Vs: Toshiba DaiSeiKai 8
slpoy sanoi:
Varmaan itsekkin tiedät että näistä asioista ei huudella julkisesti foorumeilla. Viimeksi kun eräs laittoi tänne semmoisen asian että scanoffiselta loppuu Mitsun maahantuonti. Rupesi tulemaan sähköposteja Yksityishenkilöltä joka firmalle ja pyydettiin tulemaan oikeuteen todistamaan asia. Eli kannattaa myös sinun ensin ajatella asiaa kaksi kertaa ennen kuin oksennat sen ulos tällä foorumilla. Nyt kannattaa sinunkin olevan 100% varma asiasta( Toshiba huijaa) ennenkuin kirjoittelet asiasta. Voin kertoa asiasta lisää puhelimessa, mutta en julkisesti
Nyt en täysin ymmärrä pointtia. En ole Toshibaa syyttämässä huijariksi, vaan olen kyseenalaistamassa asioita. Olen yrittänyt saada vastauksia Toshiban maahantuojalta, mutta hiljaisuus on kaikuna, joten kaikki jää arvailun varaan.
Kritisoin Toshiban maahantuojaa seuraavista asioista:
1) Kaksi eri testiä, mutta kaksi eri lopputulosta. Miksi --> ei vastausta?
2) Käyttivät toisen materiaalia omassa esitteessä (tosin ei 100% fakta vaan epäily), mutta eivät kommentoi toisen materiaalia. Melkoinen ristiriita?
1) Kaksi testiä
Sama laite, samat olosuhteet, samat asetukset, sama testaaja, samat lämpökäyrät, yms. mutta jotenkin erilaiset lopputulokset. Molemmissa oli puhallusvoimakkuus asetettu 4 nopeuteen, joka manuaalin mukaan on 551m3/h. Yleensä VTT:n mittaamissa testeissä puhallusvoimakkuus jää manuaalin arvoa pienemmäksi, mutta Toshiban omassa testissä se menee sen yli. Miksi? Ja miksi toisen tilaamassa testissä ilmavirta on selkeästi pienempi vaikka asetus on sama? Toshiba testautti itse laitetta VTT:llä paljon aikaisemmin kuin Scanoffice, joten onko lopullista asiakkaalle myytävää tuotetta viel muutettu? Onko softaan tehty muutoksia? Oliko sittenkin niin että hi-power oli softasta laitettu vakiona päälle? Kysymysmerkkejä kysymysmerkin perään?
Näihin on saatu vastauksena vain se, että ei kommentoida toisen tekemiä testejä. Tästä päästäänkiin sopivasti hyppäämään kohtaan 2).
2) Toisen mittausta voi käyttää esitteessä, mutta toisen testejä ei tarvi kommentoida (ei 100% fakta, vaan pelkkä epäily)
Toshiban ensimmäinen esite sisälsi cop-käyrän (
kts. liite toshiba_esite_cop.png). Tässä cop-käyrässä oli käytetty vertailussa Kilpailijaa P ja Kilpailijaa M. Onko sitten sattumaa, mutta Scanofficen sivuilta napattuna Panasonicin NE9MKE cop-käyrä kyllä uppoaa iha selvästi Toshiban ilmoittamaan Kilpailijaan P (
kts. liite NE9MKE.png) ja Mitsubishin FH25 Kilpailijaan M (
kts. liite fh25.jpg). Toki tästä ei voi olla 100% varma, että näin on.. mutta näyttää siis aika vahvasti siltä, että ovat ottaneet siis Scanofficen materiaalia omaan esitteeseen. Kun esitin heille oman epäilyni ja kysymyksen, että onko heillä lupaa siihen? Ei vastausta.. Mutta kummasti tämä asia on kuitenkin nyt korjattu uuteen esitteeseen ja sitä cop-käyrää ei siellä enää ole. Onko sattumaa ja mitä mietteitä sulle tulee mieleen?
Scanoffice viel omissa VTT-testeissään ilmoittaa, että tilaaja on yritys nimeltä "Scanoffice Oy". Toshiba kirjoittaa 2.10.15 omassa tiedotteessaan seuraavaa:
Toshiba ei kommentoi markkinoilla liikkuvia kilpailijoiden laitteilleen teettämiä testejä. Laitteiston testituloksiin vaikuttaa merkittävästi oikea ja ammattitaitoinen asennus sekä oikea käyttötapa. Koska nämä testit on tehty yksityishenkilön toimenannosta, ei Toshiba voi ottaa kantaa testissä saatuihin poikkeuksellisiin tuloksiin.
Ensimmäinen lause on aika absurdi siinä mielessä, että jos he ovat oikeasti käyttäneet toisen tekemiä testejä vertailupohjana omassa esitteessä, niin on aika ihmeellistä että eivät silti kommentoi toisen teettämiä testejä? Se että esitteessä on jo mitä luultavimmin toisen teettämän testin tuloksia on jo itsessään kannanottoa eli kommentointia toisen teettämään testiin. Eli miksi Toshiba ei jatka toisen teettämien testien analysointia ja kommentointia? Miksi?
Ja edelliseen kysymykseen heidän oma vastaus löytyy myös lainauksesta: "koska nämä testit on tehty yksityishenkilön toimenannosta". Tosin yhtäkään julkista testiä Toshiba Arcticista en löydä ainakaan itse, jossa tilaaja on yksityishenkilö. Edelleenkään siis en ymmärrä, että miksi vaikenevat asiasta. Miksi? Pelkkää hiljaisuutta...
Olenko sohaissut kepillä muurahaispesää? Mene ja tiedä...
Edit: Toshibalta olen siis monesti kysellyt asioita, mutta he eivät mitään vastaa. Jos siis omat epäilyt / johtopäätökset ovat vääriä, voisivat edes sen korjata. Pahoittelen silti sitä, että omia epäilyjäni olen vähän niinku puolitotuuksina kirjoitellut, joten yritin korjata niitä kirjoituksia siten, että ovat vain omia epäilyjäni. Pahoittelut tuosta.