Autoissa on erilaisia varustelistoja ja vakiovarusteiden määrä on ollut kasvamaan päin jokaisessa tasovaihtoehdossa. On myös keksitty sähköinen sisätilan lämmitin ja noitakin on eritehoisia ja saatavissa periaatteessa mihin autoon tahansa, vanhaankin. On myös tavanomaista tehokkaampia moottorin veden lämmittimiä, sähköisiä webastoja jne. Riippuu itse kunkin tarpeesta, mitä valitsee vai valitseeko jopa rinnakkaisia (esim. sähköinen sisätilan lämmitin yhdessä öljypohjan lämmittimen kanssa voi olla webaston lisänä ja vaihtoehtoisena esilämmitysmuotona käytöstä riippuen esim. jos on autoa säilytetään kylmässä tallissa).Sähkärissä saat tuulilasin, ratin, penkin ja takalasin välittömästi lämpeämään sen lisäksi, että alkaa puhaltaa lähes ilman viivettä lämmintä ilmaa sisätiloihin - vaikka olisi kylmässä tallissa sisällä.
Keskustelu varusteista ei ehkä ole erityisesti sidoksissa auton pääkäyttövoimaan. Uusissa autoissa on yleensä paremmin vakiovarusteita ja optiona tilattavissa olevia, kun vertaa vanhempiin malleihin. Totta on, että esilämmitykset ja vastaavat on yleensä järjestettävissä sähköautoon pelkillä ohjaustoimintojen lisäsyksillä ja nuo ovat erikoisen käteviä silloin, kun auto on joka tapauksessa vakiopysäköintipaikallaan lataukseen kytkettynä. Toisaalta akun "kuivattaminen" esilämmityksellä vaikkapa sähköttömällä kesämökin pysäköintipaikalla on vähemmän houkutteleva ajatus.