Vs: Robotti ruohonleikkurit - kokemuksia?
Robottileikkurin talvisäilytys
Ostin HUSQVARNA AUTOMOWER 220AC 4.7.2013 ( vm 2012 ) . Käyttöohjeen mukaan akku
NiMH erikoisakku 18V/2,2 Ah on huoltovapaa, mutta sen käyttöikä on rajoitettu noin 1-4 vuotta.
Olen ladannut akun täyteen kauden päättyessä. Ohjeen mukaan akku pitäisi ladata täyteen muutama kerta talvisäilytyksen aikana, jolla pidentäisi akun käyttöikää.
Itse en ole koko ”husun” käyttöaikana ladannut akkua talvella, vielä toistaiseksi (4 vuotta) robotti on lähtenyt keväällä ajamaan. Mutta nyt jännittää jo ensi kevät kun tulee viisi vuotta, ans` kattoo!
RAFU sanoi:Kolmas kesä alkaa olla lopuillaan Robomow TS1000 leikkurilla ja huomasin tänään ensimmäisen kerran akkujen tasapainoittamisen olevan päällä aamun leikkuukierroksen jälkeen (kuva). Olisiko akku kohta valmis vaihtoon. Tätä kautta on korkeintaan 1 - 2 viikkoa jäljellä ja sitten menee leikkuri putsaukseen ja talviteloille. Ensi kesäksi taidan hankkia uuden akun jo valmiiksi.
Robottileikkurin talvisäilytys
Ostin HUSQVARNA AUTOMOWER 220AC 4.7.2013 ( vm 2012 ) . Käyttöohjeen mukaan akku
NiMH erikoisakku 18V/2,2 Ah on huoltovapaa, mutta sen käyttöikä on rajoitettu noin 1-4 vuotta.
Olen ladannut akun täyteen kauden päättyessä. Ohjeen mukaan akku pitäisi ladata täyteen muutama kerta talvisäilytyksen aikana, jolla pidentäisi akun käyttöikää.
Itse en ole koko ”husun” käyttöaikana ladannut akkua talvella, vielä toistaiseksi (4 vuotta) robotti on lähtenyt keväällä ajamaan. Mutta nyt jännittää jo ensi kevät kun tulee viisi vuotta, ans` kattoo!
Nyt käy ja kukkuu kuin kello! Harmi vaan että nurmikko ei enää pahemmin kasva, mutta testasin robon asettamalla täydet tehot ilman lepopäiviä. Nyt on leikannut aamu kuudesta ilta pimeään ja hyvältä näyttää niin nurmikot kuin Robomowin aktiivisuus. Meni peräti kolme kesää ihmetelessä miksi uusi robomow leikkasi vain 5-20 minuutin työjaksoin, eikä jatkanut latauksen jälkeen ohjelman mukaan (jäi latausasemaan makaamaan). Syntyi vain uria heinikkoon (lue nurmikkoon).