Ei näy siinäkään tapauksessa jos ei ole koskaan saanut varoitusta. Sinun osalta ei minullekaan näy tuon enempääEi näy myöskään täällä
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei näy siinäkään tapauksessa jos ei ole koskaan saanut varoitusta. Sinun osalta ei minullekaan näy tuon enempääEi näy myöskään täällä
Kahdesta varoituspisteestä tulee kuukauden ennakovalvonta. Se on oletusmäärä pisteitä yhdestä varoituksesta.Eli yhdestä varoituksesta saa kuukauden moderoinnin?
Pienikin viittaus politiikkaan riittää ainakin viestien poistoon. Viimeksi tuossa hetki sitten, vaikka tekstissä haukuttiin samalla tavalla kaikki nykyiset eduskunnassa istuvat puolueetOlen kirjoittanut tuhansia viestejä eri foorumeille enkä ole missään törmännyt juurikaan vastaavaan moderointiin kuin täällä. Onko kyse kirjoittajista vai valitusta moderointilinjasta vai miksi näitä asioita täällä pöyhitään jatkuvasti? Sinällään harmittavaa jos tässä itsekin joutuu siirtymään toisiin ympyröihin vallitsevan linjan takia.
En tiedä onko kyse siitä että jotain modea häiritsee kirjoitukseni vai mistä?

Pienikin viittaus politiikkaan riittää ainakin viestien poistoon. Viimeksi tuossa hetki sitten, vaikka tekstissä haukuttiin samalla tavalla kaikki nykyiset eduskunnassa istuvat puolueet![]()
Toisaalta ymmärrän, sillä politiikasta keskustelu aiheuttaa yleensä juupas-eipäs-meidän-isä-tekee-teidän-äitien-lapset-tyyppistä hiekkalaatikkokiukuttelua, jossa ei faktoilla ole mitään sijaa.Linjaus politiikan suhteen on nyt tiukka ja on ollut jo tovinkin aikaa. Siitä on hieman avattukin nyt keskustelua moderoinnin kesken. Toisaalta tiukka linja estää sen, ettei tarvitse alkaa rajanvetoa myöhemmin kun keskustelu on polveillut jo aikansa. Toisaalta se taas nyt torppaa ja rajoittaa turhankin paljon keskustelua tiettyjen aiheiden ympärillä.
Lieneenkö painotus tekstissä kuitenkin ollut 'väärä'! Omasta mielestä tuo teksti ei mitenkään ottanut kantaa, kertoi vaan asian kulkua, Ehkä se on enemmän kiinni lukuijasta se kuinka pahasti osuu. Onhan täällä pitkin poikin mallikkojen ja modein linkkaamaa/kirjottamaa politiikkaan viittaavaa tekstiä, viitti edes alkaa kaivamaan.Pienikin viittaus politiikkaan riittää ainakin viestien poistoon. Viimeksi tuossa hetki sitten, vaikka tekstissä haukuttiin samalla tavalla kaikki nykyiset eduskunnassa istuvat puolueet![]()
Lieneenkö painotus tekstissä kuitenkin ollut 'väärä'! Omasta mielestä tuo teksti ei mitenkään ottanut kantaa, kertoi vaan asian kulkua, Ehkä se on enemmän kiinni lukuijasta se kuinka pahasti osuu. Onhan täällä pitkin poikin mallikkojen ja modein linkkaamaa/kirjottamaa politiikkaan viittaavaa tekstiä, viitti edes alkaa kaivamaan.
Tässäpä tämä. Persaukisena pienyrittäjänä pitäisi kuulemma olla huolissaan nykytilanteesta. Näen kyllä oman napani ympärille vähän enemmän ja olen sitä mieltä, että tämä on ihan itse kaivattu ongelma, kupla jonka korona nyt puhkaisi.Lieneenkö painotus tekstissä kuitenkin ollut 'väärä'! Omasta mielestä tuo teksti ei mitenkään ottanut kantaa, kertoi vaan asian kulkua, Ehkä se on enemmän kiinni lukuijasta se kuinka pahasti osuu. Onhan täällä pitkin poikin mallikkojen ja modein linkkaamaa/kirjottamaa politiikkaan viittaavaa tekstiä, viitti edes alkaa kaivamaan.
