U-energy 22kw R290 ja Jäspi ovaali-projekti alkaa - hankintoja?

Helkoo

Aktiivinen jäsen
Valmisteluja tehty, pohja valettu ja teline hankittu lähipajalta. Nyt pitäisi tehdä hankintoja asennukseen. Käytettyä tulistusvaraajaa olen etsiskellyt. Mitä mieltä ollaan Jäspin VLK-100 2kW mallista? Onko jotain riskiä?
 

Helkoo

Aktiivinen jäsen
  • Keskustelun aloittaja
  • #2
Ostoslistalla lisäksi:
- kiertovesipumppu, minkä tehoinen tarvitaan?
- putkea, mikä läpimitta?
- mutasihti, mikä ja mistä?
- joustavaa kytkentäletkua, esim Rejkolta
- sulkuja riittävästi

Unohtuiko jotain?
 

sanpsa

Aktiivinen jäsen
Dn25 putkea tuolle taisi ohjekirjakin suositella.
Joustavaa Dn25 putkea en itse aikanaan tarvittavilla pituuksilla meinannut löytää, saksan amazonista sitten ne löyty. Kiertovesipumppuhan tuossa on jo itsestään, suodattimeksi joku pyörresuodatin...
 

Amigo

Aktiivinen jäsen
Ilmaus-automaatit, pistä niihinkin sulut väliin.

Putken paksuus ja pumpun koko riippuu etäisyydestä. 22 kW ei taida ihan mennä tuuman putkessa? ( tai menee kun pistää menemään ;) )

Onko vesi ulkona?
28 mm kupari vetää itsellä ainakin hyvin. Yli 3000 litraa tunnissa helposti. Putkea 6 metriä suuntaansa. Mutasihdit noissa yleensä ahtistaa.

10 % pumpun säädöllä 1250 litraa tunnissa itsellä. Ferriittiansa on tuossa allekirjoitusessa.
 

Helkoo

Aktiivinen jäsen
Uskon lujasti että siellä on. Sivupelti auki niin näkee heti onko vai ei.
No niinpä oli

20260626_095414.jpg
 
Back
Ylös Bottom