Power World R290 laitteista juttelin tehtaalle

Markush

Aktiivinen jäsen
Näyttääkö liian lämmintä välillä? Olen huomannut itse että sen sensorin sijoitus taitaa olla huono. Kun pumppu ei käy, ja puskurin puolella on aika lämminta vettä, se antaa pysähdyksissä aivan liian lämpöisiä tuloksia. Tämä ei nyt ole minulle ollut ongelma, kun en ole saanut sitä lämpökäyrällä ohjausta muutenkaan palvelemaan itseäni. Käydessä, kun tuulettmet käy, se näyttää oikein.. Tästä päättelen että sensori on ehjä, ja se olisi vaan jotenkin väärässä kohtaa. En ole vielä tutkinut että missä kohtaa se on. Sehän olisi siirrettävissä taatusti aika helposti.

Onkos sinulla vastaavaa?

xismo

Aktiivinen jäsen
Ulkolämpötila-anturi on usean metrin päässä yksiköstä, ouman:in anturin vieressä. Silloin tällöin muutaman minuution ajan mittaa ulkolämpötilan liian lämpimäksi, joskus muutamalla asteella, joskus jopa 10 asteella. Mitään säännöllisyyttä ei ole eikä korrelaatiota toimintaolosuhteisiin. Olisi kiva jos se mittaisi oikein varsinkin kun yritän ajaa tuota ulkolämpötilan mukaan säätyvällä asetuksella.
Eipä muutaman minuutin mittavirhe vielä haitta mutta mistä tietää ettei se yhtäkkiä mittaa ulkolämpötilaa plussale ja päätä ettei sulatuksia tarvita ollenkaan ? Jos automaatiotuotteet toisi noin epämääräisesti niin muutama teollisuuslaitos olisi varmasti poistunut jo maata kiertävälle radalle :)

Markush

Aktiivinen jäsen
Pitäisikö tuo anturi älytä kaivaa tuolta koneesta veks, ja olisko siinä pitkä johto? Minä en ole tehnyt sille vielä mitään. Lämpimämpää näyttää minulla tosiaan aina silloin kun laite ei itse tee mitään, eli kun puhaltimet on vek. Taitaa nyt anturi sijaita jossain lämmönvaihttimen lähellä...

JOo, ulkolämpötilaan perustuva käyrä tarttisi tarkemman mittauksen. Mutta minä en tee sillä käyräläl muutenkaan mitään, kun en saa sitä säädettyä itselleni sopivaksi. En tarvitse alle 35 asteista vettä ollenkaan. Sen jälkeen voin vaan sulkea patteriekierron, ja VILPIN. Patteri alkaa naksuttelemaan ja paineet laskee liian alas jos menee alle 35. Eli Minä taidan etsiä keinon säädellä tuota 3-4 eri pykälissä, jollain ulkopuolisella konstilla.

xismo

Aktiivinen jäsen
Mulla oli ainakin n 5m pitkä johto ( saattaa olla pidempikin). Ulkoilmaahan sen on tarkoitus mitata joten ei se siellä laitteen sisällä paljoa hyödytä. Tosin jollei käytä ulkoilman mukaan säätyvää asetusta niin silloin sillä ei ole merkitystä.

Ville-Veikko

Aktiivinen jäsen
Ulkolämpötila-anturi on usean metrin päässä yksiköstä, ouman:in anturin vieressä. Silloin tällöin muutaman minuution ajan mittaa ulkolämpötilan liian lämpimäksi, joskus muutamalla asteella, joskus jopa 10 asteella. Mitään säännöllisyyttä ei ole eikä korrelaatiota toimintaolosuhteisiin. Olisi kiva jos se mittaisi oikein varsinkin kun yritän ajaa tuota ulkolämpötilan mukaan säätyvällä asetuksella.
Eipä muutaman minuutin mittavirhe vielä haitta mutta mistä tietää ettei se yhtäkkiä mittaa ulkolämpötilaa plussale ja päätä ettei sulatuksia tarvita ollenkaan ? Jos automaatiotuotteet toisi noin epämääräisesti niin muutama teollisuuslaitos olisi varmasti poistunut jo maata kiertävälle radalle :)
Oliskohan kyseessä invertterin tai jonkun muun aiheuttama häiriö? Mulla oli aikoinaan vähän samatyyppistä ongelmia aurinkokeräimien ohjauksen mittauksissa. Kun PVM -ohjattu pumppu vaihteli kierroksia, mittausarvot seilasi miten sattuu. Kiedoin anturijohdon avattavan ferriittisydämmen ympäri niin monta kierrosta kuin johto mahtui. Sen jälkeen mittaustulokset järkevöityivät paljon.

