Uusi Flagship Model MSZ-RW

Niinpä

Jäsen
Onhan nuissa lapuissa isot erot varsinkin -30c.Olisiko toinen lappu E mallin ja toinen SC mallin.
IMG_0016.png
IMG_0017.png
 

Harrastelija

Vakionaama
E1 ja SC malleissa näyttäisi olevan ainakin seuraavia eroja
- mukana tuleva putkitus
- takkatoiminto (kaukosäädinkin erilainen)
- INSTALLATION PLATE erilainen
- DRAIN HOSE erilainen
- ELECTRONIC CONTROL P.C. BOARD erilainen
- INDOOR HEAT EXCHANGER erilainen

1706391105298.png
 
Viimeksi muokattu:
Ainakin tarrat ovat liimailleet mutta ovatko koneet itse pohjolan oloihin tehtyjä kun noin huonosti toimivat..hiukan alkaa epäillyttää tämä touhu rw35:sien suhteen..:confused:
 

pihi

Jäsen
Ainakin tarrat ovat liimailleet mutta ovatko koneet itse pohjolan oloihin tehtyjä kun noin huonosti toimivat..hiukan alkaa epäillyttää tämä touhu rw35:sien suhteen..:confused:
Tämä olisikin mielenkiintoista tietää, että miten SC-malli eroaa muista.
No pitää nyt kuitenkin sanoa, että ei tuo pumppu ihan huono ole. Ei vaan anna sitä mainostettua lämpötehoa -25c pakkasessa.
 

Euroshopperi

Aktiivinen jäsen
En tiedä muista ulkoyksiköistä, mutta jotenkin tämä RW olisi kookkaampi.
No onnistuin asentamaan nuo kaukalot yksin. Alakautta uittamalla siis menee, kun irrottaa kiskon takaosan pultit ja vääntää konetta vähän eteenpäin. Toisessa koneessa hieman teetti työtä, kun on se peltinen suojakotelo ja pitää kuitenkin porata muoviin reiät ylhäältä käsin. Saatte uskoa, että oli kädet ja ranteet mutkalla operaation aikana.
Tuossa kuitenkin se kaukalon kuvattuna, että josko riittäisi ottamaan sen vasemman puoletkin vedet oikeaan suuntaan. Liitospuolelta ei vissiin niinkään tiputtele.
IMG_3385.png
IMG_3384.png
 

Harrastelija

Vakionaama
Varmaan hyvin kerää tuohon reunalle jäätä kun ohjurin muovi on ihan vaakatasossa. Reiän kohdalle tahtoo tulla jääpuikko ilman ohjuriakin.
En tiedä mikä noissa mitsuissa on kun kaikki mallit taitaa sulattaa huonosti tuon vasemman reunan. Siis pohjapellin päältäkin.
 

pihi

Jäsen
Joo mainitsin jo puhelimessa että ongelma tulee esille vasta about -20 asteen pakkasilla joten tarkistukset ym. varmaan olisi silloin ollut aiheellista suorittaa. (scanoffice kuuulemma näitä vaati oli keli mikä tahansa)
Sanoin myös että myös muiden raportoinnin mukaan ongelmat kohdistuvat nimenomaan 35 malliin ei 25 malliin.

Mutta eipä tässä itse voi muuta tehdä kuin tehdä asiat siinä järjestyksessä kuin toimittaja mainitsee.

Katselllaan miten asia tästä etenee.

ps. ois pitänyt se daikin ostaa sittenkin :D
Kuuluko tälle tapaukselle mitään uutta?
 

puu

Aktiivinen jäsen
Itse kun aikanaan väänsin asentajan kanssa LN25:n hullunkierrosta, hän sanoi että voi tulla tekemään tarkistukset, mutta käynti menee mun piikkiin jos siellä ei havaita mitään (esim. vajausta kylmäaineissa). Tähän en suostunut, koska pumppu toimi raudaltaan hyvin ja hullunkierto oli selvästi softan huonoa suunnittelua (eli ei edes varsinainen vika, koska laite toimi kuten on suunniteltu).

