Vs: Yleinen kotiautomaatioketju
En ole vielä havainnut täydellistä ja valmista Zwave hubia, joka olisi kaikille se paras vaihtoehto, tuohon edellisessä viestissäni viittasin.
Itselläni on vain 1.5 vuoden kokemus Zipaton Duosta. Useiden kymmenien Zwave laitteiden ostamiseen menee jokunen euro jokatapauksessa poikittain oli hubi mikä hyvänsä
Sääntöjä on itselläni noin vähän kun olen ollut laiska niitä tekemään ja varashälytykseen, savuun, vuotoon, jne ei tarvitse tehdä juurikaan omia sääntöjä sillä Zipaton varashälytinosiossa määritellään laitteet, joita käytetään kotihälytyksissä.
PS.
433Mhz laitteiden yhteensopivuus oli minulle tuolloin 1.5v sitten tärkeää.Kehitys on nopeaa ja vuodessa tapahtuu todella paljon kaikkien boxien kehityksessä. Ei enää ole tarvetta 433Mhz yhteensopivuudelle samassa mittakaavassa, sillä minulla on 433Mhz laitteita Zipatossa on kiinni 1kpl.
2013-2014 433Mhz laitteita oli "saman verran kuin nyt Zwavea". ESIC WT450 anturit on edelleen Telldus livessä kiinni ja luetaan Telldus API:n kautta Talologgeriin, joskus nuokin saattaa vaihtua Zwaveen (Zipato binary sensor + 1wire)
http://lampopumput.info/foorumi/index.php?topic=19411.msg246542#msg246542
Oma Zipato ei kyllä ole kaatunut eikä vaatinut resetointia, mutta netistä löytyy kaikenlaista lämpöpumpuista ja jopa Zwave hubeista.AimoPamaus sanoi:Minua ei juuri kiinnosta itse hubin hinta, ostan sen kuitenkin ulkomailta. Kunhan toimii. Zipatosta lueskelin jostakin blogista ettei muutaman kuukauden kokemuksella suosittele kaatuilun vuoksi.
Laite saisi tukea kaikkea mahdollista, mutta tulen kaksisuuntaisia palikoita eli pääosin muita kuin 433.
En ole vielä havainnut täydellistä ja valmista Zwave hubia, joka olisi kaikille se paras vaihtoehto, tuohon edellisessä viestissäni viittasin.
Itselläni on vain 1.5 vuoden kokemus Zipaton Duosta. Useiden kymmenien Zwave laitteiden ostamiseen menee jokunen euro jokatapauksessa poikittain oli hubi mikä hyvänsä
PS.
433Mhz laitteiden yhteensopivuus oli minulle tuolloin 1.5v sitten tärkeää.Kehitys on nopeaa ja vuodessa tapahtuu todella paljon kaikkien boxien kehityksessä. Ei enää ole tarvetta 433Mhz yhteensopivuudelle samassa mittakaavassa, sillä minulla on 433Mhz laitteita Zipatossa on kiinni 1kpl.
2013-2014 433Mhz laitteita oli "saman verran kuin nyt Zwavea". ESIC WT450 anturit on edelleen Telldus livessä kiinni ja luetaan Telldus API:n kautta Talologgeriin, joskus nuokin saattaa vaihtua Zwaveen (Zipato binary sensor + 1wire)
http://lampopumput.info/foorumi/index.php?topic=19411.msg246542#msg246542
Olet asian ytimessä, tätä haen.