Palautan tämän taas esiin:
Minulla on nyt iso kasa näitä tämän ohjeen mukaan tulleita sulatuksia ja alkaa muodostumaan päähän tarkasti mitsun algoritmi:
Tässä ohjeet, miten kuunnella.
Outoa on Puu. Onko koskaan pidentänyt? Sullekin vaihdettiin piirikortti niin kun mullekin.. näin muistelen. Mun uusi softa näköjään osaa myös pidentää. Vanha ei kyllä osannut. Hyvin tutun kuuloista. Mulla ei ole koskaan vielä pidentänyt. Anturi yläputkessa ja sen verran vanha rotisko, että ei...
lampopumput.info
Tulta erityisesti tuo kuva:
Aktiivinen viahe alkee, kun kompressori käynnistyy. Kuulee selvänä hyrinän alkamisena. --> Aika alkaa.
Ulkoyksikön puhallin käynnistyy --> aika loppuu.
Näytä liitetiedosto 69499
Ja kokoajan pitenevästä sarjasta voi päätellä seuraavia jo nyt ja joka päivä tulee lisää dataa varmistamaan näitä ja oppi lisääntyy:
Aina, kun kesto alle 3min --> Jatkaa lämmitysaikaa 10min
Jos pakkasta enemmänkuin -20 --> Aina kun kesto alle 3:14 --> Jatkaa lämmitysaikaa 10min
Nyt näyttää siltä, että tällainen "3s liukuma". Kaikki tähän mennessä tälle välille osuneet ovat noudattaneet tätä:
Eli, ulkolämpötila lämpimämpi, kuin -20: (kylmemmällä jatkaisi tämän välin aina)
Väli Tasan 3min --> 3min 3s (eli kolmen sekunnin liukuma!)
-->
Jatkaa, jos kolmen viime sulatuksen keskiarvo eroaa tästä pienemmällä sekuntimäärällä, kuin 15s (eli 14, 13,12... 15 ei enää jatka)
Tällä kai yksittäinen "virheellisen nopea sulatus" suodatetaan pois.
Lyhennyksiä on kovin vähän vielä.
Lyhyin sulatusaika, joka triggeröinyt lyhennyksen: 4min 23s
Lyhennys voi tapahtua sulatuskeston ollessa ehkä välillä
4:15 - 4:59 ?
Nyt persutuen kolmeen tilanteeseen, jossa "kylmällä kennolla sulatus".
Sulatus yli 5min
--> Resetoituu lyhyimmäksi väliksi yhdellä kertaa.
Tällaiselta tämä logiikka nyt vaikuttaa. Eli tällainen 3s liukuma tuossa näyttää myös oleva:
3:01 - 3:03 sulatuksia on 8kpl. (-20 tai lämpimämpi)
Niistä 4 --> pidentänyt ja 4 pitänyt samana.
Jokaisessa noissa noudattanut tuota, että vertaa 3:n edellisen liukuvaan keskiarvoon eroa, pitää samana jos eroa 15s tai enemmän. Alle tuon, niin pidentää. Kovin suuresta näytemäärästä ei ole kyse, mutta tuo on nyt tällä hetkellä se, mistä voi päätellä miksi joskus ei pidennä (koska eroaa edellisistä pituuksista merkittävästi)