Menee OT (taas)
Olen ostanut muualta, sitäpaitsi Saksan alv0 koskee vain kuluttajia
Rekisteröi saksalainen osoite ja sinne tilaa toimituksen. Osoitteesta edelleenlähetys tänne härmään. tai valitse paikallinen nouto ja sovit kuljetusyhtiön kanssa noudosta.
Invertteri, kattokiinnikkeet, liittimet yms ovat luettuna tuohon alv 0 ryhmään
En nyt tiedä meneekö OT mikäli puhutaan kaupallisista kotiakuista ja niiden hankintahinta on osa mm. investointipäätöstä.
Tuo haiskahtaa Saksan näkökulmasta veropetokselta eikä kovin virtaviivaiselta touhulta, mutta ilmeisesti toteutettavissa säätämällä.
Asennus on ostettu Suomesta, laitteet hommattu itse.
Eiköhän asennuksen yhteydessä ole ruuvattu ne akkukengät kiinni myös?
Tuota määritelmää käyttäen Ikean kalusteet on DIY-osaston tuotteita enemmän kuin nämä mitä täällä keskustellaan, mutta harvempi niitä sellaiseksi luokittelee
Vaatii huomattavaa panostusta ajan ja mielenkiinnon suhteen, että pääsee tuohon pisteeseen, että tilailee itse palikoita kotiin.
Se on häviävän pieni osa ihmisistä ilman ymmärrystä sähkötekniikasta tai sähköasennuksista, jotka jaksaa paneutua asioihin edes näin pitkälle, että tulee foorumille hakemaan tietoa kuten minä.
Valtaosa menee keskustelemaan sähköurakoitsijan kanssa millainen olisi sopiva akkupaketti kotiin, eikä mieti miten kiertää Saksan verosäädöksiä tai että onko järjestelmässä ESS, BMU vai BMW tai sopiiko valittu akkupaketti alunperinkään tilattuun invertteriin jne., entä sitten mitä kaikkia lisäkilkkeitä homma vaatii (ei tarvitse luetella, sitten kun oma akkupaketti tulee niin sähkäri saa tuoda kaikki kytkimet ym. tarvittavat lisäkilkkeet mukanaan).
Mikäli akkupaketin saa haettua pahvilaatikossa vaikka TakkuAkku Oy:stä, mukana tulevat kokoamisohjeet, tuotteessa olevan virheen takia voit ajaa takaisin TakkuAkkuun, asennukseen tarvitaan ruuvimeisseli ja vasara sekä tarvittaessa saat ostettua TakkuAkulta kokoamispalvelun etkä tarvitse asennukseen mitään ammattilupia (alusta loppuun) niin sitten vasta ollaan sinun vertauskuvassa.
Kaikilla meillä on omat osaamisalueemme. Minäkin voisin ammattini puolesta todeta, että 95% ihmisistä ei sitä pysty tekemään eikä edes saa tehdä ellet kouluttaudu 10 vuotta ja jos sinulle sitä ammattijargonia puhuisin niin et ymmärtäisi yhtään mistä puhun, mutta voisin tulla kertomaan sinulle kuinka helppoa se on. Kato väännät vaan tosta ja painat tosta. Simppeliä.
Kuvakaappaus kuvatekstistä. Vie tuo jollekkin joka ei ole kiinnostunut sähkötekniikasta, mutta haluaisi akun kotiin ja kysy investoisiko á 10 000€ tuollaiseen projektiin: