Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Elämä on valintoja. Samalla rahalla voi ottaa mäkkäristä hamppari aterian tai ostaa hyvän pihvin. Tai baarissa oluen.Ihmeellisistä ainesosista ihmiset puhuu. Meillä ihan perusruokaa ja viime kuussa citymarkettiin 1960 euroa. Siitä ruokaa luullakseni 90-95%. Ja ulkonasyömiset päälle, että mitä lysti maksaisi jos söisi moisia
Tai askin tupakkaa päivittäin, saa samaan hintaan keuhkoahtauman pienellä viiveelläElämä on valintoja. Samalla rahalla voi ottaa mäkkäristä hamppari aterian tai ostaa hyvän pihvin. Tai baarissa oluen.
Millai teet sen syöntikuntoon?Tilasin atrian lihakausta normaali briskeettiä 8 kg... onko kokemusta?
On, olen todennut, että suomalainen on liian kuiva=rasvatonta. En edes enää yritä, australia, barsilia, jenkit, se vaan ei onnistu. Ainakaan ns. BBQ tyyliin. Brisketistä olen myös tehnyt aasialaisia, siihen kuiva kotimianen taipuu.Tilasin atrian lihakausta normaali briskeettiä 8 kg... onko kokemusta?
Kerro lisää tuostaBrisketistä olen myös tehnyt aasialaisia,
Bo Kho, oli se, todella hyvää, Brisket oli rasvattomaksi leikattua, ihan 2 cm siivua. Maksoi varmaan muutaman euron kilo.Kerro lisää tuosta
Ajtaleni seuraavaaMillai teet sen syöntikuntoon?
Testasin pari viikkoa siiten suomalsita/latvialista ja ei ollut ravaton, jopa ehkä liian ravainen. Tämä oli se syy miksi päätin kokeilla Atriaa, vähemmän rasvaa.On, olen todennut, että suomalainen on liian kuiva=rasvatonta.
Joo, näin se on nähtävä. Liian vähän rasvaa.Brisketit näille kotimaisille, jotka siis tekevät bbq:ta tulevat samoista syistä kaukaa. JJ's aikanaan kommentoi, että ei sitä vaan voi tehdä kotimiasesta, vaikka se lähinnä menee jauhelihaan. Purkkaa saa jenkkipaketista. Kuivalle ohuelle brisketille toki keksii muuta, mutta meheväksi sitä ei tee helpolla.
Mikä on päivällisen normaaliaika, jos iltaviideltä on jo myöhäinen?Myöhänen päivällinen
Vajaa tunti tuosta päästiin syömään, menee jo vähän illallisen puolelle.Mikä on päivällisen normaaliaika, jos iltaviideltä on jo myöhäinen?
Myydään ja pitää osata pyytää. Luullinen on paras. Ei ihan joka kaupassa, koska helppo luuton myy paremmin.Miksi ei enää myydä tavallisia kyljyksiä luulla? Petos
Itse en kaasugrillejä käytä, mutta Weberin hiiligrillit ovat ihan hyviä, joten voisin kuvitella että sama pätee kaasugrilleihinkinweber
Ja molemmat itse asiassa taidetaan valmistaa kiinassa. Mutta joo, itsekin kun grillejä perkasin joku aika sitten, niin Weber ja Napoleon nousi vaihtoehdoiksi ja päädyin Weberiin pelkästään sen takia että hiiligrillikin oli jo Weber ja noihin sopii molempiin samat kilkkeet, jos haluaa.Napoleon.
Molemmat on laadukkaita, mutta Weber on amerikasta (paha paha) ja Napoleon Kanadasta (hyvä hyvä).
Jompi kumpi näistä:
3 poltinta
4 poltinta
En tiedä miten nykyään, minulla on kolme Weberin hiiligrilliä (kaksi mökillä ja yksi kotona), joista uusin on ostettu 3-4 vuotta sitten. Kaikissa kyllä lukee, että olisi valmistettu USAssa (mikä on toki huonompi kuin Kanada, mutta ehkä kuitenkin parempi kuin Kiina)Ja molemmat itse asiassa taidetaan valmistaa kiinassa.
En tiedä miten nykyään, minulla on kolme Weberin hiiligrilliä (kaksi mökillä ja yksi kotona), joista uusin on ostettu 3-4 vuotta sitten. Kaikissa kyllä lukee, että olisi valmistettu USAssa (mikä on toki huonompi kuin Kanada, mutta ehkä kuitenkin parempi kuin Kiina)
Osa grilleistä on valmistettu jostain tinapellistä, joka ruostuu hyvinkin nopeasti puhki ja polttimet myös kulahtavat. Rst polttimet taitavat kestää paremmin.Kaasugrillien polttimesta aina menee nopeasti reikiä tukkoon ja liekki vain toisella puolella. Voiko tuossa ominaisuudessa olla eroa eri merkeillä? Muutenhan kaikki grillit on yhtä hyviä
Vinkkejä hyvästä, kohtuuhintaisesta rengaspolttimesta?
Oma kiinan "8 kW" ei kyllä ole puoliakaan siitä, kaasunkulutus on kyllä. Yritin keittää ulkona korvasieniä, niin jaksoi tunnissa nostaa lämmöt 55->85°C ja siihen jäi. Eikä edes tuullut. Kokeiltu antaa kaulassa olevasta renkulasta ilmaa ja sinistä, sekä keltaista liekkiä, säädin täysillä... Teho siis olematon ison 10 litran kattilan kanssa ehkä 1 kW.