Luukku
Vakionaama
Aika paljon tuo 5% korotus vaikutti. Minä tuplasin hetiSama juttu, lämmöt lähti laskuun ulkona ja sisällä. Nostin tarveohjauksen 40->45 niin puhalluslämpötila nousi nopsaan vajaat 3 astetta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Aika paljon tuo 5% korotus vaikutti. Minä tuplasin hetiSama juttu, lämmöt lähti laskuun ulkona ja sisällä. Nostin tarveohjauksen 40->45 niin puhalluslämpötila nousi nopsaan vajaat 3 astetta.
En ole kokeillut. Haluan harrastaa ilppiä mahdollisimman vähän, mutta koitetaan nyt alkuun saada asetukset kuntoon. Nyt mulla on pyynti ollut 21,5 ja mittari näyttää samaa eikä katkoile. Olisko ollut jotain alkukankeutta. Kattellaan pysyykö kuinka lämpö tuossa. Toki varmaan joutuu pyyntiä nostamaan, kun pakastaa. Kahtellaan.Oletko kokeillu manuaalista tarveohjausta?
Mulla kävi kerran kans samalla lailla ja aikaisemmat tiedot puuttuu edelleen. Pitäis kysästä Daikinilta, että onko ne palautettavissa.Moi!
Mulla Perfera 40 putosi viikko sitten WLAN verkosta. Nyt kirjauduin uudestaan sisään mutta kaikki kulutushistoriat, schedulet ym olivat hävinneet.
Mitä pitäisi tehdä että ne taas näkyisi?
Tuopa onkin riemukasta, jos laitos putoaa WLANista ja vaatii jotain uudelleenherättelyä kaukosäätimen ja kännykän kanssa. Ei nimittäin onnistu itseltä ihan kevyesti mikään uudelleenherättely paikan päällä. No, onneksi tuo nyt ei ole mikään kriittinen pumppu, redundanssia on siinä mielessä vähän keskimääräistä enemmän.
Vähän vaikea uskoa että johtuisi käyttäjän netistä, jos samaa vikaa on muillakin.Mulla on Perfera 40 ehkä muutaman kk välein vain kadottaa kodin 5G verkon. Voi tietysti johtua siitä purkista myös.
Mutta jäin miettimään että mihin pilveen se kulutusdata menee? Samoilla tunnareilla kirjauduin sisään, koulutustiedot täysin tyhjät. Tuo historian kadottaminen vähän harmittaa jos ei saa palautettua?
Vähän vaikea uskoa että johtuisi käyttäjän netistä, jos samaa vikaa on muillakin.
Tuo cloud-datan kadotus on todella omituisen kuuloinen juttu. Haiskahtaa siltä, ettei Daikinilla ole pilvessä kaikki kunnossa, ja se on pilvi joka prakaa kadottaen pumpun tiedot ja samalla menee pumpun kyky toimia pilven kanssa. Ilmeisesti käyttäjätunnukset kuitenkin säilyy, eli autentikointi ei ole samassa tietokannassa.
En tiä millanen coolin pitäis olla vrt vanhaan H-malliin, mutta eihän siinäkään pohjavastusta oleYksi sulatuskin tarttui logiin. Ei tuo nyt ihan pelkkä jäähdytyspumppu ole, vaikka pohjavastus puuttuukin.
Tässä on umpinainen pohjalevy keskitetyllä vedenpoistoreiällä. Eli kyllähän se vähän vastusta kaipaisi, jos pakkasilla aikoisi lämmitellä. Koska en aio, niin vastusta ei tule.En tiä millanen coolin pitäis olla vrt vanhaan H-malliin, mutta eihän siinäkään pohjavastusta ole![]()
Sama täällä ja näin, kun SY on olohuoneessa niin ei häiritse istujia puhalluksella, varsin mukava asetus.Läppien ylä/ala-asennolla on iso merkitys. Voisi kuvitella, että parasta olisi suunnata puhallusta alemmas, mutta itsellä paras setuppi on yhtä pykälää alemmas aivan yläasennosta.
Itselläni on useita normaalista poikkeavia mielipiteitä ja kokemuksia ilpistä ja tämä on yksi niistä eli että aivan olemattomalla puhalluksella lämpö menee sokkeloiseen peränurkkaankin.Mukavasti lähtee perimmäisessä makkarin nurkassa huonelämpötila nousuun hyvin hennollakin puhalluksella,
Sulatusvälihän riippuu hirveän paljon siitä, miten paljon pumpulla lämmittää. On mahdoton sanoa, mikä olisi normaali pituus, koska taloja ja asukkeja on niin erilaisia.Nyt on nollakeli ja räntäsade, onko normaalia että sulatus 1-1,5 h välein? Sulatussykliin menee kumminkin puolisen tuntia ennenkuin puhaltaa samaa lämpöä kuin ennen sulatusta.
Niin on tehnytTänään meni ulkoyksikkö aika nopeasti kuuraan ihan minimitehollakin, ilmankosteus todella korkealla. Sulattelikin useampaan kertaan päivän mittaan.
Oli näköjään jäänyt huomaamatta tämä kysymys. Tuo piuhan päässä oleva pihti laitetaan vaihejohtimen ympärille. Se mittaa virtaa ja jännitettä sähkömagneettisesti ilman galvaanista kosketusta. Kytkin sen pumpun omaan johdonsuojakatkaisijaan ryhmäkeskukseen.Miten tuollainen kytketään?