Marska

Jäsen
Mulla jäi ainakin kolme tai neljä postia menemättä läpi. Gmaililla sujuvasti kirjoittelin ja sitten tuli yhtäkkiä hijaisuus. Ei selvinnyt mikä juttu se oli, mutta ei ollut vastaanottajan roskapostissa eikä missään ainoastaan lähteneissä. Olisiko jäänyt valtion suodattimiin? Vaihtamalla työpostiin alkoi viestit taas kulkemaan. Ennen joulua tuo alkoi.

Ja tosiaan yksi ja sama henkilö oli koko ajan jolle viestiä laitoin.
Annoin heti eka viestissäni WhatsAppia varten puhelinnumeroni ja WA:lla viestinvaihto on sujunut kiitettävästi.

Markush

Aktiivinen jäsen
Hyvin on täällä pärjätty Turun seudulla. Taitaa olla käyty -20 asti nyt, eikä ole voima vielä hyytynyt. Takalla on tuettu. Mutta nyt sähkön hinta semmoista että eilisestä lähtien on ollut pumppu levossa, ja puukattila lämmittää talon .

xismo

Aktiivinen jäsen
Kun ulkolämpötila on -27 tai enemmän pakkasta niin Err-06 ( low pressure) tulee silloin tällöin vaikka laite onkin pois päältä. Vahtii selvästi lepotilassaan myös noita arvoja. Vikatilan kuittaus onnistuu vain sähköt sammuttamalla vvsk:sta. Näin kalliilla sähköllähän ei kannata lämmittää kun on öljykin toiminnassa.

Marska

Jäsen
Olisi vain kiinnostanut tietää, miten toimii -25°C:ssa. Esimerkiksi jos talvella on etelässä ja jättää kotiin tuon lämmittämään lattialämmityksen kiertovettä, ei siinä voi etänä ruveta puilla lämmittämään. Onhan mulla toki sähkövastus, joka menee vikatilanteessa päälle, mutta saisi se pumppu hoidella koko ajan, eihän nuo paukkupakkaset yleensä montaa päivää kestä.

Markush

Aktiivinen jäsen
Minulla ei vielä ole alle -20 kertynyt kokemusta. En uskalla luvata, mutta uskoisin että varsinkin lattialämmityksen pyynnillä pitäisi hoitua jos laite on reippaasti mitoitettu. Mutta vastukset pitää aina olla varalle kyllä. Voihan sille tulla vaikka mikä hikka.

jussi

Vakionaama
Olisi vain kiinnostanut tietää, miten toimii -25°C:ssa. Esimerkiksi jos talvella on etelässä ja jättää kotiin tuon lämmittämään lattialämmityksen kiertovettä, ei siinä voi etänä ruveta puilla lämmittämään. Onhan mulla toki sähkövastus, joka menee vikatilanteessa päälle, mutta saisi se pumppu hoidella koko ajan, eihän nuo paukkupakkaset yleensä montaa päivää kestä.
Joku tollanen -25 on jo sellanen lukema, ettei sen kohdan toimintaan juuri kannata kiinnittää huomiota. Parasta vaan laittaa pois päältä. Kyllä se hyötysuhde vaan on jo niin matala, ettei kannata kiusata.

Ville-Veikko

Aktiivinen jäsen
Joku tollanen -25 on jo sellanen lukema, ettei sen kohdan toimintaan juuri kannata kiinnittää huomiota. Parasta vaan laittaa pois päältä. Kyllä se hyötysuhde vaan on jo niin matala, ettei kannata kiusata.
Ei pidä paikkaansa nykyaikaisella Vilpillä. Esim. mun 18 kW Daikin tekee -25 asteessa kompuralla COP 2, jopa himppu yli. Silloin kone käy täysillä ja ottaa tehoa reilut 5 kW lämpötehoa ulos 10-11 kW. Laitteen molemmat sisäsiset vastuksetkin päällä (3 +9 kW) Cop vielä n 1.7. Tuossa kuvaa nykyhetkestä, ulkona -23 astetta, menoveden lämpötila 50. Ajoin eilen klo 18-22 konetta täysillä kun nostin lämpöjä parilla asteella, siksi noin poukkoilevaa käyntiä. Sulatusväli näillä pakkasilla n 8h. Mulla ei siis ole käytössä mitään muuta lämmityslaitetta kuin Vilp. Ostohaloilla ei kannata nökötellä.
1704507488273.png

