Enerventin huoltoa kotikonstein!

juhamv

Jäsen
Vs: Enerventin huoltoa kotikonstein!

Kun täällä on useampikin maininnut kennon puhdistamisesta, niin kertoisitteko tietämättömälle, miten se tapahtuu. Talossani on ollut LTR3 noin 10 vuotta. Suodattimet olen vaihtanut säännöllisesti, mutta muuta en ole tehnyt, enkä manuaalistakaan muuta hoito-ohjetta löytänyt. Kiitos.
 

lmfmis

Vakionaama
Vs: Enerventin huoltoa kotikonstein!

Kyllä pesu on selitetty manuaalissa: Kenno ulos, pesuainetta, huuhdellaan, annetaan kuivua, takaisin paikalleen.

Oma kone oli käytetty kun ostin sen, mutta pestessä ei kennosta irronnut mitään.
 

juhamv

Jäsen
Vs: Enerventin huoltoa kotikonstein!

No niinhän se nykyisessä manuaalissa neuvotaan, katsoin verkosta. Vanhassa painetussa läpyskässä ei mainintaa ole.

Irroitin äsken lämmönsiirtimen iv-koneesta. Suihkutin pesuainetta pumppupullosta kennolle ja huuhtelin käsisuihkulla. Mustaa vettä irtosi. Peltilootan sisälle tuntui menevän jonkun verran vettä, valuttelen sitä nyt kuivaksi. Toivotaan ettei sähkölaitteet ota itseensä..
 

P4si

iv-jeesus fani
Vs: Enerventin huoltoa kotikonstein!

P4si sanoi:
Tuosta läheltä muutaman kilsan päästä Suomen Suodatin Valmisteelta olen hakenut ne F7 ja tänään hain 10kpl valmiiksi leikattuja paloja tasosuodattimiin. Hyvä palvelu firmassa, mutta ei niin suuri ero suodattimen hinnassa kuin luulisi. 2 kpl F7 pussisuodattimia maksoi silloin keväällä jotain 70e ja Enerventillä verkkokaupassa 78e.
Täytyy varmaan tuossa huhtikuun tienoilla laittaa F7 tulopuolelle, kun keskimmäinen lapsi on niin allerginen koivulle ja lepälle...

Wekkisuodattimella jää näköjään F7 suodattimen hinta reiluun 40 euroon / kpl postikuluineen.

Aika lähelle Enerventin webshopin hintaa... ???
 

NoNi

Aktiivinen jäsen
Vs: Enerventin huoltoa kotikonstein!

Kannattaa muuten kattoo ltr-3 laitteesta ne kennoa pyyhkivät harjat, että ovat kunnossa. Itsellä vaihdettu uudet kun olivat kuluneet niin paljon, että päästivät lämpimän poistoilman harjan läpi väärälle puolelle. Samaten kennon ympärillä olevat tiivisteet uusiin.
Ei jäädy kiekko enää, mitä teki kovilla pakkasilla aiemmin.
 

juhamv

Jäsen
Vs: Enerventin huoltoa kotikonstein!

^ Omassani ei harjoissa ja tiivisteissä ollut silmämääräisesti ainakaan isompaa sanottavaa. Mutta pitääpä seurata. Itsekö sait vaihdettua?
 

pökö

Rele-aikakauden änkyrä
Vs: Enerventin huoltoa kotikonstein!

Nuo roottorit tuppaa jäätymään myös siksi että kovalla pakkasella useasti pidetään ilmanvaihtoa liian pienellä.
 

repomies

Hyperaktiivi
Vs: Enerventin huoltoa kotikonstein!

P4si sanoi:
Wekkisuodattimella jää näköjään F7 suodattimen hinta reiluun 40 euroon / kpl postikuluineen.

Aika lähelle Enerventin webshopin hintaa... ???
Eipä noissa dramaattisia eroja hinnoissa voi olla ilman että joku toimittaja poistuu kuvioista myynnin hyydyttyä. Ellei sitten laadussa ole merkittäviä eroja.

Itse tilasin vähän isomman satsin kerralla jotta toimituskulujen osuus jäisi vähän pienemmäksi per suodatin. Sama toiminee kyllä sen enerventinkin oman kaupan suhteen, kai?
 
