Mä ymmärsin tarjous oli tuo perusmaksu 0€ per 3kk. itse hinta oli kuitenkin tuo 7,94snt/kwhTuo tarjoushinta oli vain jos laittaa alkamaan 1.8.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mä ymmärsin tarjous oli tuo perusmaksu 0€ per 3kk. itse hinta oli kuitenkin tuo 7,94snt/kwhTuo tarjoushinta oli vain jos laittaa alkamaan 1.8.
Joo kyllä se näin oli niin kuin ymmärsit.Mä ymmärsin tarjous oli tuo perusmaksu 0€ per 3kk. itse hinta oli kuitenkin tuo 7,94snt/kwh
Nyt on mahdollisuus ostaa tunnin tarkkuudella hetken hintaan ja vaikuttaa kustannuksiin. Hinnat julkaistaan jo edellisenä päivänä.
Voiko paremmin enää olla?
Kannattaisi katsoa siirtoyhtiöiden kk-maksut myös, niillä on iso merkitys kokonaishintaan, ainakin meillä.Yllättävä käppyrä. Yleisestä keskusteluiapiiristä voisi päätellä että sähkön hinta olisi noussut suurestikin, mutta erohan olisi ihan olematon jos vero olisi pysynyt ennallaan.
Kannattaisi katsoa siirtoyhtiöiden kk-maksut myös, niillä on iso merkitys kokonaishintaan, ainakin meillä.
Kannattaisi katsoa siirtoyhtiöiden kk-maksut myös
No ainakin Helenillä jos on aikasähkö käytössä kun siihen tulee erilaista tehomaksua yms. myös mukaan.Kannattaisi katsoa siirtoyhtiöiden kk-maksut myös, niillä on iso merkitys kokonaishintaan, ainakin meillä.
Täällä Elenian verkossa 3*25A yösähkön kk-maksut edustaa kesällä reilusti yli puolta sähkölaskusta. Raja sen suhteen että ottaisin yksiaikatariffin on jossain 800-900kWh/kWh nurkilla. Sähköauto puoltaa yösähkön käyttöä muulloin kuin kesällä, jolloin paneeleista saa osan latauksista.Itsellä se on kymppi kuussa kun on yösähkö. Yösähkön kannattavuus on vähän siinä ja siinä mutta valottomaan aikaan auton lataus kyllä tapahtuu pääsääntöisesti yöllä ja päivisin aurinko tarjoaa kompensaatiota lisää.
10 vuoteen, kuvahan loppuu vuoteen 2019vuoden 2009 jälkeen - 15 vuoteen.
Tuolla tosiaan on jo syksylle kerrottu 3kk hinnan olevan 8,1snt3kk välein vaihtuva hinta Aaaltoenergialla 6,35snt/KWH Kiinteä kuukausihinta 2,50€
Ja siinä on myös 10MWh määrärajoitusViherä älyenergia sen sijaan tarjoaa 3kk diiliä 6,45 ja ainut raja on että aloituksen saa perineiseen tapaan 3kk(90pv) päähän.
https://teesopimus.vihreaenergia.fi/product/533
No melko pieni jos ottaa myös inflaation huomioon. Tosin kuten joku mainitsi, tuo käppyrä on pian 5 vuotta vanha.No jos energian hinta on noussut vähän yli neljästä sentistä kahdeksaan senttiin, niin ei se ero nyt ihan olematon ole.
Kyllä mä tuota kokonaishintaa katsoinkin.. Mutta otin myös inflaation huomioonKannattaisi katsoa siirtoyhtiöiden kk-maksut myös, niillä on iso merkitys kokonaishintaan, ainakin meillä.
eti uudempi tai lisää 3 senttiäNo melko pieni jos ottaa myös inflaation huomioon. Tosin kuten joku mainitsi, tuo käppyrä on pian 5 vuotta vanha.
Hieman hämäävää ottaa tuollaisia vanhoja käyriä keskusteluun.
aattelin että käyttää 10MWh tuon 3kk sopparin aikana niin se lienee melkein sama?Mitenhän muuten tuon kanssa tehdään 3kk aikana ?
Jos kuluttaa 10MWh/12*3 kakun tai alle niin onko se sopimuksen heojen mukaista ?
Ainakin se, että kiinteän hinnan sopimuksessa pitäs heti näkyä, että se ei olekaan kiinteä. Nyt näyttää siltä, että se "kulutusvaikutus" paljastuu vasta kun lukee ihan lopusta lisätekstit. Nyt valitsemalla ehdoksi "kiinteä hinta", saat noita kulutusvakutuksellisia määrissä ja siellä seassa on kaks oikeesti kiinteetä.Mikä pitäisi muuttua, että asiat olisivat hyvin?