Lopulta asentaja ja maahantuoja saivat pitää tunkkinsa ja laitoin (ja suurelta osin myös kehitin) Mitsurunnerin. Ja tosiaan Mitsurunnerilla vetää hienosti pitkää lämmitysjaksoa kovallakin pakkasella, eli pumpun raudassa ei ole mitään vikaa. Asentaja ja maahantuoja olivat täysin kädettömiä. Tässäkin pätee sama sääntö, että kaiken saa tehdä aina itse, jos hyvän haluaa.
 

pihi

Jäsen
En jaksa muistaa mikä pumppu kullakin käyttäjällä on. Voisko sen lisätä vaikka allekirjoituksiin.
Mittasin keskiviikkona ennen silmälääkäriin lähtöä joitakin suureita i-see off pyynti 31:

Ulkona-24​
in C​
out C​
fan 5​
input W​
pöydällä​
kelloaikoja​
23​
37​
5​
Sulatus alkaa 8.53​
22​
luukut auki 9.03​
24​
puhallus alkaa 9.05​
22​
27​
5​
1300​
22,5​
9,15​
1500​
9,31​
1900​
9,32​
-24​
22​
39​
5​
2340​
9,33​
23​
43​
2390​
23​
9,37​
23,5​
42​
2230​
23,5​
9,53​
25​
43​
5​
2143​
24​
10,08​
24,5​
44​
5​
2155​
10,32​
Tämähän on toiminut loistavasti ennen silmälääkärissä käyntiä. Näyttikö silmälääkärissä käynnin jälkeen vielä yhtä hyviä lukemia;)
 

oem

Aktiivinen jäsen
Tämähän on toiminut loistavasti ennen silmälääkärissä käyntiä. Näyttikö silmälääkärissä käynnin jälkeen vielä yhtä hyviä lukemia;)
Ei ole ollut vastaavia pakkasia verrattavaksi.
Edellyttää myös mahdollisuutta olla paikalla.
 
Viimeksi muokattu:

Duracel

Jäsen
Mulle myyjäliike laittoi muutamapäiväsitten viestiä että maahantuoja selvittelee onko vika vai ominaisuus.

Eihän se kyllä millään voi olla ominaisuus jos laite ei kykene siihen mitä luvataan :D
 

RauskiH

Vakionaama
Ei ole ollut vastaavia pakkasia verrattavaksi.
Edellyttää myös mahdollisuutta olla paikalla.
Sama hidas kierrosten nosto näyttää sinunkin konetta vaivaavan mutta kerää kyllä kovalla pakkasella ihan eri kierrokset kuin muut tässä ketjussa esillä olleet pumput ja tuolla voisi jopa lähes luvatut 4kw@-25c. Mikähän tuossa on poikkeuksellista, onko scannon kautta tullut pumppu, mikä valmistuskuukausi ja minkälainen putkiveto/lisättiinkö kylmäainetta asennuksen yhteydessä? Kokeilitko kovilla pakkasilla ajaa pienemmillä puhallus nopeuksilla?
 

oem

Aktiivinen jäsen
Takuun antaja on Scanoffice.
Vastasin viestissä 902.
En kokeillut pienempiä puhallinnopeuksia, kokeilin vaan maksimia ja taulukon ajat.
Takuulapussa sisä-ja ulkoyksikkö: MSZ-RW35VG-SC1-CE ja MUZ-RW35VGHZ-SC1-CE
 
Viimeksi muokattu:

