Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sehän sen selittääkin. 40:ssä on isompi kenno. Tarkoittaa sitä, että yksilössäni tuskin sittenkään on mitään vikaa, vaan se nyt "vaan toimii näin".Perfera 30H
Siirsit nestelämpötila-anturin ? Vai eristit sen vaan paremmin ? Tuossa taisi tulla kaksi kertaa sama screenshot. Jäi vissiin joku pois ?Tulipas askarreltua. Data puhukoot puolestaan.
Eristin. Yksi kuva kennosta, yksi screenshot. Mä en näe kahta sceenshottia?Siirsit nestelämpötila-anturin ? Vai eristit sen vaan paremmin ? Tuossa taisi tulla kaksi kertaa sama screenshot. Jäi vissiin joku pois ?
Eikun tuossa ekassa screenshotissa kaksi ylintä graafia vaikutti samalta.Eristin. Yksi kuva kennosta, yksi screenshot. Mä en näe kahta sceenshottia?
Täytyy itsekin käydä hakemassa solukumia. Tuo oli lähinnä testi.Hmm.. Pitäisköhän tutkia onko Stylishissä myös tuo anturi helposti löydettävissä ja tehdä sama temppu. No miksei Comforaankin.
Kun teet tuon, niin ota operaatiosta muutama valokuva välivaiheesta!Täytyy itsekin käydä hakemassa solukumia. Tuo oli lähinnä testi.
Kyllä, mutta ei helposti. Pitäisi ehkä jatkaa johtoa.Pystyykö sitä siirtämään lämpimämpään kohtaan?
Juu, voin ottaa.Kun teet tuon, niin ota operaatiosta muutama valokuva välivaiheesta!
Täytyy kyllä sanoa, että jos tuolla saa muutamankin asteen lq_temppiä nostettua, niin helpottaa kummasti CPD:n kanssa.
EDIT: Voikohan tuo vaikuttaa myös positiivisesti sulatuksiin ?
Se olisi maailmalla jo tehty, jos se olisi "helppoa". Ei riitä minun osaaminen siihen.@Koelli , oma protsku pystyyn ja Daikinin salat auki? Daikinin ohjauksen takaisinmallinnus vai piggy-back vai Daikinin oma ohjauskortti kokonaan veke ja uusi tilalle ?
Eli pelkkä eristäminen ei vielä auttanut ? Mietin tässä vain, että jaksaako nähdä vaivaa. Siirtämään en ala, koska takuu voimassa. Eristeen voi nopeasti nypätä pois, jos tulee jotain takuuhommia. Toisaalta voihan olla, että minulla pelkkä eristys jo toisi tuskaan apuja.Se olisi maailmalla jo tehty, jos se olisi "helppoa". Ei riitä minun osaaminen siihen.
Noh, se siitä. CDP:n osalta: sain kun sainkin siirrettyä anturin kiinni kylmäaineputkeen ennen kennoa, joka nosti kriittisen tason yli. Vielä on eristys tekemättä. Kuvia ei tällä erää ole, kun Daikin ainoa lämmönlähde takan lisäksi, niin operoidessa alkoi lämpötila laskemaan turhan nopeasti. Oli kiire laittaa paketti kasaan.
Nyt -20c:ssä puhallintaso pysyy 4/5, kun DC 100 + QO. Juuri sitä, mitä hainkin.
Auttoi, mutta tämä vaikutti enemmän nousevasti mitattuun lämpötilaan. Kun paikan keksin, oli anturin siirto helpompaa, kuin eristäminen. Eikä siitä mitään jälkiä jää, eli turha murehtia sitä.Eli pelkkä eristäminen ei vielä auttanut ? Mietin tässä vain, että jaksaako nähdä vaivaa. Siirtämään en ala, koska takuu voimassa. Eristeen voi nopeasti nypätä pois, jos tulee jotain takuuhommia. Toisaalta voihan olla, että minulla pelkkä eristys jo toisi tuskaan apuja.

Grafiikka ? Siis noi tilastokäppyrät ? Plotly cardilla. On vaan paljon vaikeampi käyttää kuin apex. Tai siis ihan perusjuttuja se tekee siinä missä muutkin, mutta heti kun haluaa jotain erikoisempaa, niin menee aina vaikeaksi. Onneksi tekojärki jeesailee.Asiasta toiseen, mikä toi grafiikka on mitä käytätte @Koelli ja @heebo1974 ?