Lieneenkö painotus tekstissä kuitenkin ollut 'väärä'! Omasta mielestä tuo teksti ei mitenkään ottanut kantaa, kertoi vaan asian kulkua, Ehkä se on enemmän kiinni lukuijasta se kuinka pahasti osuu. Onhan täällä pitkin poikin mallikkojen ja modein linkkaamaa/kirjottamaa politiikkaan viittaavaa tekstiä, viitti edes alkaa kaivamaan.
Linjaus politiikan suhteen on nyt tiukka ja on ollut jo tovinkin aikaa. Siitä on hieman avattukin nyt keskustelua moderoinnin kesken. Toisaalta tiukka linja estää sen, ettei tarvitse alkaa rajanvetoa myöhemmin kun keskustelu on polveillut jo aikansa. Toisaalta se taas nyt torppaa ja rajoittaa turhankin paljon keskustelua tiettyjen aiheiden ympärillä.
Jos keskustelussa viitattaisiin Sosiaali- ja terveysministeriin niin onko keskustelu tällöin politiikkaa?
Poistettu viesti (jos me nyt puhumme samasta viestistä) sisälsi vavhvan polittisen komponenti. Koska puoluepolitiikasta tai aatesuuntaiksista ei voi keskustella niin viesti lentää roskiin. Ei ole mitään sallia linnkkiä josta ei voi keskustella. Referoi viesti niin että politinen komponentti poistuu... vaatii vaivaa mutta jos viesti on tärkeä niin silloin vaiva kannattaa nähdä.
Mikähän se mielestäsi oli?Poistettu viesti (jos me nyt puhumme samasta viestistä) sisälsi vavhvan polittisen komponenti.
Vaiva kannattaa nähdä miellyttääkseen moderaattoria, vai olla kirjoittamatta kokonaan? Jos tilanne menee siihen että joudut muutaman minuutin viestin kirjoittamisen/kopsaamisen sijaan referoimaan uutisen (ja poistamaan myös linkin?) ja siitä kaiken missä on mitään mainintaa mihinkään puolueeseen tms ja käyttämään viestin muotoiluun yms 10min niin onko tässä enää mitään mieltä?
Varoituksesta johtuen viestit on menneet ennakkovalvontaan. Koskee uusia viestejä. Viestien muokkausoikeus on yleisestikin voimassa vain lyhyen aikaa kirjoituksen jälkeen (2 vuorokautta). Ennakkovalvonnassa ollessa ei tosiaan ole ollut oikeutta muokata omia viestejä. Lisäsin oikeuden parin tunnin ajaksi, jotta kirjoitusvirheet yms. ehtii korjailemaan.. Mitään muutoksia kirjoittajien oikeuksiin ei ole tehty tätä ennen aikoihin.Näköjään viestini ovat menneet moderointiin, myös viestien muokkaus jälkikäteen on muuttunut mahdottomaksi. Samoin on aihealueita missä editointi ei onnistu ollenkaan. Itse ole joskus lisäillyt tai muuttanut virheellisiä viestejä jälkikäteen jotta niitä ei kukaan lukisi. Miksi linja on mennyt siihen että kirjoittajalta viedään oikeus omaan viestiinsä, sen poistoon tai muokkaamiseen?
Varoituksesta johtuen viestit on menneet ennakkovalvontaan. Koskee uusia viestejä. Viestien muokkausoikeus on yleisestikin voimassa vain lyhyen aikaa kirjoituksen jälkeen (olisiko ollut vuorokausi). En usko että tällä ennakkovalvonnalla on siihen vaikutusta, mutta voin tarkistaa.
Vastasinkin jo tuossa yllä täydentämällä viestiäni. Oikeus on lisätty määräajaksi nyt. Aikoinaan meillä oli rajaton muokkausoikeus, mutta se aiheutti muutamia pahoja ylilyöntejä. Olen kyllä vapauden kannattaja, mutta aika ja kokemukset on iskeneet välissä kasvoille. Aiheeseen liittyen käyttöehdoissa ja säännöissä (jotka on pitänyt hyväksyä liittyessä tai kun tämä uusi foorumiversio otettiin käyttöön) on asia seuraavasti:Näyttää olevan. Editointi ei onnistu. Miksei kirjoittajalla ole ylipäätään oikeutta omiin viesteihinsä?
