Minulla ohjaukset on aikas yksinkertaisia ja suoraviivaisia, joten kaikilta korvaaminen ei varmasti onnistu yhtä helpolla.
Lämmitys on pattereilla, eikä käytännössä pystytytä juurikaan varaamaan energiaa. Tulistusvaraaja on vain 100l ja vähäiset sähköiset lattialämmityksetkin on kipsilevylattioita. Niistä on kuitenkin leikattu kalleimmat tunnit pois.
Minulle tärkein on vilp/öljy vuorottelu sähkön hinnan mukaan, jolla taklaan kalleimmat hinnat pois. Siinä huomioidaan sääennuste ja pumpun lämpökerroin kuten fissiossakin.
Kompensaatiot ei ollut minulla käytössä, eikä tarvetta nytkään. Lämpökäyrä oli minulla suora ja saman asian hoitaa nyt Rank tieto. Pakko-ohjauksia vastaavat toiminnot onnistuu myös ja niitä pystyy määrittelemään automaatioon paljon vapaammin, kun fissiossa.
Kuormien käsiohjaus ei onnistu, niin kuin fissiossa, että saisi talletettua koko päivän ohjaukset etukäteen. Toi selkeä perusnäyttö on ehkä se, mitä vähän kaipaa. Siitä on nähnyt kerralla ohjelman arpomat päivän kuormanohjaukset ja tarvittaessa pystynyt manuaalisesti muokkaamaan joka tunnin ohjausta. Toisaalta, nyt pystyn määrittelemään kuormien automaation paremmin halutunlaiseksi, enkä usko että käsioptimoinnin tarvetta jää.
Fissiossa sitten taas oli mahdottoman hankalaa käyttää omia mittauksia kuorman ohjaukseen (paitse se tietty lämpötila-anturi).
Mutta juu, ei mitään pahaa sanottavaa fissiosta. Omat ohjaukset on vaan niin simppeleitä ja säästöt pieniä, ettei viitsi ruveta maksamaan 7€/kk