K

kylmäfuusiolämpökeskus

Vieras
Vs: Enerventin huoltoa kotikonstein!

oswald sanoi:
2. Kytke laite päälle ja puhdista hihna ja kenno pitäen esim keittiöpaperi tuppoa kennon ja hihnan välissä moottorin paluupuolella joloin saat kaiken töhnän pois, joka liukastaa hihnaa. Yleensä tämä jo auttaa pidon paranemiseen. Jos hihnassa on kulumisesta selviä monttuja niin uuden hihnan vaihto on syytä tehdä pikapuoliin. Jos taas moottori pitää pahaa rutinaa välillä pyöriessään niin se on vaihdettava.

3. Jos vielä puhdistuksen jälkeenkin jossain vaiheessa kierrosta ääni muttuu eli lipsahtaa vähän, niin ota koko kennokotelo alas koneesta. Nyt voit nähdä moottorin telineen kiinnityksen ja hihnan kiristystavan. Avaa sitten telineen päästä ruuvi joka pitää hihnan kireällä. Poraa uusi 4-5mm reikä n. 0,5-1 cm vanhan reiän viereen ja kiinnitä nyt telineen kiristinnurkka ruuvilla uuteen reikään niin jo loppuu lipsuminen.
Samalla voit myös pestä koko kennon vesisuihkulla, mutta kuivata se kuitenkin kunnolla ennen paikoilleen asennusta.

Onko noissa hihnankunnostus, reikienporailu ym. vinkeissä oikein minkään valtakunnan järkeä?

Uusi hihnahan maksaa Enerventtiin hurjat 11 euroa....eikö noi vanhat venyneet hihnat kannata mieluummin vaihtaa kuin kikkailla jonkun porailun kanssa?

Ei ihme, että valitetaan hihnojen katkeamisista kun ei raskita vaihtaa 11 euron osaa!
 

P4si

iv-jeesus fani
Vs: Enerventin huoltoa kotikonstein!

kylmäfuusiolämpökeskus sanoi:
Onko noissa hihnankunnostus, reikienporailu ym. vinkeissä oikein minkään valtakunnan järkeä?

Uusi hihnahan maksaa Enerventtiin hurjat 11 euroa....eikö noi vanhat venyneet hihnat kannata mieluummin vaihtaa kuin kikkailla jonkun porailun kanssa?

Ei ihme, että valitetaan hihnojen katkeamisista kun ei raskita vaihtaa 11 euron osaa!
Muistankohan väärin että jollain oli enerventti 10vuotta toiminu samalla hihnalla ja muutenkin ongelmitta... ::)
 

jiikoo

Aktiivinen jäsen
Vs: Enerventin huoltoa kotikonstein!

kylmäfuusiolämpökeskus sanoi:
Onko noissa hihnankunnostus, reikienporailu ym. vinkeissä oikein minkään valtakunnan järkeä?

Uusi hihnahan maksaa Enerventtiin hurjat 11 euroa....eikö noi vanhat venyneet hihnat kannata mieluummin vaihtaa kuin kikkailla jonkun porailun kanssa?

Ei ihme, että valitetaan hihnojen katkeamisista kun ei raskita vaihtaa 11 euron osaa!
Koko hihnassa ei ole mitään järkeä. En ymmärrä miksei Enerventin tuotekehitysosasta saa korvattua hihnaa vaikka sopivalla ketjulla. Sehän kestäisi taatusti monta kertaa pidempään kuin kyseinen LTO-laite.
 

pökö

Rele-aikakauden änkyrä
Vs: Enerventin huoltoa kotikonstein!

Tai hammashihna kuten Rotor 360 koneessa. Kestänyt tähän asti vuodesta -07.
 

repomies

Hyperaktiivi
Vs: Enerventin huoltoa kotikonstein!

kylmäfuusiolämpökeskus sanoi:
Onko noissa hihnankunnostus, reikienporailu ym. vinkeissä oikein minkään valtakunnan järkeä?
Jos pyöritysmoottorin kiinnitys on väsynyt niin eihän se hihnaa vaihtamalla korjaannu. Joko tuo suunnittelun kukkanen pitää korjata paremmaksi tai sitten saa vaihdella sekä moottorin kiinnikkeitä että hihnoja vuorotellen.
 

jiikoo

Aktiivinen jäsen
Vs: Enerventin huoltoa kotikonstein!

pökö sanoi:
Tai hammashihna kuten Rotor 360 koneessa. Kestänyt tähän asti vuodesta -07.
Jos autossakin jakopäänhihna kestää lähes 100.000 kilometriä niin kyllähän se kunnollinen hammashihna kestäisi LTO koneessakin taatusti pidempään kuin LTO kone muuten kestää. Ketjuhan kestää autossa jakopään hinnan paikalle pidempään kuin koko auton moottori keskimäärin.
 

repomies

Hyperaktiivi
Vs: Enerventin huoltoa kotikonstein!

jiikoo sanoi:
Ketjuhan kestää autossa jakopään hinnan paikalle pidempään kuin koko auton moottori keskimäärin.
Kestää kunnes insinööri keventää rakennetta niin kauan että ei enää kestäkään. Kuten taisi käydä erään valmistajan TSI-koneissa.

