Keskustelua polttomoottoriajoneuvoista

jmaja

Hyperaktiivi
Saa toki, mutta toivottavasti sille on muitakin perusteita kuin pelkkä mukavuudenhalu, ihan jo kansanterveydelliseltä kantiltakin ajateltuna. Ja sitten väki huhkii jossain salilla juoksumatolla jne.
No mulla on työmatkaa autolla 36 km. Pyörällä pääsisi hiukan yli 30 km. Julkisilla menee 1,5-2 h ajasta riippuen. Kai se on mukavuudenhalua kun tuota autolla ajan. Autolla menee 31-40 min. Tosin teen 50% etätöitä, joten ei tuota tule päivittäin ajettua. Vielä en ole koskaan pyörällä mennyt töihin, ajatus on kyllä muutaman kerran kuussa kesäkaudella.

Vaimolla työmatka on 11 km. Julkisilla menee ajasta riippuen 37-50 min, autolla 15-20 min. Itse menisin tuon aika usein pyörällä, vaimo ei.

jmaja

Hyperaktiivi
^sinullahan menisi varmaan työmatka pyörä-metro-pyörä kombolla aika mukavasti?
Aikanaan tuli käytyä kohtuu usein metro-pyörällä Olarista Sköldvikiin. Tuossa tuli kymmenkunta km pyöräilyä, koko silloinen metro ja sitten 30 km pyöräilyä/suunta.

Nyt Metro kestäisi 45 min ja pyöräilyä tulisi vain 4 km yhteensä. Turhan vähän pyöräilyä mun makuun. Aikaa toki säästyisi bussi/kävely-metroon. Ja hiukan myös pelkkään pyöräilyyn.

Back
Ylös Bottom