Mie oon kirjoitellut havaintoja tuonne:

Ville-Veikko

Aktiivinen jäsen
sorry OT: Miten olet saanut sekoitettua HA:ssa pieniä ja isoja kortteja? Tuo kuvaaja lienee apexcharts?
Apexicharttiapa hyvinkin, Vertical ja horizontal stackkejä sisäkkäin tuossa vasemmassa laidassa. Lisää Layout-card Hacsistä niin saat palstat hallintaan, esim tuon sivun koodi on tämmönen

Liitteet

• 1704563648860.png
    1704563648860.png
    123,1 KB · Katsottu: 151
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

vellu

Aktiivinen jäsen
Mulla oli ainakin n 5m pitkä johto ( saattaa olla pidempikin). Ulkoilmaahan sen on tarkoitus mitata joten ei se siellä laitteen sisällä paljoa hyödytä. Tosin jollei käytä ulkoilman mukaan säätyvää asetusta niin silloin sillä ei ole merkitystä.

Hetkonen, koneen sisältä löytyy kyllä johto, mutta se on tarkoitettu minun mielestä lämminvesivaraajan lämpötilan mittaamiseen. Ulkoanturi löytyy koneen takapuolelta kiinnitettynä kennoon (tai siihen lähelle). Se on sellainen musta lyhyt johdon pätkä vasemmalla ritilän takana. Olen itsekin huomannut, että pumpun ollessa sammuksissa se anturi tuntuu hieman lämpenevän. Tarkasta Unit statuksesta kohta 10 ja sen lukema. Jos se näyttää ulkolämpötilaa, niin sitten olet laittanut lämminvesivaraajan johdon ulos. Alan itse tuossa ensi viikolla testaamaan lämmittämistä käyrän kanssa.

vellu

Aktiivinen jäsen
Kävin vielä ulkona varmistamassa ottamalla koneen takana olevasta johdosta sormilla kiinni. Tämä laski heti ulkolämpötilaa.

Liitteet

• P_20240106_200301.jpg
    P_20240106_200301.jpg
    96,3 KB · Katsottu: 174

vellu

Aktiivinen jäsen
Helppo korjaus varmaan olisi, jos vaihtaisit lämminvesivaraajan ja ulkolämpötila-anturin sensorit päikseen. Eli kun katsot sähkökaaviota, niin vaihda T2 ja T7 keskenään. En ole kyllä itse vielä katsonut millainen kiinnitys noilla on, mutta luulisin että jonkinlainen liitin.

Markush

Aktiivinen jäsen
No minunkin mielestäni juuri näin. Sen käyttövesivaraajan johdon vedin sisään pannuhuoneeseen niin näen aina siitä tuon ison varaajan ylälämmön.

vellu

Aktiivinen jäsen
Testasin itsekin tänään tuota automaattista lämpötilan säätöä ja täälläkin ulkolämpötilan lukema heittelee, jos puhallin ei pyöri. Laitoin viestiä PW:lle ja katsotaan mitä vastaavat. Voi olla, että testaan tuota anturin vaihtoa.

xismo

Aktiivinen jäsen
Vika oli siinä väärässä anturissa. Se johdollinen on tosiaan varaajaa varten eikä ulkolämpötilla varten kuten kuvittelin.
Jos olisikin helppoa vaihtaa noiden paikkaa keskenään niin se olisi optimitilanne mutta kun tuossa PW040 mallissa on se piirilevy hyvin piilossa eikä sinne kättä saa helposti mahtumaan. Kesällä ehkä sitten viitsin alkaa purkamaan koteloa sen verran että saa tuon korjattua.

Tai sitten etsin sen oikean anturin ja teen siihen jatkoksen. Luulisi että ovat huomanneet tehtaallakin tuollaisen suunnittelukukkasen mutta onneksi siitä ei ole älyttömästi haittaa.

vellu

Aktiivinen jäsen
Itse väänsin sen anturin kuvanmukaiseen asentoon. Pitää katsoa miten toimii tuolleen. Sain vastauksen myös PW:ltä, mutta eivät taineet oikein ymmärtää kysymystä, joten laitoin uuden viestin ja hieman tarkensin sitä.