En ole huomannut mitään. Välillä olen ajatellut, että kohta sulattaa, kun ollaan tuolla 28 pinnassa. SIlti vielä monta tuntia on hinkannut. Mietin, että voisiko juuri noissa tilanteissa napsaista eco moden päälle, ottaa sulatuksen ja sitten taas normimenoa. Ei tulisi niin pitkiä vetoja CDP päällä.Miettinyt, että tuo DC ohjaus vois ottaa jotenkin huomioon tuon liquid lämpötilankin, että sitä ei päästetä kovemmilla pakkasilla liian alas. Leudoimmilla keleillä antaa mennä alle 28, mutta kovemmilla pakkasilla alkaa sulatteleen, jos menee alle 28. Onkos jollain tarkempaa havaintoa noista liquid lämmöistä vs sulatusherkkyys?
{% set t = states('sensor.ulkolampotila_keskiarvo_daikin') | float %}
{% if t > -5 %}
50
{% elif -10 < t <= -5 %}
80
{% elif -15 < t <= -10 %}
95
{% elif t <= -15 %}
100
{% endif %}
{% set tavoite = states('input_number.tavoitelampo_ylakerta') | float(21) %}
{% set sisalla = states('sensor.ruuvitag_d28f_temperature') | float(21) %}
{% set ennuste = states('sensor.ennuste_1h_ylakerta') | float(0) %}
{% set delta = sisalla - tavoite %}
{# Ennusteen vaikutus (valinnainen) #}
{% set ennuste_vaikutus = 0 %}
{% if ennuste > sisalla + 3 %}
{% set ennuste_vaikutus = -0.5 %}
{% elif ennuste < sisalla - 3 %}
{% set ennuste_vaikutus = 0.5 %}
{% endif %}
{% if delta < -0.3 %}
{{ 0.5 + ennuste_vaikutus }}
{% elif delta > 0.3 %}
{{ -0.5 + ennuste_vaikutus }}
{% else %}
0
{% endif %}
Eikö edes se, josta otin kuvan?Kyllä se nyt taitaa olla niin, että pakko luovuttaa tuon anturin siirron kanssa. Olen nyt kokeillut useampia putkia ja millään putkellä en saa edes tuota samaa lämpöä mitä tuo alkuperäinen anturin paikka antaa.
No minulla on ilmeisesti erilainen lämmönvaihdin.Eikö edes se, josta otin kuvan?
Hieman erikoisen logiikan jälkeen päätyisin ehdottamaan tuon harmaan eristeputken vasemmanpuoleista putkea. Ja sillä on merkitystä, että se nimenomaan on tuon eristeputken sisällä, putken ja eristeen välissä. Ei kahden putken välissä.No minulla on ilmeisesti erilainen lämmönvaihdin.
Tässä kuvia näistä putkista:
katso liitettä 113596katso liitettä 113597katso liitettä 113598
katso liitettä 113599katso liitettä 113600
katso liitettä 113601katso liitettä 113602
Sen verran olen pähkäillyt, että joko tulo tai lähtöpuoli menee tuon harmaan eristeputken sisään. Toisen puolen nippu taas on tuon mustan möltin sisällä. Vaikuttaisi, että mustan möltin alta tulevat putket olisivat halkaisijaltaan isompia. Äkkiseltään kuvittelisi, että paksut ovat kaasuputkia ja ohuet nesteputkia. No en tiedä. On kokeiltu paksuja ja ohuita putkia. Ja kuten sanoin, en saa oikein mitään eroa ja parhaiten tuntuu toimivan alkuperäisesä pesässään. Olen kokeillessani vetänyt anturin alumiiniteipillä kiinni putkeen kyljestään.
EDIT: Lisäsin huoltomanuaalista kuvan, joka saattaisi auttaa.
Jep tuossa se on ollutkin jopa kahdesti. Koska kokeilin vielä alumiiniteippiversiolla. Ei toiminut.Hieman erikoisen logiikan jälkeen päätyisin ehdottamaan tuon harmaan eristeputken vasemmanpuoleista putkea. Ja sillä on merkitystä, että se nimenomaan on tuon eristeputken sisällä, putken ja eristeen välissä. Ei kahden putken välissä.