Vastasinkin jo tuossa yllä. Oikeus on lisätty määräajaksi nyt. Aikoinaan meillä oli rajaton muokkausoikeus, mutta se aiheutti muutamia pahoja ylilyöntejä. Olen kyllä vapauden kannattaja, mutta aika ja kokemukset on iskeneet välissä kasvoille.
Mikä tuollainen ylilyönti voisi olla? Kenellä on oikeus kirjoittajan viesteihin, ovatko ne ikiajan "foorumin" vai onko kirjoittajalla itsellään oikeus niihin?
Jos joku haluaisi poistaa viestinsä niin onko se ylilyönti vai käyttäjän oikeus?
Mikä tuollainen ylilyönti voisi olla? Kenellä on oikeus kirjoittajan viesteihin, ovatko ne ikiajan "foorumin" vai onko kirjoittajalla itsellään oikeus niihin?
Jos joku haluaisi poistaa viestinsä niin onko se ylilyönti vai käyttäjän oikeus?
Mikähän se mielestäsi oli?
Mikäli faktoilla olisi jotain painoarvoa keskusteluissa ylipäätään (en tarkoita foorumia, vaan yleisesti), niin jokainen täysjärkinen ymmärtäisi, että EKP:n 10v aikana tunkemat 2.6triljoonaa euroa negatiivisella korolla ovat syynä "nousukauteen". "Nousukauden" syy ei todellakaan ole elintason ja kysynnän kasvu, vaan ilmainen raha. Tämä on myös syy siihen, miksi nyt, kun köli raapaisee pohjaa, laivassa iskee oikea hätä.
Tämä nyt onkin minunkin mielestäni ihan ymmärrettävää jos tarkoitus ei ole tehdä politiikkaa tai keskustella politiikasta.
Sitä en vain ymmärrä että onko se punainen vaate pelkästään puolueen nimi jossain linkitetyssä tekstissä vai mikä. Esim korona keskustelussa en ymmärrä sitä että jos linkissä olevassa tekstissä on käsitelty päätöksentekoa kulisseissa valmiuslakiin liittyen THL:n ja muiden instanssien osalta. Sekö tekstistä tekee foorumille sopimattoman että linketettävässä tekstissä on mainittu myös joku puolue muun tekstin lisäksi?
Minulla ei ole tähän muuta kommentoitavaa, mutta usein joutuu ja tavallaan itse kysynkin iteäni semmoisiin tilanteisiin, että pyydän kommentteja taulukoihin ja diagrammeihin. Sitten voisi sen puutteellisen korjata. Tuo 2 vrk on perin tiukka aikataulu. Viikossa jo yleensä selviää, onko siinä jokin vialla tai jätetty huomioimatta, niin voisi sen alkuperäisen vaihtaa saatujen kommenttien mukaiseksi. Voi sen päivitetynkin toki liimailla joukon jatkoksi mutta varmaan sekoittaa pakkaa enemmän kuin hyödyttää. Ehkä ei oleellista merkitystä onko tuo editointi oikeus yleisesti 2 pv vai viikko. Eipä noita kuukausia vanhoja ole tarpeen editoida. Kyllä nuo muutamassa päivässä yleensä ovat selvinneet.
Luin nyt analyysin läpi ajan kanssa. Päätöksen analyysin poistosta tein 1) alustuksen puutteellisuuden, 2) analyysin otsikon poliittisen luonteen ja 3) analyysissä olevan vasemmistoon liittyvän yleistyksen perusteella. Varsinkin kohta 3 vaikutti koska analyysin ruotiminen olisi mahdollisesti johtanut vänkäykseen. Jos viestiin ei voi sääntöjen puitteissa vastata niin poistan viestin aika suurella todenäköisyydellä. Artikkeli sisälsi paljon puoluepoliitista argumentaatiota mutta myös tietoa päätöksenteosta joka ei liittynyt puoluepolitiikkaan. Ihan hyvä artikkeli kokonaisuudessaan. Mitä teksin nyt luettuani analyysin uudestaan: poistaisin sen koska viestiä ei oltu alustettu ollenkaan. Jos viestiin ei nähdä vaivaa en pidä sen poistoa silloin suurena arviointivirheenä. Arvostan sitä että ihmiset panostavat asiasisältöön muullakin tavoin kuin että jätän tän nyt tähän. Jos näen rivienvälissä viestintää niin se vaikuttaa päätöksentekoon, se on selvä.
nimimerkillä Perustuslilista oikeistopuoluetta äänestänyt.
espejot sanoi:Ruotsin Alkot supistavat aukioloaikojaan
Ruotsin valtion omistamat alkoholiliikkeet supistavat aukioloaikojaan koronaviruksen takia. Uutistoimisto TT:n mukaan aukioloaikoja lyhennetään ensi maanantaista alkaen Tukholman läänin liikkeissä. Jatkossa liikkeet aukeavat arkisin kello 12 henkilöstövajeen vuoksi. Viikonlopun aukioloaikoihin ei tule muutoksia.