Mutta tokihan riittävän tukeva ketju olisi hyvä.
 

jiikoo

Aktiivinen jäsen
Vs: Enerventin huoltoa kotikonstein!

repomies sanoi:
Kestää kunnes insinööri keventää rakennetta niin kauan että ei enää kestäkään. Kuten taisi käydä erään valmistajan TSI-koneissa.
Tai käy kuten niissä lenkkimakkaroissa jossa "laadusta tinkien, lihaa säästellen" on päädytty Suomessa lopulta makkaraan jossa on enää viisi prosenttia lihaa.
 
K

kylmäfuusiolämpökeskus

Vieras
Vs: Enerventin huoltoa kotikonstein!

jiikoo sanoi:
Koko hihnassa ei ole mitään järkeä. En ymmärrä miksei Enerventin tuotekehitysosasta saa korvattua hihnaa vaikka sopivalla ketjulla. Sehän kestäisi taatusti monta kertaa pidempään kuin kyseinen LTO-laite.
Hihna on täysin järkevä valinta vastuullisen koneensuunnittelijan näkökulmasta. Se on nimittäin varotoimenpide sen tilanteen kannalta, että roottori hirttää kiinni.

Rotor360:ssähän moottori palaa välittömästi, mikäli noin käy. Pahimmassa tapauksessa koko IV-koje syttyy tuleen, mikäli pyörityksen kytky on tehty liian vahvaksi.

Edit: Jiikoo, mikä makkara Suomessa sisältää "vain 5% lihaa"? (vai syyllistyitkö liioitteluun?)

Edit2: "Ketjuhan kestää autossa jakopään hinnan paikalle pidempään kuin koko auton moottori keskimäärin."

Ensinnäkin, ketjuhan ei ole huoltovapaa (vaikka sitä innokkaan skragapellet niin markkinoivatkin). Toisekseen, autossa on tiettyjä osia, jotka on joka tapauksessa huollettava viimeistään 200 tkm kohdalla (kuten vesipumppu jne). Kolmanneksi, nykyään rupeaa olemaan remmiautoja, joissa remmi kestää sen 200+ tkm/10 v, mikä on siis aivan riittävä kilometrimäärä. Neljänneksi, remmi on sekä melu, huoltovapaus että kulutusmielessä ylivoimainen ratkaisu ketjuun nähden.

Jos minun olisi autonvalinta tehtävä pelkästään jakoketju vs jakohihna periaatteella, niin valitsen ilmanmuuta jakohihnallisen, kunhan vaihtoväli on sen 160-200 tkm!
 
K

kylmäfuusiolämpökeskus

Vieras
Vs: Enerventin huoltoa kotikonstein!

P4si sanoi:
Wekkisuodattimella jää näköjään F7 suodattimen hinta reiluun 40 euroon / kpl postikuluineen.

Aika lähelle Enerventin webshopin hintaa... ???
Enerventin verkkokauppa tuskin muutenkaan pitää halvimpia hintoja syystä että muut kanavat pysyisivät tyytyväisimpänä.

Wekkisuodattimien ym. pitää olla reilusti halvempia ennenkuin niihin sorrun. Alkuperäinen kuitenkin on aina alkuperäinen ihan kuten auton varaosissakin ja Enerventin suodatin on erittäin asiallisen oloisesti valmistettu (kuka sitten lieneekään OEM...epäilisin että se tehdas löytyy Ruotsista?)