Liitteet

• P_20240108_181342.jpg
    P_20240108_181342.jpg
    125,3 KB · Katsottu: 192

Ville-Veikko

Aktiivinen jäsen
Tuohan on melkein samanlainen viritys kuin Daikinissa. Ulkolämpötila-anturin kiinnikeen sai käännettyä ulos jolloin anturin jäi n 5cm irti kennosta.
1704731434704.png

vellu

Aktiivinen jäsen
Vika oli siinä väärässä anturissa. Se johdollinen on tosiaan varaajaa varten eikä ulkolämpötilla varten kuten kuvittelin.
Jos olisikin helppoa vaihtaa noiden paikkaa keskenään niin se olisi optimitilanne mutta kun tuossa PW040 mallissa on se piirilevy hyvin piilossa eikä sinne kättä saa helposti mahtumaan. Kesällä ehkä sitten viitsin alkaa purkamaan koteloa sen verran että saa tuon korjattua.

Sain tänään vastauksen PW:lta ja antureiden vaihto on mahdollista, jos ei siis käytä sitä lämminvesivaraajan anturia eikä aja DHW modea. Taidan itsekin ensi kesänä tehdä tämän vaihdoksen.

rapu

Jäsen
Sain vihdoin asennetuksi omankin 22kw laitoksen.
Laitoin yöllä ajastetusti 1-7 lämmittämään smart modella 55° pyynnillä 1800 litran sähköovalia. Kattilan lämpö taisi olla yöllä jotain 25 ja nyt yhdeksän aikaan 27kw kulutuksen jälkeen oli tasalämpöinen kattila 42°.
Nopeasti laskettuna cop olisi jotain 1,3 luokkaa. Pitääköhän paikkansa? Tietty n. 200 neliön lämmittämiseenkin on jokin osa mennyt yön aikana. Jossain -10° huitteilla varmaan pyörittiin koko yö.
Mun laitteessa on sisäänrakennettuna tehtaalta myös oma energiankulutusmittari, virtauslaskuri ja cop. Tämä väitti hieman yli 2 copia koko yön aikana.

Mikä on smart moden toiminta-ajatus? Onko joku perehtynyt?

Viimeksi muokattu:

Markush

Aktiivinen jäsen
Tarvitsetko noin lämmintä vettä? Suuret lämpötilojen nostot näyttää olevan hyötysuhteelta huonoja. Olen todennut itse, että pörssisähkön mukaan keinottelu varaajalla halpoina hintoina ylilämmittämällä, on kevään ja syksyn leudompien kelien aikaan toimiva. Pakkasilla se hyöty menee huonoksi. Annat sen tasata lämmön ja asettua johonkin pikkikukierroksille ylläpitöön, niin vuorokauden kulutus on tosi pieni vielä näillä alle -15 keleillä.

Smart mode tarvitsee sitten sen ohjauksen sähköverkolta, ja ei taida täällä olla vielä tarjollakaan. Mutta uskon.että.paremman okjauksen saa jos itse jaksaa tehdä modbus kautta.

xismo

Aktiivinen jäsen
Smartmode:a voidaan ohjata vaikka kahdella sulkeutuvalla kytkimellä (tai releellä tms) Sillä saa lämmintä käyttövettä ajettua varaajaan kun signaalit on sopivasti. Lämmityskäytössä ei mitään hyötyä. Jossain manuaalissa oli niiden kytkinten asennot. Myös SmartGrid asetus pitää olla arvossa 1 jotta tuo toimisi.

Omassa on ongelmana lämmitysveden tuotto, lämpötila jää johonkin 33 asteeseen, satunnaisesti nousee 36 astetta. Laitoin kiinteän pyynnin 39.42 asteeseen mutta ei toteudu koskaan. Mikäköhän estää lämpötilan saavuttamisen kun ulkona on 7 astetta pakkasta ?

Pysyyisi edes 36-37 astetta jatkuvasti niin lämmitys onnistuisi tuolla, nyt ollaan sillä hilkulla että talo jäähtyy tai sitten ei. Sulatukset kerran tunnissa. kokeilin vielä "power" moodia, pikkaisen enemmän se lämmittää mutta ei paljoa.

Markush

Aktiivinen jäsen
Mikäs malli sinulla olikaan? Paljonko tehoa pitäisi olla tarjolla tällä kelillä? Minulla ei vielä ole jäänyt tavoitelämmöistään kertaakaan. Kokemusta meillä vasta -22 pakkasesta toistaiseksi. Silloin mentiin 47 asteisella vedellä.

rapu

Jäsen
Tuya IoT platformiin ja tutustua siihen mistä löytää koneen id:t, datapointit ja ne parametrit millä pystyy laitteen konffaamaan sitten Local Tuyassa. Näissä meni itselläni hetki, mutta pystyn noissa kyllä auttamaan.
Sain joskus vanhassa kämpässä konfiguroitua sähköisen lattialämmityksen säätimen näppärästi mutta nyt tän kanssa menee vähän sormi suuhun kun on noita parametrejä enempi.

