Tänne tämmöinen pieni välihuikkaus, periaatteessa pitäis tehdä kuvien kanssa tuosta omasta laitteesta vaikka oma ketju, mullahan on se komea itse hitsattu bufferi, joka maksoi alle satasen itse tehtynä
Kaikille Rotensoa miettiville, tein vähän "tikusta asiaa" ja otin yhteyttä valmistajaan, tai siis Rotensoon. Halusin tietää, miten äkkiä sieltä tulee vastaus, jos oliskin pakkasta -20 kone jumissa. No, mullahan on toimiva pannu ja kone melkein kiinni pannuhuoneen seinässä, mutta silti nukuttaa paremmin, kun tietää että apu on lähellä.
Laitoin pe iltana viestiä ja seuraavana työpäivänä maantaina oli jo vastausta takaisin sujuvalla englannilla. Joka päivä tullut, niitä näitä kyselyä ja niin vaan sieltä vastailevat. Eli, jos meinaavat myydä koneita, niin jälkipeli kannattaa hoitaa.
Antureita sen verran, että mulla tuli 1 ylimääräinen sisälämpötilan mittaukseen, sillä en tee mitään, pannuhuoneen ohjauspaneelissakin on 1. Ne kaksi muuta ei ole tarkoitettu bufferin mittaukseen, kone osaa kyllä tehdä vetensä tulo - ja poistoveden mukaan, kuten tuolla kommentissa olikin jo. Dhw-tankille kuuluu yksi anturi ja additional heater, mun tapauksessa pannulta taloon lähtevä lämpö kiinnostaa, ja se siis siis kytketään.
Rotenson mukaan softa ei tuo niitä kaikkia mittaus-inputteja mitä kortilla on aika monta, tosin aattelin testata ne silti, että näkeekö TUYA-App niitä lämpöjä.
3kw lisävastukset menevät portaittain, tosin luulen että vaihe kerralle niitä kytkee, jos on niin huono tilanne, ettei kone kykene tuottamaan tarpeeksi lämpöä.
Rotensolle uusi Shelly tilattu ja se sinne seuraamaan kulutusta, kymmenkunta Shellyn kalikkaa jo entuudestaan, mutta suurin oivallus tuli tänään... MOBUS! Pitäähän kaikkea päästä etänä seuramaan ja kännyyn mahdolliset hälytykset. Tosin, en ole koskaan tuohon asiaan vielä yhtään perehtynyt, mutta ymmärsin, että softalla saa sitten luettua coppia yms dataa.
Siispä, taas jotain uutta opittavaa tällä saralla. Toistaiseksi ollut kiva harrastus, tosin se saattaa sitten muuttua, jos jotain isompaa kränää tulee... Putkitöitä olen aina inhonnut, sähköjen kassa pärjään ja hitsamisen jälki on turaamista, mutta ihan mukavaa