Toshiba DaiSeiKai 8 (Arctic)

Ultimaattori

Aktiivinen jäsen
Vs: Toshiba DaiSeiKai 8 (Arctic)

Onkos muillä ollut näissä Artic malleissa kitinää/kirskumista ulkoyksikössä. Sellainen vaimea kirkuva ääni kuuluu aika ajoin. Onkohan se puhallin vai kompura... Liekö typpi- vai yksilövika?

Tänään tein kuitenkin reklamaation asiasta.

visannala

Rintamamiestalollinen

Mistähän saisi Tampereen seudulta ostettua Toshiba Arcticin (RAS-25G2KVP-ND/RAS-25G2AVP-ND) ilman asennusta, mutta kuitenkin takuulla asentajan kuittausdokumenttia vastaan? Ja millä hinnalla? Vai haluaako täällä kukaan kertoa, mistä sen saisi...? ;)

Laite tulee vanhan tilalle, ja tuttu asentaja sen laittaisi paikalleen, joten en haluaisi maksella täyttä asennushintaa, kun esim sähköt on vedetty ja reikä on seinään tehty.

Ultimaattori

Aktiivinen jäsen

Todella pienelle lämmitysteholle tuntuu Artic taipuvan ilman että menee katkokäynnille. Mökillä nyt Juhannuksen aikaan ollut lämmittämässä, pyynti 22 ja toteuma 24. Ulkona 10 -14 astetta ja koko ajan ulkoyksikkö on hissukseen käynyt.

jampeli

Jäsen

220-250w on näyttänyt mittari ja ulkoyksikkö pyörii jatkuvasti , eli aika pienellä ottoteholla menee :)

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

jampeli sanoi:
220-250w on näyttänyt mittari ja ulkoyksikkö pyörii jatkuvasti , eli aika pienellä ottoteholla menee :)

Minkä lämpöistä ilmaa imee sisään ja minkä lämpöistä puhaltaa ulos? Mikä puhallusnopeus on käytössä?

burmanm

Vakionaama

Scroll sanoi:
Vai meinaat että joku hyvää hyvyttään ottais nimelleen ja vastuilleen asennuksen, kun sää ja tuttus siellä keskenänne säädätte? Saattaa olla löytyminen heikohkoa. Varsinkin jos et rahaakaan suostu maksamaan. Nimestä ja vastuusta joutuu yleensä vähän siirrättämään seteleitä nimen tarvitsijan ja luovuttajan välillä.

Tuskinpa se tuota tarkoitti, vaan ainoastaan että haluaa ostaa tuotteen ja lähettää sitten asennusdokumentin erikseen sille myyjälle käyttäen omaa asentajaa. Toisin sanoen etsi jälleenmyyjää eikä kylmäkallea joka myy vain asennuksen kanssa.

burmanm

Vakionaama

Scroll sanoi:
Sille ei mitään kyllä mahda - eikä sitä riskiä kukaan hyvää hyvyttään tule pois ottamaan - että ostamalla pumpun erikseen ja asennuksen erikseen (=kossupullopalkalla) altistuu blame gamelle eli mahdollisessa ongelmatilanteessa sormella osoitellaan sinne sun tänne.

Ei sillä kuluttajalle loppujen lopuksi väliä ole, jos kone on rikki niin sehän jää myyjän / maahantuojan ongelmaksi todistaa et asennus oli viallinen ja se aiheutti ongelman. Muussa tapauksessa korvaavat vaikka sitten uhkasakkojen kautta, puhumattakaan huonosta maineesta joka nykyään leviää hyvin.

Tulee kuitenkin kohtuu kalliiksi lähteä selvittämään mikä se todellinen syy hajoamiseen oli - halvempaa lienee tunkea vaan uusi laite välittämättä oikeasta syyllisestä (sikäli kun näitä hirveästi edes hajoaa niin että siinä olisi väärä asennus sen edes mahdollistanut).

Aippi

Vakionaama

Kyllä maahantuojat tänä päivänä selvittävät kaikki konerikot ennen korvaamista. Tullut liikaa kossupulloasentajien konerikkoontumisia virheellisen asennuksen takia. Ensimmäisiä sakkojakin maksuunpantu luvattomille asentajille muun muassa Forssan seudulle viranomaisten toimesta.

burmanm

Vakionaama

Aippi sanoi:
Kyllä maahantuojat tänä päivänä selvittävät kaikki konerikot ennen korvaamista.