Pieni pilikunhyvväely sallitanee. Ei se jännitettä mittaa ilman galvaanista kosketusta. Jännite mitataan siinä pikku rasiassa joka haluaa vaiheen (L) ja nollan (N), vaihe pitää valita vähintään samasta vaiheesta ja mieluiten ihan samasta piiristä, jota mitataan.Oli näköjään jäänyt huomaamatta tämä kysymys. Tuo piuhan päässä oleva pihti laitetaan vaihejohtimen ympärille. Se mittaa virtaa ja jännitettä sähkömagneettisesti ilman galvaanista kosketusta. Kytkin sen pumpun omaan johdonsuojakatkaisijaan ryhmäkeskukseen.
Kokeilin pari vuorokautta pitää tarveohjauksen automaatilla mutta totesin että olipa aikamoista poukkoilua ottotehon ja SY puhalluslämpötilan kanssa. Näillä pikkupakkasilla manuaalinen 90-95 % on toiminut tasaisesti ja riittävästi.Minä en ole nähnyt järkeä kuin pitää tarveohjaus automaatilla tai höngän pakkasilla loppuessa kokonaan pois. Toki kukin tyylillään.![]()
Tuota ei ole vielä tullut kokeiltuakaan, pitääpä testata. Mikähän logiikka Econo-moden taakse kätkeytyy, rajoittaako tehoja tmsMulla järkevöitti pumpun (Stylish) toimintaa huomattavasti, kun otin koko tarveohjauksen pois ja laitoin Econo-moden päälle kaukosäätimestä. Puhaltaa tasaisesti haluttua lämpötilaa eikä ryntäile suuntaan eikä toiseen ainakaan näillä pikkupakkasilla.
Olis hauska tietää miten tuo econo eroaa tarveohjauksesta? Tarveohjauksessa tietysti isompi säätöalue, mutta molemmissa lukee tuo "ettei virtakatkaisin laukea".Näin ohje sanoo:
katso liitettä 101311
Mulla loppui Econo-tilassa puhti heti kun ulkolämpötila meni pakkaselle, tarveohjaus 95-100 % näyttäis riittävän sisälämpöjen pitoon 21-22 asteessa.Olis hauska tietää miten tuo econo eroaa tarveohjauksesta? Tarveohjauksessa tietysti isompi säätöalue, mutta molemmissa lukee tuo "ettei virtakatkaisin laukea".
Ok, enpä sitten kokeilekaan, nyt TO ollu 80% ja riittää vielä vaikka muutaman asteen ollu pakkasella.Mulla loppui Econo-tilassa puhti heti kun ulkolämpötila meni pakkaselle, tarveohjaus 95-100 % näyttäis riittävän sisälämpöjen pitoon 21-22 asteessa.
Oho. Oliko sulatukset kuitenkin normaalin mittaisia? Oma P40 ottaa jotain vähän yli kilowatin kun sulatus on menossa ja kesto pääosin 6-7 minuuttia.Kokeilinpa itsekin tuota Econoa. Ylläpitolämpö päällä, joten siihen se riittää näillä keleillä vielä. Huomasin, että sulatuksen aikana teho meni vain vähän yli 400W, kun ilman Econoa vehje ryntäili jopa 2000W tehoilla.
Teki tuplasulatuksen. Ensimmäisessä sulatuksessa oli myös reilun kilowatin teho, mutta heti kohta ryntäili 2 kW:lla ja sitten taas sulatti.Oho. Oliko sulatukset kuitenkin normaalin mittaisia? Oma P40 ottaa jotain vähän yli kilowatin kun sulatus on menossa ja kesto pääosin 6-7 minuuttia.
Näyttäis siltä että SY puhalluslämpötila on aikalailla sama ECONO-tilassa kuin 75-80% tarveohjauksella.Ok, enpä sitten kokeilekaan, nyt TO ollu 80% ja riittää vielä vaikka muutaman asteen ollu pakkasella.
katkokäyntiäkin voi olla. Riippuen anturiesi sijainnista ja herkkyydestä. Sulatuksessa herkällä anturilla puhallusaukosta mitattuna putoaa paljon alemmaksi lämpötila. ~22 astetta on kaiketi normaali huonelämpötilaKesällä asennettiin Perfera N30 ja tässä on nyt Varsinais-Suomessa saatu ensimmäisiä nollakelejä. Onko näillä keleillä normaalia se kun lämpötila seilaa nollassa että sulattelee n. 1,5h välein? Pyyntönä on 21, ei tarveohjausta ja puhallus man 5/5. Ohessa dataa lämpömittarilta joka on ILP päällä. Itse en ollut kotona mutta minun kokemattomaan silmään nuo ainakin vaikuttavat sulatuksilta.
Juu kyllä etäohjaus pitää olla, HA:n Nabu Casa on käytössä.Aikalailla samoilla mennään. Mulla on sisäyksikön säleikössä Ruuvi-anturi ja perimmäisessä nurkassa Govee-anturi. Jälkimmäinen on siitä hyvä että toimii Wifillä ja lämmöt voi tarkistaa kotoa pois ollessa