Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ovienpaiskomiset ei mitään ongelmia tuota, mutta tuo tuulinen keli on kyllä varmaan haaste.Miten paine-eroon perustuva säätö sitten käsittelee kaikki ovien avaamiset ja tuuliset ilmat, puhaltimet ryntäilee jatkuvasti 0-100 % väliä?
Ja olisi syytäkin toteuttaa. Omassa koneessa tuota hommaa hoitaa joku aikaohjelma. Kone käy aika lujaa kun suodattimien vaihdon aika on.Pelkän vähitellen tukkeutuvan ilmansuodattimen kompensoiminen olisi kyllä melko yksinkertainen toteuttaa.
Jos jotakin ei saa valmiina niin se täytyy DIY-hengessä yrittää itse väkertääJa olisi syytäkin toteuttaa. Omassa koneessa tuota hommaa hoitaa joku aikaohjelma. Kone käy aika lujaa kun suodattimien vaihdon aika on.
. Tiedä sitten kuinka paljon suodattimen likaantuminen ylipäätään vaikutta paineeseen/virtaamaan ja onko tässä menetelmässä muutoinkaan mieltä.Onhan se ovilevy selkeästi yksinkertaisin ja helpoin paikka tehdä korvausilmaventtiili. En mä ainakaan keksi mitään syytä olla laittamatta sitä oveen.Olen rakentamassa autotallia ja mietiskelin ikkuna ja korvausilmatarpeita. Huomasin, että joihinkin autotallin oviin saakin kätevästi molempia mutta onko huono idea koittaa "väkisin" saada ikkunat ja venttiilit tuohon oveen vai pitää ovi ovena ja laittaa venttiilit muualle?
Kaverilla on ovessa 2 kpl. Onnistui jäädyttämään niillä vesikiertoisen lattialämmityksen kovilla pakkasilla. Oven edusta on aina viilein ja hän oli unohtanut venttiilit "kesäasentoon".Onhan se ovilevy selkeästi yksinkertaisin ja helpoin paikka tehdä korvausilmaventtiili. En mä ainakaan keksi mitään syytä olla laittamatta sitä oveen.
Ovessa oleva ikkuna säästää siltä ikkunan tekemisen vaivalta, ja samalla se myös parantaa hieman eristystä, kun sen huonosti eristetyn alueen pinta-ala ei kasva.
Ei tuo nyt varsinaisesti venttiilin sijoitukseen, tai edes sen asentoon liity.Kaverilla on ovessa 2 kpl. Onnistui jäädyttämään niillä vesikiertoisen lattialämmityksen kovilla pakkasilla. Oven edusta on aina viilein ja hän oli unohtanut venttiilit "kesäasentoon".
Mitään ei onneksi rikkoontunut.
Voi se kynnyksen lähellä.jäätyä. Tiedän tapauksen kun tuli ”tulva”.
Sitä en muista oliko jollain venttiilillä tai ikkunalla jotain merkitystä. Vai oliko ulkona vaan ”liian kylmä” tai tosiaan kierto kesäasennossa.
Kaveri rakensi itse talonsa, ja itse myös jäädytti lattialämmityksensä ulkomaan reissun aikana. Reilu 10v se toki otti. Sanoi että korvausventtiilit jäi auki ja se jäätyi sen takia. Kyseessä kahden auton talli, kahdella ovella. Minulla ei ole mitään syytä kyseenalaistaa, etteikö näin olisi käynyt. En tiedä millaista lämpöä hän pitää tallissa.Ei tuo nyt varsinaisesti venttiilin sijoitukseen, tai edes sen asentoon liity.
Ei se autotallin vesikiertoinen lattialämmitys jäähän mene vaikka ovea ei olisi ollenkaan, kunhan vaan itse lämmitys on kunnossa.
Sama täällä, ei ongelmia. Kiitos suunnittelijalle.Meillä ovi vajaan 1m syvennyksessä, johon ei sada juurikaan, niin ei ongelmaa tuossa, vaikkei lämmitystä.
Eristettä ei ole tuossa kohdassa muutenkaan paljon mitään, verrattuna muualle.Tuossa kulmarauta muodostaa kylmäsiltaa:
katso liitettä 110243
Meillä 2 kulmarautaa ulkoluiskalaatan reunalla ja toinen tallin lattialaatan reunalla, välissä n. 1 cm rako, jonne tungin finnfoam soiroa.
On siinä, 5 senttiä riittää tuohon paikkaan. Kulmaraudan voisi asentaa eri tavalla. Rosteri muuten johtaa lämpöä huonommin kuin tavallinen teräs.Eristettä ei ole tuossa kohdassa muutenkaan paljon mitään, verrattuna muualle.
Osaiskohan joku kertoa, että millä hakusanoilla näitä jyrsijäverkon asentajia oikein löytyisi? Varmaan 15 eri firmaa tullut kontaktoitua ja ei oikein tunnu löytyvän tekijää.Mieluummin kannattaa estää elukoisen pääsy jo ulkopuolella kuin listiä juhlapaikalta. Ja tietty mahdollisesti ottaa ne hengiltä ilmojen viilennyttyä ulkona. Täällä loukut ovat ottaneet nyt 7 hiirtä tänä syksynä. Luultavasti loppuvat taas pian.
Verkot asensin puujulkisivun asennuksen yhteydessä paikoilleen. Mahtaisiko noissa olla joku 3mm silmäkoko tms. Jälkikäteen lienee paljon hankalampi laittaa, mutta jos vähäänkään työkalut(peltisakset, nitoja tms) pysyy käsissä niin ne laittaa itse ihan yhtälailla kuin "ammattilainenkin".