Vinkkinä halvimmasta ostopaikasta antaisin paikallisen LVI-liikkeen. Ainakin itse ostan omani sieltä ja olen saanut alle noiden hintojen. Riippuu toki tietysti liikkeestä ja asiakassuhteen syvyydestä (prosenttien suuruudesta), millä hintaa suodatin lähtee.
 

jiikoo

Aktiivinen jäsen
Vs: Enerventin huoltoa kotikonstein!

kylmäfuusiolämpökeskus sanoi:
Edit: Jiikoo, mikä makkara Suomessa sisältää "vain 5% lihaa"? (vai syyllistyitkö liioitteluun?)
http://www.taloussanomat.fi/myynti/2011/05/05/testi-naissa-makkaroissa-ei-ole-yhtaan-lihaa/20116375/135
 
K

kylmäfuusiolämpökeskus

Vieras
Vs: Enerventin huoltoa kotikonstein!

jiikoo sanoi:
http://www.taloussanomat.fi/myynti/2011/05/05/testi-naissa-makkaroissa-ei-ole-yhtaan-lihaa/20116375/135
Ei tuo otsikko kuitenkaan taida ihan pitää paikkaansa. Kun katsot tarkemmin, niin siellä valmistusaineissa on "lihaa ja lihaan verrattavia aineksia".

Eli kyllä siinä HK Metrilenkissä jne on lihaa ja koneellisella erottelulla irti hakattua lihan ym. eläinperäisen proteiinin "mössöä".

Muuten ihan samaa mössöä, mitä mm. Hesburger, McDonalds ja muut kauppaavat "100% naudanlihana". Onhan se, tosin ei se mitään ulkofilettä ole.

Ravitsemuksellisesti tuo lihamössö, mitä koneellisella kaavinnalla noista elukoista irti piiskataan, voi olla jopa ihmiselle parempi vaihtoehto... (vähempirasvaista, mineraali ym. pitoisuudeltaan rikkaampaa, sisältää kollageenit sun muut)
 

jiikoo

Aktiivinen jäsen
Vs: Enerventin huoltoa kotikonstein!

kylmäfuusiolämpökeskus sanoi:
Ei tuo otsikko kuitenkaan taida ihan pitää paikkaansa. Kun katsot tarkemmin, niin siellä valmistusaineissa on "lihaa ja lihaan verrattavia aineksia".

Eli kyllä siinä HK Metrilenkissä jne on lihaa ja koneellisella erottelulla irti hakattua lihan ym. eläinperäisen proteiinin "mössöä".
Ei ne kanan nahkat ja muut korvikkeet oikein lihaa ole vaikka miten asiaa pyörittelisi. Ihan eri planeetaltahan ovat vaikka ne Lidlin myymät saksalaiset makkarat ovat kuin suomalaiset korvikevalmisteet kun lihaa niissä on joku 80+ prosenttia.

Menee sen verran offtopic puolelle että itse lopetan makkarakeskustelun tähän.
 
K

kylmäfuusiolämpökeskus

Vieras
Vs: Enerventin huoltoa kotikonstein!

jiikoo sanoi:
Ei ne kanan nahkat ja muut korvikkeet oikein lihaa ole vaikka miten asiaa pyörittelisi. Ihan eri planeetaltahan ovat vaikka ne Lidlin myymät saksalaiset makkarat ovat kuin suomalaiset korvikevalmisteet kun lihaa niissä on joku 80+ prosenttia.

Menee sen verran offtopic puolelle että itse lopetan makkarakeskustelun tähän.
Nahat ym. on kyllä kerrottava "kamarana" jne.

Termi "lihaan verrattava" velvoittaa kyllä sen verta valmistajaa, ettei sinne voi mitään suolenpätkiä työntää. Se vain ei ole mitään filettä se liha, mutta lihaskudoksesta peräisin kumminkin.

Lidlin sakumakkaroissa on kyllä sitten aivan eri hintakin kuin HK:n metrilenkissä.
 

akiville

Aktiivinen jäsen
Vs: Enerventin huoltoa kotikonstein!

mulla tulee enerventiltä 6kk välein pandioniin F5 ja F7 suodattimet kotiovelle. hinta kai jotain 65€

-a-
 

pökö

Rele-aikakauden änkyrä
Vs: Enerventin huoltoa kotikonstein!

kylmäfuusiolämpökeskus sanoi:
Rotor360:ssähän moottori palaa välittömästi, mikäli noin käy. Pahimmassa tapauksessa koko IV-koje syttyy tuleen, mikäli pyörityksen kytky on tehty liian vahvaksi.
;D
Onneksi toit tietooni nuo seikat jotta osaan varautua ;D

Oikeasti et taida tietää ko. koneesta mitään etkä kiekkoa pyörittävän induktiomoottorin toiminnasta, ethän?
No, ei se mitään. Kyllä se juttu saattaa aueta muillekin tietämättömille kunhan jaksaa lueskella.

