Ilman käyttövesiä vai?Motivan laskurissa E-Suomessa 120 m2 matalaenergiatalo kuluttaa lämmitykseen alle 10 MWh/a
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ilman käyttövesiä vai?Motivan laskurissa E-Suomessa 120 m2 matalaenergiatalo kuluttaa lämmitykseen alle 10 MWh/a
Kyllä siinä on käyttövesi mukana. Voit itse kokeilla muuttaa tuota henkilömäärää niin kyllä se kokonaislukema tuossa muuttuu.Ilman käyttövesiä vai?
Kyllä siinä on käyttövesi mukana. Voit itse kokeilla muuttaa tuota henkilömäärää niin kyllä se kokonaislukema tuossa muuttuu.![]()
Riippuu koosta ja sisältyykö käyttövesi. Tuossa kokoluokassa 15 MWh on oikea suuruusluokka lämpöenergialle lämmitykseen ja käyttöveteen.TMA laskelmiin tuo 20MWh lämmitarve on saneeraustaloon sopiva.
Tuo on pakko olla ostoenergia ja kaukolämmön tapauksessa vielä kertoimella. Ei lämmöntarve noin pieneksi ole mennyt.Motivan laskurissa E-Suomessa 120 m2 matalaenergiatalo kuluttaa energiaa 10 MWh/a. 150 m2 veisi 12 MWh.
4 hlö ja huonekorkeus 2,8 m.
Tuohon laskuriin kun laittaa sähkölämmitys, ja matalaenergia, niin pääsee kyllä noihin lukuihin.Tuo on pakko olla ostoenergia ja kaukolämmön tapauksessa vielä kertoimella. Ei lämmöntarve noin pieneksi ole mennyt.
Yksi hyppy mitattiin tarkastelukaudelta 1.1. - 22.10.2019. Ilman aurinkoa 8619 kWh, COP 3,34 sis. tulistuksen. Pelkkä pumppaus (8085 kWh) COP 3,95 ja tulokset ilman lämmönjakoa. Harjoittelulla voi tietty parantaa tuloksia.tässähän otetaan coppihyppy
Tuo on pakko olla ostoenergia ja kaukolämmön tapauksessa vielä kertoimella. Ei lämmöntarve noin pieneksi ole mennyt.
Pelkkä käyttövesi varaajahäviöineen on laskennallisesti 6 MWh tuon kokoisille taloille.
Tätä minä hieman yritin tuossa aiemmin tuoda esille ja suunta on lämmitystarpeessa vain alaspäin.Kyllä se vaan on mennyt noin alas.
2020 oli poikkeuksellisen lämmin. Teillä mennee alle laskennallisen käyttövettä? Luvattu käyttövesi-COP on 2,3, joten siihen pitäisi mennä 2500 kWh. Ei se 1500-2500 kWh voi riittää lämmönjakoon ja tuloilmaan.Jos meillä meni v. 2020 9,2MWh ja tänä vuonna noin 10MWh niin ei lämmitykseen voi tuosta mennä kuin 4-5MWh. Loput käyttösähköön.
Sis tulistuksen oton muttei tuottoa.Yksi hyppy mitattiin tarkastelukaudelta 1.1. - 22.10.2019. Ilman aurinkoa 8619 kWh, COP 3,34 sis. tulistuksen.
15MWh on noista luvuista lähimpänä...
Motivan laskurissa E-Suomessa 120 m2 matalaenergiatalo kuluttaa energiaa 10 MWh/a. 150 m2 veisi 12 MWh.
4 hlö ja huonekorkeus 2,8 m.
Kyllä siinä on käyttövesi mukana. Voit itse kokeilla muuttaa tuota henkilömäärää niin kyllä se kokonaislukema tuossa muuttuu.![]()
Käytitkö puuta vuonna 2020 ?Kyllä se vaan on mennyt noin alas. Jos meillä meni v. 2020 9,2MWh ja tänä vuonna noin 10MWh niin ei lämmitykseen voi tuosta mennä kuin 4-5MWh. Loput käyttösähköön.
Ja koska PILP lämmittää tuloilman ei kokonaisCOP paljon yli 2 voi olla.