RauskiH

Vakionaama
Takuun antaja on Scanoffice.
Vastasin viestissä 902.
En kokeillut pienempiä puhallinnopeuksia, kokeilin vaan maksimia ja taulukon ajat.
Takuulapussa sisä-ja ulkoyksikkö: MSZ-RW35VG-SC1-CE ja MUZ-RW35VGHZ-SC1-CE
Pahoittelut, unohdin jo että olin kysynyt jo aiemmin. Sinulla näyttää käyneen tuuri kun kun olet saanut "virheellisen" yksilön jos vertailukohtana käytetään tässä keskustelussa esille tulleita 35. Jos tulee vielä alle -20c lämpötiloja ja sinulla intoa riittää niin olisi kiva nähdä referenssiksi täyden pyynnin mittaukset myös pienemmillä nopeuksilla kun ainakin omassa pumpussa ottoteho pienenee merkittävästi puhallusta pienennettäessä eikä puhalluslämpötila juurikaan nouse
 

omaonkiva

Jäsen
Tuossa kun olen manuaalisesti säätänyt tuon puhaltamaan alemmas, niin jostain syystä se nostaa tuota ohjausta ylemmäs. Johtuuko se sulatuksesta vai mistä kun säätä noita siipiä vaikka manuaalisesti asetettu?

RW35
 

Eräilves

Aktiivinen jäsen
En kyllä täysin tyytyväinen tähän RW35:seen ole. Suurimmalta osin kyllä, mutta tuo puhallus systeemi harmittaa.

Etenkin nyt 0 kieppeillä kun on lämmitysmoodissa, niin todella pitkiä aikoja on "minimissä" se puhallus nopeus, pitää oikein tarkistaa välillä onko se edes päällä. Kai sillä "hiljainen" puhalluksella sit?

On manuaalisesti asetettu puhaltamaan täysillä, mutta aika harvakseltaan niin kovaa puhaltaa. Kovemmilla pakkasilla enemmän kyllä, mutta ei koko aikaa myöskään.

Nyt kirjoittaessa taas puhalsi täysillä n. minuutin verran, ties kuinka kauan sitten taas aivan minimissä..

Ja on testattu ilman sitä I-see sensoria myös.
 

PolyEsko

Vakionaama
Toi vasenlaita tuntuu muutenkin olevan ongelma näissä eli jäätää sieltä ja joutuu sulattelemaan. 3 kertaa talvella sulatellut sen. 15vuotta vanhassa ei ollut tälläisiä ongelmia ja tais olla parempi pumppu monessa muussakin
Eri Mitsuissa lienee pohjalevyt aika lailla samanlaiset, vai?
Nosta vasenta reunaa 1-2 cm ylemmäs, niin vesi ei keräännyt sinne ja jäädy niin helpolla.
Asentajan jälkeen vasen reuna meikun LN:ssä oli vajaan sentin alempana ja kun nostin sen sentin puolitoista vaakatasoa ylemmäksi, niin loppui jäätymiset sinne ja suurin osa vedestä valuu keskireiästä. Aluksi etupäässä vasemmasta reiästä.
 

PolyEsko

Vakionaama
En kyllä täysin tyytyväinen tähän RW35:seen ole. Suurimmalta osin kyllä, mutta tuo puhallus systeemi harmittaa.

Etenkin nyt 0 kieppeillä kun on lämmitysmoodissa, niin todella pitkiä aikoja on "minimissä" se puhallus nopeus, pitää oikein tarkistaa välillä onko se edes päällä. Kai sillä "hiljainen" puhalluksella sit?

On manuaalisesti asetettu puhaltamaan täysillä, mutta aika harvakseltaan niin kovaa puhaltaa. Kovemmilla pakkasilla enemmän kyllä, mutta ei koko aikaa myöskään.

Nyt kirjoittaessa taas puhalsi täysillä n. minuutin verran, ties kuinka kauan sitten taas aivan minimissä..

Ja on testattu ilman sitä I-see sensoria myös.
Käy pätkäkäyntiä, eli ei ole kompressori hommissa tuolloin minimipuhalluksen aikana.
Minun LN pätkii enempi ja vähempi tuonne -5 asteeseen asti ja sitten vasta alkaa käymään pidempiä aikoja.
Vie minimissään 230 W, mutta sekin liian tehokas, jos/kun lämmön tarve ei ole kovin iso.

