Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tarveohjauksella voit rajoittaa koneen tehoa, mm. hillitsee ryntäilyä eli kone ajaa todennäköisemmin tasaisesti eikä ylös-alas etenkin sulatuksen jälkeen.Uutena Stylish-käyttäjänä kysyn: mikä tuo 'tarveohjaus' on kaukokapulan merkeissä? Kapulassa on virranvoimakkuutta rajoittava Econo-toiminto. Onko sama asia?
Juu, mutta miten sen saa päälle kapulasta?Tarveohjauksella voit rajoittaa koneen tehoa, mm. hillitsee ryntäilyä eli kone ajaa todennäköisemmin tasaisesti eikä ylös-alas etenkin sulatuksen jälkeen.
Prosenttiluku ei vaan ole mikään absoluuttinen arvo vaan arvotaan jotenkin mystisesti. Ottoteho vaihtelee jotenkin ulkolämpötilan ja ilmeisesti edellispäivän datan pohjalta.
Heh, ymmärsin että toiminto olisi tullut kakeen jonkun tuoreen koneen myötä. Se taitaa olla siis edelleen vain Onectan kautta säädettävissä, ihme kyllä.Juu, mutta miten sen saa päälle kapulasta?
"Econo-toiminta: saadaan tehokas käyttö rajoittamalla virran enimmäiskulutusarvoa."
Tässä kohtaa ei puhuta mitään %-rajoituksista eikä sellaista voi säätää.
Mikä on lämpöpyyntö? Onko tarveohjaus tai muuta säätöä käytössä?Perfera toimii kyllä nyt tasaisella moodilla man 3/5 puhallus. Sulatuksen jälkeen jatkaa samaa rataa. Öisin pakkastakin ollut -10 ja samaa käyrää piirtää 35-40 asteista puhaltaa.
23,5 on pyynti. Ei tarveohjausta. Puhallus niin ylös kun saa.Mikä on lämpöpyyntö? Onko tarveohjaus tai muuta säätöä käytössä?
Mä vielä haen asetuksia, millä Stylish toimisi optimaalisesti.
Löytyisikö käyttö kokemuksia otsikon pumpusta.hyvät ja huonot puolet kiinnostais.
Vanha hansol saa luvan väistyä ja tätä olen uudeksi pumpuksi miettinyt
Mutta Onectassa näkyy (mielestäni?) vain kuluvan ja edellisen päivän tuntikohtaiset mittauslukemat. Aikaisempien päivien tiedoista jää vain päiväkohtainen sähkönkulutus.Daikin Onecta on ainakin mukava appi käyttää! Näyttää myös huomattavasti nykyaikaisemmalta kuin esim mökillä asennetun Mitsubishi Electricin MelCloud appi.
En ole ILPiin sitä tehnyt, koska kuten sanot säästö on minunkin mielestäni marginaalinen, mutta porealtaaseen sellaisen väsäilin.Moi,
Onko joku kikkaillut jotenkin Spot-hinta API:n avulla Daikiniin automatiikkaa? Olisi kiva saada esim. 5 kalleinta tuntia 21 asteeseen, loppupäivä 23 astetta. Säästö ei ole iso, joten mitään ulkoisia IR ohjaimia ei ole järkeä ostaa.
On se meilläkin selvästi kovempi "kosahdus" kuin yläkerran Stylish 30H mallissa. Tosin siellä putket pidemmät ja on lähes äänetön. Kun vertaan oman Perferan ääntä tuohon sinun äänimalliin niin meillä se on pehmeämpi. Meillä "kosahdus" ja teillä "kolahdus". Johtuneeko kaikumisesta vai mistä? Jos saan bongattua sulatuksen videolle niin laitan ääninäytteen.Onko kellään muulla vastaavaa ongelmaa? Onko normaalia daikinia?
Koska?![]()
Synergi Älylämmitys - Ilmalämpöpumpun pörssisähköohjaus | Synergi
Synergin ilmainen ilmalämpöpumpun pörssisähköohjaus säästää energiaa ja rahaa hyödyntämällä halvimmat sähkön hinnat.synergi.so
Daikinillekin tulossa testaukseen.
Oho, olin viimeksi katsovinani, että on maksullinen, mutta onkin perusversio 0€. Ja siinä on lämmityksen ohjaus mainittu tulevan pian. Miksi olisi ilmainen, eihän siihen mitään maksullista sitten enää tarvitse edes.Koska?