Ei mitään puppua, pienet omakotitalot kannattaa tehdä nykyisin matalaenergiataloksi. Turhaa hukata rahaa ylimitoitettuihin lämmityslaitteisiin, jotka tulevaisuudessa ovat vain enemmän ylimitoitettuja.No olihan se puppua niinku epäilinkin, 17,6MWh siitä tulee kun puhutaan normaaleista normit täyttävistä taloista...![]()
Skeidaa on helppo heittää propeliin, mutta jonkinlaisen omavalvonnan perään kuitenkin kuuluttaisin eli esitettyjen epäilyjen taustaa voisi myös hiukan perusteellisemmin tarkastaa eikä odottaa muiden kaivavan selityksiä. Onkohan nuo mittausstandardit jotenkin muuten kovasti erilaisia VILPeille ja MLP koneille?- COP arvoissa ei ole mukana korkeammat > RH85% yli olevat ilman suhteellinen kosteusolosuhteet. Suomessa RH85% kuukauden keskiarvo, ylittyy tyypillisesti lämmityskaudella (5 kuukautta vuodesta).
No se on sitten taas toinen asia minkälaisella tavalla talon kukin haluaa rakentaa, mutta normihomma on kuitenkin tuo 18 millä varmaan massat tehdään ja talopaketit tarjoillaan, talopaketteja ihmiset kuitenkin nykyään ostaa. Mihin kohtaa kukin rahansa pistää.Ei mitään puppua, pienet omakotitalot kannattaa tehdä nykyisin matalaenergiataloksi. Turhaa hukata rahaa ylimitoitettuihin lämmityslaitteisiin, jotka tulevaisuudessa ovat vain enemmän ylimitoitettuja.![]()
En, vaan minä olen kovasti huolissani, että jos myös VILP aikanasi olet sen unohtanut lisätä. Se selittäisi kovasti näkemyksiäsi VILP tuloksista. Jos ymmärsin oikein, siellä voisi piileksiä aineksia COP -hyppyyn.Yritätkö nyt sanoa että olen aina lisännyt tulistimen kuluttaman sähkön myös tuotoksi lämpöpumpun tuoton lisäksi?
No se on sitten taas toinen asia minkälaisella tavalla talon kukin haluaa rakentaa, mutta normihomma on kuitenkin tuo 18 millä varmaan massat tehdään ja talopaketit tarjoillaan, talopaketteja ihmiset kuitenkin nykyään ostaa. Mihin kohtaa kukin rahansa pistää.
Miksi, mlp mittausstandardit pitäisi olla samanlaiset kuin vilp ? Ei, ne on kuule aivan erilaisia laitteita.Skeidaa on helppo heittää propeliin, mutta jonkinlaisen omavalvonnan perään kuitenkin kuuluttaisin eli esitettyjen epäilyjen taustaa voisi myös hiukan perusteellisemmin tarkastaa eikä odottaa muiden kaivavan selityksiä. Onkohan nuo mittausstandardit jotenkin muuten kovasti erilaisia VILPeille ja MLP koneille?
Otatko silmän käteen ja menet vaikka heldan sivuille ja tarkastele tilastoja
Olen tuota myös miettinyt. Meillä on semmoinenkin 12 kk mittausjakso kun tulistimeen tuli kaupungin kylmä vesi. Silloin meillä 4 ihmisen perhe kulutti 2700 kWh:lla lämmitettyä vettä kokonaisvedenkulutuksen ollessa n. 110 m3 vuodessa. Veden esilämmitys n 35 asteeseen puolitti sähkön kulutuksen.Minkä mukaan lasketaan käyttöveden vuotuisaksi energiatarpeeksi 1000kWh/hlö?
Te ette nyt jälleen ymmärrä, mistä se kenkä puristaa. Ne villarahat pitäisi tunkea sinne kaivoon. No, valtio pönkittää kaivoa kaatumasta mutta villoja verotetaan vaikka ne voi ihan oikeasti pudota seinältä.
COP 2 ylitettiin jo minun "ulti-talven tappajalla", siinä ei mitään ihmeellistä ole.
Vanha ketju, muistan kyllä sen (tikulla silmään sitä joka vanhoja muistaa....). Tuohon aikaan vilpit oli vielä uudehkoja vekottimia.