Olisiko sulla @MarjoC tallessa nuo konffit jossain. Voisi melkein tehdä oman keskustelun siitä, ja kerätä sinne kaikki local tuyan asiat tulevaisuuden pw-pumppaajia ajatellen.

xismo

Aktiivinen jäsen
Mikäs malli sinulla olikaan? Paljonko tehoa pitäisi olla tarjolla tällä kelillä? Minulla ei vielä ole jäänyt tavoitelämmöistään kertaakaan. Kokemusta meillä vasta -22 pakkasesta toistaiseksi. Silloin mentiin 47 asteisella vedellä.
Malli on PW040-DKZLRS-E/S , 1 vaiheinen malli. Viimeisimpien muutosten jälkeen saan tuottamaan 37 asteista vettä lämmitykseen.
Se ulkolämpötilan säätyvä asetus ei toimi omasta mielestäni ollenkaan vaikka sen anturin käänsinkin ulospäin. Se auttoi kyllä siihen että se mittaa yleensä ottaen oikein ( paitsi sulatuksen yhteydessä kun kuuma ilma menee ylöspäin).

Laitoin pyynnin 39 asteeseen mutta siihen se ei mene koskaan ja silti lepäilee välillä. Joku asetus mahdollisesti pielessä.

Tai sitten se että ilmoittaa virhelokiin kerran/kaksi tunnissa "water flow error" ( Err-6 muistaakseni) . Putkisto on 28mm sähkösinkittyä putke, mapress liitoksilla. Ei edes montaa 90 asteen mutkaa ennen varaajaa. Putkessa on yksi suuntaventtiili mutta jos se olisi ongelma niin vika toistuisi luultavasti koko ajan. Ja tuo ilmoitus tuli silloinkin kun varaajaa ei ollut, suoraan kattilan kiertoon. Silloin kuvittelin johtuvan siitä että termarien kiinnimeno estää virtauksen ( ja sitä se tekikin, asetti vikatilankin päälle).

Ilmaa ei ole järjestelmässä ollenkaan. Taitaa olla pakko laittaa putkeen virtausmittaus ja sille lokitus niin näkee onko vika softassa vaiko putkistossa.

Pitäisikö tiputtaa vesipumpun nopeutta ?

Puuhastelu on ihan mukavaa mutta olisi kiva saada jotain joskus valmiiksi :)

Tunturi

Aktiivinen jäsen
Onko ne compensation arvot nollassa? P08 P23 ja P24

Water flow error tulee todella helposti jos ohuet ja mutkaiset putket.

Viimeksi muokattu:

Markush

Aktiivinen jäsen
Minä sain asentaessa tuota Water flow erroria, mutta se littyyi pumpun linjojen ilmaamiseen. Sinulla vissiin ei ollut ilmavaivaa.... Minulla tuo ilmavaiva häpiyi kun nostin koko järkän painetta- Paineet oli asentaessa päässeet vähän putoamaan ja nostin takaisin lähelle 1 bar. Minulla on 3 kerrosta, että painetta kai voisi olla vähän enempikin, mutta tuolla vajaalla barilla on toiminut. Sitten kun poltan puuta, paine nousee tuosta juuri jonnkein 1,5 päälle vähän, kun pata on kuumana.

xismo

Aktiivinen jäsen
Minä sain asentaessa tuota Water flow erroria, mutta se littyyi pumpun linjojen ilmaamiseen. Sinulla vissiin ei ollut ilmavaivaa.... Minulla tuo ilmavaiva häpiyi kun nostin koko järkän painetta- Paineet oli asentaessa päässeet vähän putoamaan ja nostin takaisin lähelle 1 bar. Minulla on 3 kerrosta, että painetta kai voisi olla vähän enempikin, mutta tuolla vajaalla barilla on toiminut. Sitten kun poltan puuta, paine nousee tuosta juuri jonnkein 1,5 päälle vähän, kun pata on kuumana.
Paine on aika tarkkaan 1 bar, 0.7 riittää siihen että yläkerran pattereista saa ilman pihalle. Varaaja on kellarissa ja vilp maanpinnalla mutta eipä noiden välillä isoa korkeuseroa ole. Putkea ehkä 6 metriä ( joksikin) eli siitä tulee 12 kokonaisuudessaan. Ei luulisi tuon uudenlaisen ohutseinäisen putken ahdistavan virtausta. Saan pumpun ilmattua sen vierestä, siihen tuli laitettua pikku ventiili sitä varten. Pitää se viekä tänään varmistaa.