Eihän se normi sähköpatterikaan 0-keleillä koko aikaa 600 Wattia pukkaa. Jos pukkaisi, niin kämpän sisälämpötila olisi >30 astetta.
 

Eräilves

Aktiivinen jäsen
Käy pätkäkäyntiä, eli ei ole kompressori hommissa tuolloin minimipuhalluksen aikana.
Minun LN pätkii enempi ja vähempi tuonne -5 asteeseen asti ja sitten vasta alkaa käymään pidempiä aikoja.
Vie minimissään 230 W, mutta sekin liian tehokas, jos/kun lämmön tarve ei ole kovin iso.

Eihän se normi sähköpatterikaan 0-keleillä koko aikaa 600 Wattia pukkaa. Jos pukkaisi, niin kämpän sisälämpötila olisi >30 astetta.

Njuuh, mutta itse kun tätä hankin niin oli tarkoituksena, että se kierrättäisi tätä sisäilmaa / takan tuomaa lämpöä sitten sillä puhalluksella. Ettei täytyisi puhallus moodiin eriksee laittaa -> taas lämmitysmoodiin -> puhallusmoodiin jne edestakaisin
 

PolyEsko

Vakionaama
Njuuh, mutta itse kun tätä hankin niin oli tarkoituksena, että se kierrättäisi tätä sisäilmaa / takan tuomaa lämpöä sitten sillä puhalluksella. Ettei täytyisi puhallus moodiin eriksee laittaa -> taas lämmitysmoodiin -> puhallusmoodiin jne edestakaisin
näinhän tuo olisi hyvä. Vanhemmassa LN:ssä ei ole takkamoodia lainkaan, LN2:ssa on. Eikös RW:ssä ollut?
 

pihi

Jäsen
Eri Mitsuissa lienee pohjalevyt aika lailla samanlaiset, vai?
Nosta vasenta reunaa 1-2 cm ylemmäs, niin vesi ei keräännyt sinne ja jäädy niin helpolla.
Asentajan jälkeen vasen reuna meikun LN:ssä oli vajaan sentin alempana ja kun nostin sen sentin puolitoista vaakatasoa ylemmäksi, niin loppui jäätymiset sinne ja suurin osa vedestä valuu keskireiästä. Aluksi etupäässä vasemmasta reiästä.
Onko tästä vasemman reunan nostosta mitään haittaa laitteelle? Siis pitääkö olla ohjeiden mukaan täysin vaaterissa? Itelläki tuo edestä katsottuna vasen pääty vetää herkästi jäähän.
 
Eri Mitsuissa lienee pohjalevyt aika lailla samanlaiset, vai?
Nosta vasenta reunaa 1-2 cm ylemmäs, niin vesi ei keräännyt sinne ja jäädy niin helpolla.
Asentajan jälkeen vasen reuna meikun LN:ssä oli vajaan sentin alempana ja kun nostin sen sentin puolitoista vaakatasoa ylemmäksi, niin loppui jäätymiset sinne ja suurin osa vedestä valuu keskireiästä. Aluksi etupäässä vasemmasta reiästä.
Eikös se kompuran pää painavampana paina sitä oikeata päätä alemmas jos vaateriin asentaa?
 

PolyEsko

Vakionaama
sanoisin, ettei tuollaisesta 1-2 sentin erosta voi olla mitään haittaa kompressorille tai elektroniikalle. Ainoa vaikutus on sulatusvesiin ja niiden poistoon. Ja jos pienen pienellä kallistuksen muutoksella vedet poistuvat paremmin eikä jäädy pellin päälle ja kennoa rasittamaan, niin uskoisin värkin siitä tykkäävän enempi ja kestokin lisääntyy.

Vai mitä tuumaavat alan ammttilaiset?
 

