Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Sain selville että alkuperäinen neste on glyserolia, ja tuota löytyi apteekista sopivasti niin tuo meni nyt tuolla täyteen. Laitoin mittarin ympäri teipin estämään ettei korkki pulpahda ainakaan kokonaan ulos. Kiinostaisi kuitenkin että mistä syystä tulppa on tullut alkujaan ulos. Luulisi että jos mittariin tulisi vuoto vesipuolelta niin tuon vuodon olisi kyllä huomannut. Ja muutenkin luulisi että rakenne on sellainen, ettei näin voi käydä kovin herkästi.90 asteen kulmalla tuon uuden mittarin saa pystyyn. Voisiko tuohon vanhaan laittaa glykolia täytöksi.
Olin muinoin töissä teollisuuslaitoksessa missä noita mittareita oli satapäin. Niistä kaikista oli tuo musta tissi puhkaistu, ja aina se tissi puhkaistiin kun uusi mittari laitettiin. Se oli mittaritoimittajan ohjeLaitoin mittarin ympäri teipin estämään ettei korkki pulpahda ainakaan kokonaan ulos. Kiinostaisi kuitenkin että mistä syystä tulppa on tullut alkujaan ulos.
Joo, kun asennusasento on sama niin paine tasautunee tuosta reijästä eikä siitä ole mitään haittaa. Suuret lämpötilamuutokset varmaan ainakin aiheuttavat nesteen laajenemista ees taas. Haihtumalla tuo glyseroli ei ainakaan häviä mihinkään.Olin muinoin töissä teollisuuslaitoksessa missä noita mittareita oli satapäin. Niistä kaikista oli tuo musta tissi puhkaistu, ja aina se tissi puhkaistiin kun uusi mittari laitettiin. Se oli mittaritoimittajan ohje
| Liitin | Käyttöalue | Esimerkkimallit |
|---|---|---|
| D12 | Teollinen / QC / vahva paine | HD 10/122 TS QC, 1152 TST QC, X10/140 TST, K 2160 TST, 799 TST Quadro, vaahdotin K135303 |
| D10 | Kotikäyttö / pienemmät mallit | 1050‑sarja, AX‑sarja, A15/A17/TST/A‑mallit |
Oliko se tissi aina mittarin yläreunassa. Kränzle muistaakseni kuljetetaan pystyssä ja käyttö on vaaka-asennossa. Ainakin jotkut mallit.Olin muinoin töissä teollisuuslaitoksessa missä noita mittareita oli satapäin. Niistä kaikista oli tuo musta tissi puhkaistu, ja aina se tissi puhkaistiin kun uusi mittari laitettiin. Se oli mittaritoimittajan ohje
Oli ainaOliko se tissi aina mittarin yläreunassa
Olin myös ja WIKA mittareita käytössä, meillä ei puhkaistu koskaan. Tuo öljy mittarissa on kai vain estämässä viisarin turhia värinöitä, eli toimii myös ilman öljyä.Olin muinoin töissä teollisuuslaitoksessa missä noita mittareita oli satapäin. Niistä kaikista oli tuo musta tissi puhkaistu, ja aina se tissi puhkaistiin kun uusi mittari laitettiin. Se oli mittaritoimittajan ohje
Joo vaimennus se litku on. Minulle ei ikinä selvitetty miksi kumi puhkottiin mutta se oli tuolla tapa.Olin myös ja WIKA mittareita käytössä, meillä ei puhkaistu koskaan. Tuo öljy mittarissa on kai vain estämässä viisarin turhia värinöitä, eli toimii myös ilman öljyä.
Uusissa Kränzleissä on vakiona pikaliittimet. Olen kyllästynyt noihin vanhemman koneen pyöritettäviin ja meinaan vaihtaa ne pikaliitimiin. Ainakin foam lancen ja suihkuputken välillä saa vaihdeltua sitten helpommin.
Mittasin 2175 koneen suihkuputken halkaisijan ja kierteen. Se on 12mm ja siinä on päässä M12 x 1 nousulla oleva kierre. Alkuperäinen liitin on päässä liimalla, ja sen saa irti kun antaa liittimelle vähän lämpöä.
Näytä liitetiedosto 107512
M2000 pistoolissa on putki jonka halkaisija taisi olla jonkinverran yli 13mm. Kierre päässä on 1/4".
Näytä liitetiedosto 107513
Mittari tarvitsee vertailupaineen eli ulkoilman paineen. Niitä on myös semmoisia, että siinä on käännettävä ihan pikkuruinen venttiili. Jos mittari ei saa ilmanpainetta sisälleen, se näyttää väärin ja pienillä paineilla virhe voi olla aika suurikin. Neste on tietääkseni glyserolia.Minulle ei ikinä selvitetty miksi kumi puhkottiin mutta se oli tuolla tapa.
Jaahas, päälle 20 vuotta on mennyt vaihtamatta. Onkohan tuolle öljylle jotain erityisiä laatuvaatimuksia vai käykö ihan moottoriöljy?Öljyt tuli myös samalla vaihdettua. Vaikkei konetta ole aivan mahdottomasti käytetty, niin öljyistä kyllä näkee että ne on joskus hyvä vaihtaa.
15W-40 moottoriöljy. Manuaaleissa oli kahta eri öljymäärää 0,35 ja 0,5l. Koneesta pois sitä tuli hiukan vajaa 4dl ja se oli oikea määrä tähän koneeseen. Käyttöohjeissa on ollut jostain syystä jotain käpyjä.Jaahas, päälle 20 vuotta on mennyt vaihtamatta. Onkohan tuolle öljylle jotain erityisiä laatuvaatimuksia vai käykö ihan moottoriöljy?
Tämä on nyt 10v vanha kone, muttei ollut kuitenkaan mitenkään kovin aktiivisessa käytössä vaan välillä konetta ei ole välttämättä käytetty kuukausiin.Mikä öljy kränzleen kuuluu? Oma mennyt myös pari vuosikymmentä tehdasöljyillä
Koneen pohjassa on vastaava öljyproppu kuin vaikkapa autossa ja vastaavasti täyttöaukko on päällä. Täyttöaukon tulpassa on myös mittatikku eli helppoa on.Onko Kränzlessä tehty öljynvaihto helpoksi? Keltaisessa HD Kärcherissä öljyn joutuu valuttamaan ulos täyttöaukosta pyörittelemällä konetta ylösalaisin. Ei kovin kätevä systeemi. Uudempaan harmaaseen HD Kärcheriin öljynvaihto taitaa olla vielä vaikeampaa.
Tuo on nyt 10 metriä pitkä, eli just sen verran pidempi mitä mä olen aina halunnut,