Sinänsä tuollainen vuosiraja on mielenkiintoinen jos on paneelit. Jos kahdeksan kuukautta menee 2500-3000kwh yhteensä, ja neljä kylmintä kuukautta vie sitten 6000-8000kwh, niin periaatteessa sopparin ehdot täyttyvät. Toki vaikea ennakoida minkälainen talvi on tulossa, viime talvi uudestaan ja kulutus on siellä 8000kwh paikkeilla, parin vuoden takainen talvi ja 6000kwh riittääaattelin että käyttää 10MWh tuon 3kk sopparin aikana niin se lienee melkein sama?
Ainakin se, että kiinteän hinnan sopimuksessa pitäs heti näkyä, että se ei olekaan kiinteä. Nyt näyttää siltä, että se "kulutusvaikutus" paljastuu vasta kun lukee ihan lopusta lisätekstit. Nyt valitsemalla ehdoksi "kiinteä hinta", saat noita kulutusvakutuksellisia määrissä ja siellä seassa on kaks oikeesti kiinteetä.
Tämäkin sivu sekoittaa kulutusvaikutteisia (esim. Oomi jousto) oikeasti kiinteiden sekaan.Onneksi asiat kehittyvät - ohessa https://sahkovertailu.fi sopimustyypit.
No tuote kannattaa jokatapauksessa lukea läpi. Kuvauksessa lukee seuraavasti - kulutuvaikutus selkeästi esillä.Tämäkin sivu sekoittaa kulutusvaikutteisia (esim. Oomi jousto) oikeasti kiinteiden sekaan.
Kamppailin juuri sama asian kanssa (porienergia). Arviot oli 50-100% yli todellisen mutta aspa vakuutti että ne muuttuu oikeiksi, ja ne muuttui. Minulla on oma seuranta mistä voi tarkastaa oikeellisuudenVähän vaan epäilyttää, että kohta viikon verran kun puuttuu kulutustietoja, niin mitenkähän arpovat kulutukset eri tunneille.. Onneksi tuon ainakin käyttöveden teon osalta pystyy aika hyvin tarkistamaan että menee oikein.
Oliko tunnilleen oikein?Kamppailin juuri sama asian kanssa (porienergia). Arviot oli 50-100% yli todellisen mutta aspa vakuutti että ne muuttuu oikeiksi, ja ne muuttui. Minulla on oma seuranta mistä voi tarkastaa oikeellisuuden
Tuntitason tarkasteluun en alkanut mutta päivittäiset muuttui täysin oikeiksi. Minä mittaan kulutusta sähkömittarin vilkkuvasta ledistä, se ei vuositasollakaan heitä kuin 1-2 kWh.Oliko tunnilleen oikein?
Tuo on Oomi Jousto 24 kkAamulehdessä juttu, mutta maksumuurin takana. 24kk 7,19 snt. Kukaan foorumilaisista tilaaja niin voisi katsoa mikä yhtiö tarjoaa?
![]()
Hintavertailu: katso, mitä maksaa nyt sähkösopimus kahdeksi vuodeksi – selvä ero alkuvuoteen
Suomalaisten pörssisähkösopimusten määrä on jopa kaksinkertaistunut energiakriisin jälkeen. Silti määräaikaisia sopimuksia tehdään edelleen eniten. Vertailimme kahden vuoden määräaikaisten sopimusten hintoja.www.aamulehti.fi
Ja siinä ei marginaaliasahkonhinta.fi:stähän nuo löytyy. Kuten todettua, Oomi Jousto, joka siis kiinteähintainen mutta kulutusvaikutuksella.

Oli Paneliakosken voima; sen sivuilta oli kulutusvaikutuksella. Toinen alle 8c oli Imatran seudun.. kulutusvaikutuksella.Aamulehdessä juttu, mutta maksumuurin takana. 24kk 7,19 snt. Kukaan foorumilaisista tilaaja niin voisi katsoa mikä yhtiö tarjoaa?
![]()
Hintavertailu: katso, mitä maksaa nyt sähkösopimus kahdeksi vuodeksi – selvä ero alkuvuoteen
Suomalaisten pörssisähkösopimusten määrä on jopa kaksinkertaistunut energiakriisin jälkeen. Silti määräaikaisia sopimuksia tehdään edelleen eniten. Vertailimme kahden vuoden määräaikaisten sopimusten hintoja.www.aamulehti.fi
Laitoin juttuun kommenttina : Toimittaja Heidi Hyttisen pitäisi tutustua aiheeseen ennenkuin kirjoittelee harhauttavasti vai halusiko vain paljon lukijoita.