Lähde: hs.fi
Onko tässä riittävästi asiasisältöä vai onko se vain malliksi tehty?
Eihän täällä pitänyt tehdä politiikkaa...![]()
Tänne on tullut kirjoitettua vajaa 6000 viestiä eikä mistään ole ennenkään mitään numeroa tarvinnut tehdä. Vai onko vain tämän kirjoittajan aika tullut täyteen jonkun silmissä? Törmäyskurssi edessä?
Näinkö linkit pitää jatkossa referoida kuten teit tässä päivänpolttavassa aiheessa liittyen koronaan? Jos asia on näin niin siinä tapauksessa joudun kyllä toteamaan että olen ajatunut väärille raiteille tai minulla on väärä kuva siitä kuinka vapaamuotoista keskustelu/kirjoittelu foorumeilla on ylipäätään. Jos kirjoituksen ulkoasu, fontin koot sekä sisältö on määrätty ylläpidon toimesta niin en tiedä sitten missä on vika, minussa vai moderoinnissa? Itse olen yrittänyt vain tarjota muille sellaisia asioita mitkä mahdollisesti kiinnostaavat muitakin. Itse voi sitten valita että klikkaako linkkiä tai avaako sanaisen arkkunsa sen perusteella että kiinnostaako aihe vai ei.
Tänne on tullut kirjoitettua vajaa 6000 viestiä eikä mistään ole ennenkään mitään numeroa tarvinnut tehdä. Vai onko vain tämän kirjoittajan aika tullut täyteen jonkun silmissä? Törmäyskurssi edessä?
Silmiin kuitenkin pistää se että miksi tälläisiä vastaavia keskusteluita moderointi-linjoista ei käydä missään muulla? Muutamia eri foorumeita itsekin on tullut koluttua aikojen saatossa, kuten tätäkin näköjään vuodesta 2012 lähtien.
Myönnän kyllä suoraan nyt että olen pettynyt vallitsevaan moderointilinjaan ja sen tiukkapipoisuuteen. No parhaani olen ainakin yrittänyt, aina silti ei voi kaikkia miellyttää.
Joo, 40-luvulla, sen jälkeen puheet ovat pysyneet mutta teot..Suomessa oli joskus oikeistopuolue

Joo, 40-luvulla, sen jälkeen puheet ovat pysyneet mutta teot..![]()
En tiedä, mutta epäilen, että liekö kaikissa paikoissa sallittu näinkin vapaa ylläpidon ja sen linjausten arvostelu? Seuraan joitain muitakin foorumeita ja olen kyllä saanut käsityksen että ilman käyttäjien (ja ylläpidon) välisiä riitoja ei selvitä missään. Tosin aika vähällä on kyllä mahdollista päästä. Minulla on ollut tavoite pitää täällä kaikki mahdollisimman avoimena. En tiedä onko se järkevä linja, koska asiat vaimenisivat paljon nopeammin vain lakaisemalla ne maton alle. Olen vähän harmistunut että näihin kiistoihin on ajauduttu täydellisen fiksujen ihmisten kanssa. Tämä on hukkaan heitettyä aikaa molemmin puolin. Politiikka on nyt sellainen aihe, johon on otettu vahingoista viisastuneena aika tiukka linja. Olisin itse ehkä yleisestikin linjan löysäämisen puolella, mutta ei sekään sitten ole mikään kaikki ongelmat ratkaiseva juttu. Näistä on kyllä keskusteltu. Jos ristiriitaiset aiheet torppaa alkuunsa, niin säästytään monelta riidalta ja siivouskierrokselta.Silmiin kuitenkin pistää se että miksi tälläisiä vastaavia keskusteluita moderointi-linjoista ei käydä missään muulla?
12 vuotta vanhaa keskustelulankaa tuodaan tänne muualta...