Vai onko tästäkin enemmän kokemuksia ja osaamista?
 
K

kylmäfuusiolämpökeskus

Vieras
Vs: Enerventin huoltoa kotikonstein!

akiville sanoi:
mulla tulee enerventiltä 6kk välein pandioniin F5 ja F7 suodattimet kotiovelle. hinta kai jotain 65€

-a-
Minä taas ostan paikalliselta LVI-liikkeeltä suodattimet. (myönnän, tuttu liike, tuttu omistaja, varmaan pärstäkerrointakin mukana hinnassa...)

Ostan yleensä niin, että 1x 2kpl F5:a ja 2x 2 kpl F7:aa. Tolla setillä pärjään 2 vuotta.

Hintaa yhdelle 2xF5 paketille tulee hieman alle 50 euroa ja 2xF5 on vähän päälle 60 euroa. Eli 2 vuoden suodatinkulut noin 160 euroa (80 euroa vuodessa).

Suodattimet mulla on: F5 poistopuolella, vaihto uuteen kerran vuodessa, imurointi ja ravistelu puhtaaksi tarpeen mukaan väliaikana (1-2 x vaihtovälin aikana). F5 suodatin kestää varovaisen imuroinnin.

F7 on tulopuolella ja sitä ei voi imuroida. Sen vaihdan 2x vuodessa, syksyisin ja keväällä siitepölykauden jälkeen.
 

remykv

Aktiivinen jäsen
Vs: Enerventin huoltoa kotikonstein!

mikähän mahtaa vaivata pingviiniä kun kovemmilla pakkasilla poistopuhaltimesta jäätyy siivet?
lähtee keskeltä siipeä jäätymään reunoja kohti,jonka seurauksena poisto huononee ja mökki menee ilmeisesti ylipaineiseksi.
kennosta en ole kuitenkaan löytänyt jäätä
 

repomies

Hyperaktiivi
Vs: Enerventin huoltoa kotikonstein!

Ei kai siinä muuta tarvita kuin jatkuvasti pakkasella pysyvä jäteilman lämpötila joka välillä nousee, niin että kennolta imetään kastepisteen rajalla olevaa ilmaa kohti puhallinta joka on aavistuksen ilmaa kylmempi tuossa tilanteessa. Voisin kuvitella että ilmiö korostuu mikäli poistopuhallin käy pikkuteholla eikä juurikaan lämmitä ilmaa. DC-puhaltimet?
 

remykv

Aktiivinen jäsen
Vs: Enerventin huoltoa kotikonstein!

jos tuo dc=vähempi kuluttavat,niin pitää paikkaansa
teho 70% eli sama kuin kesälläkin
 

kotte

Hyperaktiivi
Vs: Enerventin huoltoa kotikonstein!

Jäteilmapuolella oleva puhallin on valitettavasti herkkä jäätymään, kun poistoilman suhteellinen kosteus nousee (lämpötilan putoamisen takia) jopa lähelle 100%.

Jos vain olisi mahdollista asentaa poistoilmapuhallin ennen lämmönvaihdinta, tuosta ongelmasta päästäisiin (minkä lisäksi poistopuhaltimen häviöt saataisiin enemmän tai vähemmän talteen), mutta pyöriväkennoisen kohdalla moisesta järjestelystä on valitettavasti muita haittoja (kuten enemmän vuotoilmaa poistosta tuloon), mistä syystä sitä ei käytetä.
 

remykv

Aktiivinen jäsen
Vs: Enerventin huoltoa kotikonstein!

eli eikö tätä saa paremmaksi millään
mistä johtuu,että kaikilla tätä ongelmaa ei ole?
 

repomies

Hyperaktiivi
Vs: Enerventin huoltoa kotikonstein!

Saahan sen sulatettua helposti vaikka pysäyttämällä tulopuhallin hetkeksi. Myöskään plussalla oleva jäteilma ei pitäisi kerätä mitään jäätä.. joten kytke jäätymisenesto automatiikasta päälle niin ongelman pitäisi poistua.