Jo tätä forumia selaillessa ainakaan Green maahantuoja ei tunnu selvittelevän, melkein jokainen threadi päättyy siihen "ei selvinnyt miksi ei toimi, vaihdettiin ulkoyksikkö".

blobbo

Aktiivinen jäsen

Aippi sanoi:
Ensimmäisiä sakkojakin maksuunpantu luvattomille asentajille muun muassa Forssan seudulle viranomaisten toimesta.

Ei kai täällä kukaan mistään laittomista asennuksista puhunutkaan, vaan siitä, että asentaja on luvat omaava henkilö, joka ei kuitenkaan ole kyseisen maahantuojan oma jälleenmyyjä.

VesA

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

burmanm sanoi:
Jo tätä forumia selaillessa ainakaan Green maahantuoja ei tunnu selvittelevän, melkein jokainen threadi päättyy siihen "ei selvinnyt miksi ei toimi, vaihdettiin ulkoyksikkö".

Maahantuojissa on eroa .. aikoinaan IVT oli melko kuuluisa siitä 5v ilppitakuusta jossa takuukorjauksia ollut helppo saada edes alulle, saati että olisi maksajasta päästy vääntämään.

Takuu on jälkimarkkinointikonsti joka maksetaan ostaessa. Merkkiväkeä syö se, että joutuvat keikalle josta raha on mennyt muuta kautta. Olisikin selvempää, jos takuu oikeasti ostettaisiin jostain erikseen samaan tapaan kuin vaikkapa vakuutus ( jollaisia jotkut takuut ovatkin ). Ja se puoti sen sitten hoitaisi.

Horst

Jäsen

Onko kokemuksia Articin etäohjaamisesta ?

https://www.biottori.fi/tuote/combi-control-ohjauslaite

Tuollaista myydään, mutta on aika kallis...

timbba

Vakionaama

@Horst

Broadlink RM Pro:ta joskus itse katselin, mutta enpä minun käytölläni kokenut sitä lopulta tarpeelliseksi joten jäi ostamatta. En siis tiedä miten hyvin tämä toimii, mutta tässä linkkejä tutustumiseen:

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/broadlink-rm-pro-wi-fi-yleiskauko-ohjain
http://www.broadlink.fi/
http://lampopumput.info/foorumi/index.php?topic=24065.0

Horst

Jäsen

timbba sanoi:
@Horst

Broadlink RM Pro:ta joskus itse katselin, mutta enpä minun käytölläni kokenut sitä lopulta tarpeelliseksi joten jäi ostamatta. En siis tiedä miten hyvin tämä toimii, mutta tässä linkkejä tutustumiseen:

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/broadlink-rm-pro-wi-fi-yleiskauko-ohjain
http://www.broadlink.fi/
http://lampopumput.info/foorumi/index.php?topic=24065.0

Tarvii tutustua tarkemmin, mietin jo itse tuollaisen rakentamista, mutta jos 69 hintaan jo löytyy kaupasta, niin omaa aikaa ei viitsi alkaa käyttämään :)
Mitsun kanssa ainakin on ollut ongelmia, onkohan joku kokeillut Tossulla ?

Jay_Leino

Jäsen

Noin 3-4 vuotta sitten asennettu pumppu on alkanut haisemaan. Mitähän tuolle kannattaisi tehdä. Haju on vähän sellainen märkäkoira tyyppinen.

Olen imuroinut jotain suodattimia, mutta mitään sen kummempaa en ole laitteelle tehnyt.

Niin ja jäähdytys näyttäisi aiheuttavan enemmän hajua.

pökö

Rele-aikakauden änkyrä

Aika simppeli ja siisti homma, vaatii muovikuoren irroituksen. Näin olen johonkin ketjuun joskus kirjoitellut:
http://lampopumput.info/foorumi/index.php/topic,19856.msg254057.html#msg254057

Aippi

Vakionaama

Toshiban myyjiltä saatavana ponneainepulloissa kennoon ruiskutettavaa puhdistusvaahtoa sekä desifioimis ainetta. Hinta molemmille aineille yhteensä noin 30 €

pökö

Rele-aikakauden änkyrä

Vaahdolla ei irtoa lamellien välissä oleva pöly, se vaatii huuhtelua.