PolyEsko

Vakionaama
Eikös se kompuran pää painavampana paina sitä oikeata päätä alemmas jos vaateriin asentaa?
Jaa, minusta vaateri on vaateri oli kumpi pää painavampi tahansa. Asentajahan mittaa vaaterin laitteen päältä eikä telinestä.
Jousikiinnikkeiden kanssa voisi painavampi puoli painua alemmaksi, jos vaaterin mittaa telineestä. Silloinkin pitää asentaa ne jouset nurinperin, sillä eikös jousipaketissa ole kahdet jouset? Jäykemmät kompuran puoleiseen päähän ja löysemmät toiseen.
 
Jaa, minusta vaateri on vaateri oli kumpi pää painavampi tahansa. Asentajahan mittaa vaaterin laitteen päältä eikä telinestä.
Jousikiinnikkeiden kanssa voisi painavampi puoli painua alemmaksi, jos vaaterin mittaa telineestä. Silloinkin pitää asentaa ne jouset nurinperin, sillä eikös jousipaketissa ole kahdet jouset? Jäykemmät kompuran puoleiseen päähän ja löysemmät toiseen.
Telinehän se on yleensä vaaterissa ja pumppu painaa kompurapäätä alemmas. Näin näkyy olevan todella usea ulkoyksikkö.. itse laitoin kompurapäähän enemmän rikkoja kumien alle niin että itse yksikkö on vaaterissa. Uuteen RW25:een tulee jouset..6:set kompurapäähän ja 5:set toiseen päähän.
 

RauskiH

Vakionaama
sanoisin, ettei tuollaisesta 1-2 sentin erosta voi olla mitään haittaa kompressorille tai elektroniikalle. Ainoa vaikutus on sulatusvesiin ja niiden poistoon. Ja jos pienen pienellä kallistuksen muutoksella vedet poistuvat paremmin eikä jäädy pellin päälle ja kennoa rasittamaan, niin uskoisin värkin siitä tykkäävän enempi ja kestokin lisääntyy.

Vai mitä tuumaavat alan ammttilaiset?
Mielestäni nuo mitsun pohjapellit on kohtuu susia... Oli fh:ssa eikä sen kummempi rw:ssä. Porsastavat vettä vasemmalla laidalta ja tahtoo pitkällä pakkasjaksolla tai tuiskun yhteydessä alkaa keräämään myös jäätä sinne. Myös oikeaan nurkkaan ja kompuran alapuolelle alkaa sopivissa keleissä kertymään jäätä. FH:ssa porailin molempiin laitoihin lisäreikiä mikä auttoi jonkin verran muttei poistanut ongelmaa kokonaan. Suunnitelmissa oli tehdä kennon alle radikaalimpi pohjan avausleikkaus mutta pumppu hajosi tätä ennen.

Olen vähän skeptinen sen suhteen että kallistaa pumppua kompuraa kohti, voi olla että alkaa keräämään jäätä tuohon päätyyn mutta kokeilemallahan se toki selviää.

Takuun loputtua leikkaan nykypumpusta pois sen vasemman reunan ritilikön ja suurennan/poraan lisää reikiä molempiin päätyihin
 

cleaf

Jäsen
näihin pumppuihin ei varmaan ole saatavilla minkäänlaisia firmware päivityksiä tai pystyykö nämä edes jotenkin palauttamaan "tehdasasetuksiin"
 

RauskiH

Vakionaama
Jahas täällä pakkanen kirrasi -20c alapuolelle ja mitsun tehot laskee samaa mukaa pakkasen kanssa ja pumpun ottotehosta voi päätellä pakkasen lämpötilamittariin katsomatta

Nyt on -21c ja pumppu ottaa täydellä pyynnillä ja 3 puhalluksella n. 1300w, imu 26 ja puhallus 42 niin hetkelliseksi tehoksikaan ei tule edes 3kw... Kyselin viime viikolla myyjältä statusta niin kuulemma maahantuoja selvittää asiaa mutta mitään vastausta ei ole kuulunut, miten muilla on asia myyjien kanssa edennyt?
 
Back
Ylös Bottom