Täällä on -5.5 ulkona koneen mukaan ja jäteilma on plussalla. Ei voi olla jäätä. Jossain 7-8 pakkasasteen nurkilla taitaa painua jäteilmakin pakkaselle.
 

remykv

Aktiivinen jäsen
Vs: Enerventin huoltoa kotikonstein!

täällä -20,3 ja jäte -13,3
kone sulattaa melkeen koko ajan jos automaatin laittaa päälle
voiko tuosta sulatuksesta olla asetukset pielessä
 

repomies

Hyperaktiivi
Vs: Enerventin huoltoa kotikonstein!

remykv sanoi:
täällä -20,3 ja jäte -13,3
kone sulattaa melkeen koko ajan jos automaatin laittaa päälle
voiko tuosta sulatuksesta olla asetukset pielessä
EOS. Minulla ei ole tuota automatiikkaa, luulin että se sulattaa kahden tunnin välein?
 

repomies

Hyperaktiivi
Vs: Enerventin huoltoa kotikonstein!

Jos se on huono se sulatusautomaatti, niin pelimies rakentaa sellaisen sitten itse.

Arduino 15 euroa, puolijohderele 5 euroa, 1kps ds18b20 lämpöanturi eurolla, virtalähde 5 euroa. Piuhaa, kolvi ja kutistesukkaa. Saat tehtyä noilla juuri sellaisen sulatusautomaatin kuin haluat, puolijohderele siihen puhaltimen virransyöttöön ja sulatukset ajastettuna oman maun mukkaan kun raitisilma on riittävän kylmää.

Ohjelmoida pitää osata, auttavasti. Voin jeesailla siinä.
 

remykv

Aktiivinen jäsen
Vs: Enerventin huoltoa kotikonstein!

en tiedä onko sulatus automaatti huono,aika vähän mitään tietoa olen löytänyt tuosta
itse rakentaminen ainakin "tuntuu mahdottomalta",koska tuo on semmoinen laji jota ei ole tullut harrastettua :(
 

remykv

Aktiivinen jäsen
Vs: Enerventin huoltoa kotikonstein!

repomies sanoi:
Jos se on huono se sulatusautomaatti, niin pelimies rakentaa sellaisen sitten itse.

Arduino 15 euroa, puolijohderele 5 euroa, 1kps ds18b20 lämpöanturi eurolla, virtalähde 5 euroa. Piuhaa, kolvi ja kutistesukkaa. Saat tehtyä noilla juuri sellaisen sulatusautomaatin kuin haluat, puolijohderele siihen puhaltimen virransyöttöön ja sulatukset ajastettuna oman maun mukkaan kun raitisilma on riittävän kylmää.

Ohjelmoida pitää osata, auttavasti. Voin jeesailla siinä.
kuinka haastava tuo on rakentaa
 

repomies

Hyperaktiivi
Vs: Enerventin huoltoa kotikonstein!

remykv sanoi:
kuinka haastava tuo on rakentaa
Ei kovinkaan. Unohdin komponenttilistalta yhden 4.7k vastuksen, mutta sellainen ei maksa juuri mitään.

Kieltämättä hommassa auttaa mikäli on harrastanut aiemmin. Mutta esimerkiksi se puolijohderele on niin yksinkertainen että siitä vedetään yksi piuha ardun liittimelle maahan, ja toinen suoraan I/O pinniin, ja sitten puhaltimen virtajohto laitetaan kulkemaan releen läpi (eli poek, päät releeseen). Siinä rakentelu sen osalta, loppu on softaa.

Lämpöanturi vaatii sitten sen yhden vastuksen ardun 5V pinnistä anturin datakarvaan ja yhdestä I/O pinnistä suora johto suoraan anturin datakarvalle. Anturin kaksi muuta karvaa yhteen ja siitä ardun liittimelle maahan. Siinähän se taitaa olla piiri valmis. Virrat päälle ja loppu on softaa. Anturi koneeseen raitisilmapuolelle.

Ardu löytyy ebaysta, samoin ds18b20, puolijohderele ja vastus bebekistä.
 

pökö

Rele-aikakauden änkyrä
Vs: Enerventin huoltoa kotikonstein!

remykv sanoi:
täällä -20,3 ja jäte -13,3
kone sulattaa melkeen koko ajan jos automaatin laittaa päälle
voiko tuosta sulatuksesta olla asetukset pielessä
Jäteilman lämpö tuntuu äkkiseltään "liian kylmältä", onkohan se oikeasti noin kylmää?
Jos koneen jäteilman rajoitus on vaikkapa -8 (ainakin joissain koneissa on) niin tottahan se se sulattelee jatkuvasti jos jäteilma on 5 astetta kylmempää.
 
Ylös Bottom