Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En tosiaankaan ymmärrä miksi sulatusvikaista LN-mallia pitää yrittää puolustella? Kaikki täällä tietävät, että joissain yksilöissä on ollut vikoja tuon suhteen ja jotkut toiset toimivat paljon paremmin... maahantuojaa asia ei tunnu kiinnostavan, mutta että myyjänä ja alalla pitkään toimineena sun pitäis ainaki ymmärtää. Jos laite sulattelee turhaan (joskus jopa täysin kuivaa kennoa) hullunsyklissä, niin onhan sillä ny vaikutusta COPiin ja tätä myötä myös säästöihin.
No justhan @Juhanisto tuossa yllä kertoi, että -25 kelissä oli 30min. välein sulatuksia. Oma vahva kokemus, että suomalaisessa myyntikulttuurissa se myynnin tekijämalli on lähes aina se hinnat alkaen 9/25 sarjalainen. Sitä tarjotaan melkein joka kohteeseen vaikka 12/35 sarjalainenkin olisi alimitoittu. Onhan noissa ln 25 kaltaisissa 660w lilliputti kompuralla varustetuissa malleissa joku kymmenys paremmat copit +7 kelissä.voiko syy olla siinä että jengi ostaa liian isoja pumppuja pieneen tilaan ja alkaa käymään katkokäyntiä kun kuulemma sulatukset tulevat juuri plussakeleillä 30 min välein ja pakkasella toimivat ok?
En ole vielä nähnyt kenenkään laittavan testituloksia miten copin käy kun sulattelee 30 min välein ainoastaan mutu juttuja vähän samanlaista kuin että jäähdytys vie talven säästöt.
En todellakaan puolustele mitään merkkiä tai mallia kyselin kun toisilla pelaa ja anturi samassa kohdassa ( ei pitäisi vaikuttaa anturin siirto) ei se kaikilla ole jäässä ollut jotka valittaneet.
Näistäkin kun lukee LN tapauksia niin tulee mieleen voiko syy olla siinä että jengi ostaa liian isoja pumppuja pieneen tilaan ja alkaa käymään katkokäyntiä kun kuulemma sulatukset tulevat juuri plussakeleillä 30 min välein ja pakkasella toimivat ok?
En ole vielä nähnyt kenenkään laittavan testituloksia miten copin käy kun sulattelee 30 min välein ainoastaan mutu juttuja vähän samanlaista kuin että jäähdytys vie talven säästöt. Kaikki ei välttämättä ole niin kuin moni luulee, itsellä hallissa 2017 vuoden LN-25 pumppu joka pelaa aivan oikein en viitsi muutaman euron takia alkaa mittaileen .
Kuinkahan moni valittaja on katsonut pakkaskelillä onko anturi jäässä. Epäilen ettei monikaan.
Kun Juhanistolla se anturi oli aiemman kuvan punaisen täplän kohdalla ulkopuolelle asennettu, niin onkohan esim. itsellä sama paikka, mutta asennettu sillä klipsillä sinne sisäpuolelle, jolloin anturi ei voi osua huopaan, tai onko huopa paremmin asennettu ja pysyy kaukana anturista?Jos omistaa huopavikaisen pumpun, käytännön vaihtoehtoja hyödyllisyysjärjestyksessä taitaa olla:
1. Avata pelti ja siirtää anturi, leikata huopaa, siirtää huopaa tms.
.
.
Tästä voisikin heittää kysymyksen ilmoille, mitä tuo firmware-päivitys sitten aiheuttaa, kun moni raportoi, että sulatusloopista päästy sillä eroonEi pelkkä firmware selitä tuota.

Olen kuullut mitä erikoisempia teorioita miksi laitteeni on näin käyttäytynyt. Yksi niistä on se kun en ota siitä 100% tehoa koko ajan niin laite itse päättelee että pitää sulatella useimmin![]()

Juu, tätä asennustapajuttua olen itse epäillyt, koska sen saa kyllä tuonne sisäpuolellekin, jos vain haluaa.Jolbelle sen verran että minulla tuo kortin vaihto ei auttanut mitään. Teki uudella kortilla ihan samaa jumimista 30min jaksoon. Kaverilla on sama ilppi ja sillä toimii tosi hyvin sulatukset. Vuoden uudempi. Ehkä ne jotain on tehneet tehtaalla toisin. Ainakin emilillä on anturi toisin päin kun minulla oli. Mutta onhan se nopeampi laittaa kokoonpanossa tuohon eteen niin kun minulla oli. Taitaa olla ihan tekijästä riippuvainen tuo ongelma![]()
Kannattaa pitää pumppu jäähdytyksellä hetken aikaa tuon käytön jälkeen, tai huuhdella erittäin hyvin. On melkoinen odensin tuoksahdus kämpässä jos laittaa lämmitykselle tuon käytön jälkeen.
Tuota ennen oli kolmisen vuorokautta plussaa 0...4 astetta. En ole tänä "talvena" katsellut anturia, mutta viime talvena totesin, että ei ole ainakaan sen jäätymisestä kiinni. Useamman kerran tuli vilkaistua kun teki hullunkiertoa, eikä kertaakaan ollut anturi jäässä.Kävikö ilma reilusti plussalla ennen kun käyntiväli muuttui? Sekin kyllä auttaa jos aurinko pääsee paistamaan ulkoyksikköön ja sulattamaan sen. Ootko katsonu ettei anturi ole jäässä kun käyntiväli on lyhyt? Itse olen vahvasti sitä mieltä että juuri anturi on syy tähän ongelmaan.
Onko muilla kokemusta, kun meillä on betoniseinään kiinnitetty ln25 ja se naksuu sulatuksesta lähtien semmoiset 40-50min kun lämmittää. Pätkäkäynnillä välillä lämmittäen, mutta ei sulattaen tuo käy hiljaisesti ilman melua. Oon kyllä huomannut, että tuo yksikkö saattaa napsahdella ihan jo takkaakin lämmittäessä vaikka yksikkö on kokonaan kiinni. Vissii scanoffice olisi jo tuohon myyjälle luvannut vaihto yksikön, mutta voiko siihen kiinnityskin vaikuttaa?
Ite lopulta hommasin kämppään kaksi LN25-pumppua.Onko kukaan laskenut jos laittaa toisen LN pöhisemään samaan kerrokseen tuleeko säästöä kahta huonetta lämmitåisi vai sähköpatterit päälle 18-19˚
Aion ostaa uuden lämpöpumpun joko LN35 tai FH35. Olen taipumassa FH35 kannalle koska minulla on FH pumpuista hyviä kokemuksia enkä todellakaan jaksaisi säätää ongelmien kanssa. Olen paljon työmatkoilla ja vaimokaan tuskin innostuu säätämisestä kun olen poissa. Pumppu tulee lämmittämiseen omakotitaloon Vantaalla jossa ILP.iä käytetään päälämmitysmuotona.
WiFi-ominaisuutta en sinäänsä tarvitse. Näillä tiedoin jo hieman vanhentunut FH35 vaikuttaa houkuttelevammalta vaihtoehdolta. 200 euroa alhaisempi hinta tasoittaa myös hieman alhaisempaa COP.ia.
Kuulisin kuitenkin mielellään muidenkin näkökulmia asiasta. LN35 COP-käyrä pakkasilla on vakuuttava, mutta vain jos pumppu varmasti toimii kuten tuo COP-käyrä edellyttää.