Kiitos, niinpä tietysti, näytti vain tyylikkäältä appilta tuo screenprintti.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kiitos, niinpä tietysti, näytti vain tyylikkäältä appilta tuo screenprintti.
Jos tuo OL3 ajokäyrää tihrustelee, niin ajaa täyttä tehoa n. 6-11.1. eli sopivasti tuon kovimman pakkasjakson. Keskiviikon ajaa 860 MW ja sitten jossain vaiheessa (to?) nousee täyteen tehoon.Toivottavasti venyttävät tuon viimeisen alasajon ennen seisokkia sunnuntain puolelle.
Lähellä ollaan, nyt 1594 MW.1600 ylittyy kyllä.
No ne ovat lähettäneet pumpun osat labraan - ei siitä ole tainnut vielä väliaikatietoa herua.Onko tietoo, mitenkä OL3:lla menee?
Molemmissa eka piikki lienee järjestelmäsuojan laukaisu. Jälkimmäisessä näkyy myös pienempi piikki ylöspäin 49,8 Hz alapuolella, se voisi olla taajuusohjatun häiriöreservin ensimmäinen porras. Niitä on neljä porrasta 49,8 -> 49,5 Hz välillä 0,1 Hz välein.Nuo piikit ylöspäin ovat outoja. Taajuuden laskua taidettiin hillitä jollain tempuilla, esimerkiksi irtikytkemällä kuormitusta, vaikkapa aikanaan selostetuilla varautumisjärjestelyillä. Piikki ennen taajuuden laskua viittaa etukäteisvarautumiseen. Ei tuo 0,3 Hz taida olla verkolle paha.
Kiinnostaa, toivottavasti tieto tulee ulos.Kaksi juoksupyöristä oli uusia alkuperäisellä mitoituksella. Ovatko ne edelleen täysin ehjiä?
Hyvä kysymys tosiaan. Itse päättelen rivien välistä, että varapyörät olivat säröytyneet ennusteen mukaisesti ja jo valmiiksi rikkinäisissä säröt olivat kasvaneet ennakoidusti. Muuten olisi varamasti hehkutettu, että "Nyt oli pysyneet ehjinä, huoli pois!"Mitähän tämä "syöttövesipumppujen tarkastuksissa tehdyt havainnot olivat aiemmin tehtyjen laskelmien ja analyysien mukaiset" tarkoittaa käytännössä? Säröt kasvaneet vai pysyneet? Kaksi juoksupyöristä oli uusia alkuperäisellä mitoituksella. Ovatko ne edelleen täysin ehjiä?
Aiemmin kuitenkin selitettiin syyksi pumppujen toiminta-alueen ylityksiä, joita tuskin on uudestaan tehty.Itse päättelen rivien välistä, että varapyörät olivat säröytyneet
Ei ne kyllä vielä ole kuluneetEiköhän se tarkoita että ne pumput ovat kuluneet normaalisti. Vikahan olisi myös se että pumppu ei kuluisi ollenkaan, tosin huomaisivat sen todennäköisesti myös virtauksessa.
Mikä sitä kuluttaisi? Erittäin puhdasta vettä ja ei saa kavitoida. Mistä tulisi eroosiota, korroosiota tai kavitaatiovaurioita?Vikahan olisi myös se että pumppu ei kuluisi ollenkaan
Milläs tuollaisen kuluman havaitsee? Jos tuo kuluisi vaikkapa 1/1000 mm vaikkapa 0,1 m2 alalta, painoa häviäisi n. 1 g. Mahtaako niin tarkkaa vaakaa olla käytössä? Juoksupyörä akseleineen on kuitenkin aika painava ja ei liene purettavissa. Mistä edes tiedettäisi, että mahdollisesti mitattu 1 g on juuri tuolta kadonnut eikä vaikkapa laakeripinnalta. Miten saadaan osa putsattua niin, ettei siitä tule 1 g eroa?Jos on laskettu että se pumpun pinta kuluu millin 50 vuodessa, niin silloin se tarkoittaa 1/18000 osamillin kulumaa päivässä.
Eiköhän noita verrata laserin kanssa jossain labrassa jos tarvis on, samalla näkee muodonmuutokset. Pitäisi vaan olla se alkutilanne tallessa.En usko, että on menetelmiä käytössä, joilla tuollaista havaitaan
Pääseekö niillä sitten selvästi alle um tarkkuuteen, joilla voisi havaita um suuruusluokan kulumat? Millaisella laitteella? Rakennuksia jne. laserilla mittaaviaa takymetrejä ja 3D-skannereita olen käyttänyt. Niiden tarkkuus on 1-2 mm luokkaa.Eiköhän noita verrata laserin kanssa jossain labrassa jos tarvis on, samalla näkee muodonmuutokset. Pitäisi vaan olla se alkutilanne tallessa.
No se alkutilanne pitäisi olla mitattuna samalla vehkeellä. Labraa tarvitaan siihen että olosuhteet saadaan pidettyä samanlaisina. Laserilla pääsee aika mielivaltaiseen tarkkuuteen, tarkimmat mittavehkeet lukittuvat aallon vaiheeseen. Sitä onko moisia vehkeitä katsottu tarpeelliseksi tehdä siipipyörän kokoluokassa on sitten eri juttu. Isoin laseretäisyysmittari taitaa olla joku gravitaatioaaltoja mittaava systeemi.Mistä otettaisiin edes referenssi um-luokan mittaukselle ja mistä erotetaan muodonmuutos kulumasta? Teräs jo lämpölaajeneekin seoksesta riippuen n. 2 um 10 cm matkalla yhdestä asteesta.