Jay_Leino

Jäsen

Uskaltaako laitetta huuhdella pumppupullolla kuumalla pesuainevedellä niin, että vesi menisi poistoletkua pitkin pihalle? Vai meneeköhän letku tukkoon?

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

Jay_Leino sanoi:
Uskaltaako laitetta huuhdella pumppupullolla kuumalla pesuainevedellä niin, että vesi menisi poistoletkua pitkin pihalle? Vai meneeköhän letku tukkoon?

Näin minä ole tehnyt Mitsulle ja Panalle kennon imuroinnin jälkeen. Lopuksi huutelu runsaalla lämpimällä vedellä.
ION-toimintoa ei kannata lämmityksellä pitää päällä. ;)

pökö

Rele-aikakauden änkyrä

Uskaltaa. Näin olen kanssa tehnyt eikä mitään murheita ole ollut.
Aipin mainitsema desifiointiaine voisi olla hyvä käyttää kun kenno on vesipesty, jos on hajuja ollut.
Autotarvikeliikkeetkin myy ko aineita.

Ultimaattori

Aktiivinen jäsen

janti sanoi:
Näin minä ole tehnyt Mitsulle ja Panalle kennon imuroinnin jälkeen. Lopuksi huutelu runsaalla lämpimällä vedellä.
ION-toimintoa ei kannata lämmityksellä pitää päällä. ;)

Minä olen käyttänyt omille pumpuille höyrypesuria. Tosin vain lamelleihin.

pökö

Rele-aikakauden änkyrä

Ultimaattori sanoi:
Minä olen käyttänyt omille pumpuille höyrypesuria. Tosin vain lamelleihin.
höyryhärveli on varmaan hyvä kun se jaksaa puhaltaa pölyt kennon läpi.

Aippi

Vakionaama

Kyllä tuo kennopesuaine irroittaa lamellelita pölyn, jopa ravintoissa olevien kylmälaitteiden lauhdutinkennojen rasvan. Puhallinsiipien puhdistus vaatiikin sitten jo vähän laitteen purkamista. myynnissä on tosin myös tehottomia aineita.

esaesa

Tulokas

Onko monella tämä sisäyksikkö olohuoneessa? Pitääkö kovaa ääntää esim. 3/5 puhalluksella?

Jay_Leino

Jäsen

esaesa sanoi:
Onko monella tämä sisäyksikkö olohuoneessa? Pitääkö kovaa ääntää esim. 3/5 puhalluksella?

Meillä puhallin on noin 8 metrin päässä paikasta, josta katson televisiota sohvalta. 3/5 ei häiritse.

4/5 menee vielä, mutta sen kyllä jo kuulee.

Ultimaattori sanoi:
Onkos muillä ollut näissä Artic malleissa kitinää/kirskumista ulkoyksikössä. Sellainen vaimea kirkuva ääni kuuluu aika ajoin. Onkohan se puhallin vai kompura... Liekö typpi- vai yksilövika?

Tänään tein kuitenkin reklamaation asiasta.

Tulikohan tuohon vastausta? Meillä reilun kuukauden ollut Arctic 25 ja ajoittain tuollaista vaimeaa kitinää on kuulunut. Kuitenkin tuntuu, että olisi viime aikoina vähentynyt...? Mutta mielenkiintoista, että muuallakin esiintynyt samaa.

Aippi

Vakionaama

Todennäköisesti aivan normaali ääni, johtuu kompressorin vaihtaessa taajuutta.

Gaz

Tulokas

Tällä foorumilla ei ollut ketjusta hakua ilmeisesti?

Meillä tuo sisäyksikön puhallus on alkanut pitämään melkoista jumputusta. Nelostasolla se on jo niin häiritsevää että vain yöaikaan viitsii käyttää. Kolmosella vaimenee jo selvästi.

Oliko tämäkin moottorin laakerihommia? Vinkunaa en ole kuullut.

Ylös Bottom