Taajamien lisäksi käytetään kaupunkeihin niveltyvillä haja-asutusalueella. Eipä ole aikaakaan, kun näin katetulla traktorimönkijällä kaahaavan nuorisoseurueen tulevan mutkaisella mökkitiellä (rajoitus 50km/h) täysin vasenta kaistaa vastaan (varmaan yli 60km/h), kun noin mutkaisella tiellä ei pysynyt omalla puolellaan vauhdin takia. Ei ole mitään perustetta väittää, että "kohtaamiset kevyen liikenteen kanssa" olisivat edes läheskään yhtä turvallisia kuin nykyhenkilöautolla, joissa on sentään kaikenlaista jarrutusautomatiikkaa jalakulkijan turvaksi (henki menee pois jo kun 40km/h jalakulkijaan tai pyöräilijään töräyttää). Jos vakuutukset noudattavat mopoautojen totuttua hinnoittelua, vakuutukset maksavat moninkertaisesti henkilöauton tyypilliseen vakuutukseen nähden (juuri sen takia, että niillä lähes tai täysin teurastetaan sekä ulkopuolisia että kärrättäviä, ei tosin edes enemmistö, mutta liian moni).Niin, varmaan tollasen kevytauton juttuhin kuuluu:
a) sitä käytetään taajamassa
b) maksiminopeudet rajattu 80km/h tms.
c) ranget aika pienet, koska ei tarvetta
d) kohtaamiset kevyen liikenteen kanssa ovat turvallisempia
e) regulaatiota voidaan poistaa tämän johdosta
f) vie vähän tilaa ja helppo pysäköidä (omat parkkiruudut näille?)
g) vois toimia ehkä automonisesti tai ota käyttöön kännykällä periaatteella (vrt. citypolkupyörät ja skuutit)
h) halvat vakuutukset