessa paneelit kovilla. En ihan hevillä lähtisi asentamaan ilman erillistä tukikehystä 2 rivistä paneelistoa. Kahdessa rivissä ylemmältä riviltä liukuu jäätä alemmalle riville ja alimmainen lista on todella kovilla.
Menekö myyntiin vai käytätkö itse?276 Wh kertyi heti paneleilta, kun osasta putosi lumet päältä. Nyt on jo intoa täynnä ja täytyy laittaa rimaa heti ylemmäs. 1000 Wh jos saisi täyteen nyt ensin joulukuussa
Eilen oli vuoden lyhyin ja täällä ehkä myös sumuisin päivä, synkkää ku mikä. Niin vain täälläkin tukitettiin reilu 200 000 mWh lumesta vapailla paneeleilla.Huutonettiin, tai tori.fi ajattelin laittaa. Tuonhan pitäisi jo vaikuttaa pörssisähkön hintoihinkin alentavasti ja olen siis talkoissa mukana. Täytyy vertailla nyt päivittäisiä hintoja, että miten paljon tuo nyt sitten vaikutti, kun sain tuotannon käyntiin. Eli empiirinen tutkimus menossa 276 Wh vaikutuksesta sähkönhinnan muodostumiseen.
Oletko putsannut paneelit lumesta vai onko lumet lähteneet itekseen?ei irvota mistään, viides talvi menossa , ei lumiesteitä ainoastaan laitimmaiset kiinnitetty

olen putsannut, ymmärrän että noissa paneleissa on vesi listan ja lasin välillä repinyt raon jään laajetessa lämmetessäänOletko putsannut paneelit lumesta vai onko lumet lähteneet itekseen?
Jos tuosta kyse, niin veden pääsyn listan ja lasin väliin voisi estää ohuella tiivistesaumalla. Samalla mitä käytetään ikkunoissa. Riittäisi että sauma olisi alalistassa.olen putsannut, ymmärrän että noissa paneleissa on vesi listan ja lasin välillä repinyt raon jään laajetessa lämmetessään
faeisarissa juurikin niitä kuvia on paljon
Tuosta olikin juuri juttu.Tässä melko tuore nrel -taulukko, pii-perovskiitti nousee aika jyrkästi.
en ole käytännön mittauksissa saanut mitään eroa tavis/perc
odottelen seuraavaa selvästi havaittavaa kehitystä w/m2 paneleissa ja etenkin kehitystä lonkerokelin tuottoon mikä on jopa heikentynyt
Perovskiiteissä on ollut kestävyyden kanssa ongelmia - tämä on samanlaista kuin akkuteollisuus, vaikea saada kaikkea hyvää samaan pakettiin vaikka labrassa tulee kovia tuloksia, mutta tuo hyvä tehokehitys voi johtaa siihen että tähän puoleen pannaan nyt paukkuja.Tiedä sutten milloin nyt testipöydällä oleva tekniikka on kuluttajien käytössä.
Perovskiiteissä on ollut kestävyyden kanssa ongelmia - tämä on samanlaista kuin akkuteollisuus, vaikea saada kaikkea hyvää samaan pakettiin vaikka labrassa tulee kovia tuloksia, mutta tuo hyvä tehokehitys voi johtaa siihen että tähän puoleen pannaan nyt paukkuja.
Täällä pääkaupunkiseudulla lumet sulasivat eilisen päivän aikana paneeleista. Eilen tuli ihan pientä teho ja tänään invertterit alkoivat tuottaa klo 10 maissa. Synkkä vesisateinen ilma. Tehot aamulla ihan olemattomat, pari wattia per paneeli. Tuskin menee tänään yli 15 W per paneeli edes keskipäivällä. Paneelit vajaa 400W.Keli meni plussalle ja katolla on aika paksu kerros lunta. Kävin kuntoilumielessä putsaamassa kattoa ja paneeleita. Lähinnä kiinnosti samalla kokeilla, että saako sieltä mitään ulos näin talvella. Ainakin paneelien jännitteessä näkyy puhdistusajankohta heti, mutta tuotto on kyllä edelleen pyöreä nolla
katso liitettä 83491
Onhan tuo jännite toki hivenen kohollaan käynyt ennenkin, vaikka paneelien päällä oli paksu 10cm< lumivaippa. Esim. kuva alla eiliseltä.
katso liitettä 83490
Paneelien alareunan päälle oli kyllä jäätynyt sellainen pieni jääreunus, mutta se lähti ihan kevyesti irti ja listat oli ainakin toistaiseksi vielä kiinni.
Tässä pieni metatutkimus aiheesta. Tekijänä "Gary Does Solar"-somekanava Youtubessa. Voi sisältää tuotesijoittelua.Minulle on opetettu että jopa lipputangon varokin torppaa koko ryhmän tehon.
Mikä tämän selittää?
Nollaan jäi minun keräimetkin, marraskuussa tuli 1 kWh, sekin ilmeisesti joku pyöristys luvuissa. Helmikuun lopulla sitten taas alkaa tuotto meillä.kyllä jäi joulukuun tuotto tasalukemaan 0Wh. Vaikka aamupäivästä puhdistin paneelit paljaaksi ja jännitekin ryhmässä nousi, niin tuottoa ei päässyt kuitenkaan syntymään. Noh kokeillaan sitten kevväämmällä