- Keskustelun aloittaja
- #841
CATL ja Stellatis rakentavat LFP akkutehtaan Espanjaan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuo on näköjään vanadiumin eri valensseihin perustuva (sinällään pitkään tunnettu teknologia). Vanadiumin päälähde taitaa olla raskaan polttoöljyn polttamisen jäännöstuhka, mikä voi hiukan rajoittaa saatavuutta tulevaisuudessa. Onhan moista saatavissa kaivoksistakin (Suomenkin maaperästä), mutta öljyn polttojätteeseen verrattuna tuo on paljon kalliimpi lähde (ja vanadiumilla on teräksen seosaineena muutakin käyttöä).Washington Postissa on juttu virtausakusta. Japanissa Hokkaidossa on moinen jo käytössä.
volta.foundation
CATL meinaa rakentaa Portugaliin iiiison akkutehtaan. Toisi tullessaan 1800 työpaikkaa ja olisi 4% bktsta.
LFP-kennojen koot senkun kasvavat. Kiinassa on esitelty 472 Ah kenno joka haukkaa karkeasti 1,5kWh sisäänsä.
Joo käytännössä tuo "uusi" 1,5kwh kenno on vaan lisäkapasiteettinsa verran isompi ja painavampi.
Ehkä winstoneiden energiasisältö tilavuuteen nähden on kuitenkin jotain muuta kuin noissa kennoissa?Mikä tässä on siis niin keksinnöllistä?
Winstonilla ainakin ollut 1000Ah kennoja jo vuosikausia, ellei jopa kymmentä?
Käytännössä suuremman kapasiteetin kennot ovat kuitenkin energiatiheydeltään aikaisempia parempia, vaikka myös fyysinen koko kasvaisi. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä että 20ft kontteihin saadaan ängettyä entistä enemmän MWh. Aikaisemman muutaman MWh sijaan näitä kennoja saa ängettyä sinne 7MWh ja suunta lienee ylöspäin....
carnewschina.com
www.verkkouutiset.fi
Kilowatit ei käännyt mitenkään kilometreiksi, mutta kilowattitunnit kääntyy tietysti kilometreiksi jakamalla se kapasiteetti vaan keskikulutuksella.en yksinkertaisesti ymmärrä miksi kilowatit on muuttuneet kilometreiksi.
perustelen:
matkaan vaikuttaa lämpötila, maaston muoto, keliolosuhteet, ajoneuvon paino, kuljettajan oikean jalan kouristukset jne.
millä nuo kilometrit perustellaan?
tarkoitin että on harhaanjohtavaa kun voisinhan ostaa kennot kotikäyttöön tai veneeseen tai teolliseen käyttöön.Kilowatit ei käännyt mitenkään kilometreiksi, mutta kilowattitunnit kääntyy tietysti kilometreiksi jakamalla se kapasiteetti vaan keskikulutuksella.
Yksilökohtaiset erothan ovat tietysti kiinni yksilöstä, ja yleensä se eniten vaikuttava yksilö on se ratin ja penkin välissä oleva.
No ei nyt varsinaisesti harhaanjohtavaa, mutta vähän liian yksinkertaistettua viestintää. Ei akkuvalmistajan tekemisistä ole kiinnostuneet ihmiset joille sähköauton akkukapasiteetti pitäisi kertoa kilometreinä kWh sijaan..tarkoitin että on harhaanjohtavaa kun voisinhan ostaa kennot kotikäyttöön tai veneeseen tai teolliseen käyttöön.
yhä olen mieltä että autokäytössäkin se on naisia ja lapsia varten.
ei polttoainettakaan tankata kilometrejä, vai tankataanko?