Testiryhmään ilmoittauduin. Katsotaan mitä tulee.Koska?
joo joskus tohon synergyyn rekisteröidyin siis kunnes huomasin että sähköauto (Opel) eikä ilppi kumpikaan ei ole tuettujen listalla, joten se jäi sitten siihenTestiryhmään ilmoittauduin. Katsotaan mitä tulee.
Ensi talven hommia. Säästöjen takia en tuohon lähtenyt, mutta kiinnostaa nähdä miten tuon saavat toimimaan ja onko kalliin pörssisähkön aikana huoneet viileänä?joo joskus tohon synergyyn rekisteröidyin siis kunnes huomasin että sähköauto (Opel) eikä ilppi kumpikaan ei ole tuettujen listalla, joten se jäi sitten siihen.. Mutta nyt jos Daikin on tulossa niin voisi sentään kokeilla. Tosin kesää vasten "ihan sama"
![]()
BMW:n lataus toimii ihan hienosti niin äly- kuin aurinkolatauskin.Joo kävin katsoon niin ei ainakaan Daikinia näkynyt itellä valittavana...Ensi talven hommia. Säästöjen takia en tuohon lähtenyt, mutta kiinnostaa nähdä miten tuon saavat toimimaan ja onko kalliin pörssisähkön aikana huoneet viileänä?BMW:n lataus toimii ihan hienosti niin äly- kuin aurinkolatauskin.
Pitää olla Synergiin yhteydessä ja pyytää pääsyä testiryhmään. Nämä merkit tulee testaukseenJoo kävin katsoon niin ei ainakaan Daikinia näkynyt itellä valittavana...
Tuo on lievää ja normaalia mielestäni. Minulla enemmän rutussa. Ulkoyksiköt nätimmät kuin sisäyksiköt.Miltäs porukoilla on näyttänyt sisäyksikön lamellit uutena? Mulla on jonkin verran vääntyneitä ja mitä muita pumppuja oon uutena katsellut, niin ei
pitäisi näyttää tältä:
katso liitettä 95039katso liitettä 95040katso liitettä 95041katso liitettä 95042
Daikinilla myös oma pörssisähköohjauspilotti käynnissä:Mutta Onectassa näkyy (mielestäni?) vain kuluvan ja edellisen päivän tuntikohtaiset mittauslukemat. Aikaisempien päivien tiedoista jää vain päiväkohtainen sähkönkulutus.
Antureista mitattu kulutus on mulla yläkanttiin: Caruna+ raportissa koko torpan sähkönkulutus on pienempi kuin Onectan ilmoittama ilpin kulutus.
Onko logiikka jo auennut? Sain nyt itsekin noi beta-oikeudet. Lähinnä se että mitä toi tavoitelämpötila tarkoitta? Onko se siis se sama kuin onectassa asetettu vai se, mitä onecta väittää että huoneessa on? Eli asetanko 23C vai 26-27CTästä optimoinnista on ainakin se hyöty, että tuo lämpötilan nosto ennen kallista pörssihintaa laukaisee todennäköisesti sulatuksen. Kovin kuuraisilla keleillä hyvä toiminto sulatusten varmistamiseksi automaattisesti, jos on vaikka ajellu pitkään tarveohjauksella.
Ps. Kuva ei ole tältä päivältä.
Jos ennen kalliita tunteja on riittävän halpaa niin nostaa pyyntiä asteella ja kalliit tunnit mennään astetta pienemmällä pyynnillä. Jos ei hintaero ole riittävä niin pudottaa asteella kalliin jakson ajaksi ilman nostoa. Jos pyyntiä muuttaa itse niin tekee uuden optimoinnin päivälle.Onko logiikka jo auennut?
Ei ilmeisesti pysty konffaan tota muutosväliä? Esim kahden asteen pudotus kalleilla tunneilla vois olla ihan jees...Jos ennen kalliita tunteja on riittävän halpaa niin nostaa pyyntiä asteella ja kalliit tunnit mennään astetta pienemmällä pyynnillä. Jos ei hintaero ole riittävä niin pudottaa asteella kalliin jakson ajaksi ilman nostoa. Jos pyyntiä muuttaa itse niin tekee uuden optimoinnin päivälle.