Piti viimeviikolla laskea koko systeemi tyhjäksi kun yhden venttiilin juuresta alkoi tihkumaan vettä. Korjasin sen sitten bilteman tiivistysliimalla mutta sitä varten se kohta piti saada kuivaksi :)

Virhekoodi on Err-03. Kyllä tuo 28 mm putki pitäisi olla ihan riittävä, varsinkin kun 90 asteen mutkia ei ole kuin 5 kpl

Viimeksi muokattu:

vellu

Aktiivinen jäsen
Mikä on smart moden toiminta-ajatus? Onko joku perehtynyt?

Smart mode ajaa nähtävästi konetta parhaalla COPilla, koska ei nosta kompressorin taajuutta maksimiin ja kovasti säätelee kiertovesipumppua. Power taas vetää kiertovesipumpun ja kompressorin mahdollisuuksien mukaan aina täysille.

Viimeksi muokattu:

rapu

Jäsen
Smart mode ajaa nähtävästi konetta parhaalla COPilla, koska ei nosta kompressorin taajuutta maksimiin ja kovasti säätelee kiertovesipumppua. Power taas vetää kiertovesipumpun ja kompressorin mahdollisuuksien mukaan aina täysille.
Näemmä. Ajoin silentilla -15°c pakkasessa kahden copilla. Vaihdoin smarttiin, nosti tehoja ja virtausta -> cop 2.2

Lisäksi testailen nyt kylmällä että kuinka paljon voi pidentää sulatusta, ilman että vaikuttaa coppiin. Nyt on 75min testi käynnissä. 60 meni heittämällä.

xismo

Aktiivinen jäsen
Laita pumpun miniminopeudeksi vaikka 60% niin tämä loppuu.

Ei vaan nostaa minimiarvoa. Tehdasasetuksista saa myös maksimin asetettua. Keskustelen tästä koko ajan tehtaan kanssa ja eiköhän tähän ratkaisu löydy.
Pitää testa nuo vielä illalla. Paljoko tuollainen suuntaventtiilli kuristaa virtausta, eihän se voi olla syyllinen ? Saahan sen pois otettua mutta mapress liitoksia ei pureta, pitää puristella aina uudet liitokset. Jos paljon tekee muutoksia niin muuttuu putkenpätkä sillisalaatiksi.
Pitänee hakea varuiksi noita mapress jatkoa niin saa sen suuntaventtiilin tarvittaessa pois.

Mistä pääsee sitä COP arvoa katsomaan ? Sitä olisi hyvä seurata niin optimointi sähkön ja öljyn välillä voisi tehdä oppivaksi.

Ville-Veikko

Aktiivinen jäsen
Lisäksi testailen nyt kylmällä että kuinka paljon voi pidentää sulatusta, ilman että vaikuttaa coppiin. Nyt on 75min testi käynnissä. 60 meni heittämällä.

Kyllä kuivilla pakkaskeleillä sulatusväli voi olla useampi tunti. Daikin sulattelee 6 -7 tunnin välein nyt kun pakkasta on yli 20 astetta. Ja kompura paahtaa koko ajan täysillä, joten töitä se tekee, n. kakkosen copilla koko ajan. Jokskus kattelin että kenno on ihan sileänä jäästä ja silti Cop ei ole merkittävästi heikentynyt. Ilmeisesti kun on tarpeeksi kylmää kylmäaineen jäähdytys toimii jäämöntinkin läpi... En ole labrannut tarkemmin mistä ohjaus päättelee sulatushetken, mutta hyvin se on homman hoitanut.

xismo

Aktiivinen jäsen
Mitäköhän alla oleva powerworldin "Techinal manual":issa oleva lause ( sivu 33 yläreuna oikeasta suomennettuna tarkoittaa :
2.3 External water pump must connect with the message of unit, or else easy show various water lack alarm

Sivulla 14 oleva "Figure 2" ei sisällä yhtään kiertovesipumppua ja laite isessäänhän sisältää yhden pumpun jo.

Yrittääkö sanoa että ulkoinen kiertovesipumppu pitää asentaa aina ? Kiinalaisten englanti on yleisesti aika huonoa, vääriä sanoja niin että sitä on hankala arvailla mitä yrittävät sanoa.

Back
Ylös Bottom