Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
Itse asiassa olen eri mieltä tuosta raportin paikkansapitävyydestä. Pumpussa nyt kiinni Shelly 1pm ja ainakin sen mukaan melcloud hyvin lähellä totuutta.
Onko tuon Shelly 1PM asennus käytännössä minkälainen homma? Tuliko asennettua ryhmäkeskukseen vai turvakytkimen sisään vai mihin?Itse asiassa olen eri mieltä tuosta raportin paikkansapitävyydestä. Pumpussa nyt kiinni Shelly 1pm ja ainakin sen mukaan melcloud hyvin lähellä totuutta.
Itsellä myös Shelly 1pm mittaamassa kulutusta ja eivät ole lukemat lähelläkään toisiaan. Takkaa on lämmitetty ahkerasti, joten pumppu on pääasiassa kierrättänyt ilmaa. Tunnissa kuluttaa noin 15 wattia. Päivätasolla noin 500 wattia. Melcloud arpoo lukemaksi 2 - 3 kilowattia. Ainakin meillä ero on siis melkoinen...Itse asiassa olen eri mieltä tuosta raportin paikkansapitävyydestä. Pumpussa nyt kiinni Shelly 1pm ja ainakin sen mukaan melcloud hyvin lähellä totuutta.
Mahtuiko turvakytkimen sisään vai tuliko erilliseen rasiaan?Sähkömiehen vaatii, turvakytkimen jälkeen ennen pumppua mittaamassa kulutusta. Aika suoraviivainen homma sinällään, päätymuovi irti ja kytkemään
Meillä reilu kaksi vuotta ollut shelly 1pm ulkona turvakytkimen sisällä ja toistaiseksi toiminut ilman ongelmiaMahtuiko turvakytkimen sisään vai tuliko erilliseen rasiaan?
Mikähän noissa on pakkaskesto?
Asennettu siis pumpun ulkoyksikön "sähkömuovin" taakse. Eli ulkoyksikön sisällä, alkuperäisen sähkönsyötön likellä. Ei mahtunut turvakytkimen sisälle.Mahtuiko turvakytkimen sisään vai tuliko erilliseen rasiaan?
Mikähän noissa on pakkaskesto?
Siksi, että joillakin voi olla koko kaapelointi ulkotiloissa kuten itsellä. Ulkona on sähkökaappi josta lähtee virrat eri paikkoihin. Talon sisällä on vain talon toimintoja koskeva sähkötaulu.Mikä on tarkoituksena että Shelly pitäisi ulos viedä?
Jos laittaa sulakkeen ja mahdollisen vikavirran jälkeen sisätiloihin?
Ootko kokeillut sitä että ajastaa pumpun pois päältä 10 minuutiksi kerran päivässä? Olit ainakin kommentoinut siihen tuolla aiemmin, että olis kokeilemisen arvoinen.Edeltävän kolmen päivän aikana sulatus 30-50 min välein. Ulkoilman kosteus lienee ollut yli 90 % koko ajan.
Kokeiltu on, ei ollut apua.Ootko kokeillut sitä että ajastaa pumpun pois päältä 10 minuutiksi kerran päivässä? Olit ainakin kommentoinut siihen tuolla aiemmin, että olis kokeilemisen arvoinen.
Kokeilen jonain aiempana vuonna myös tuota sähköjen katkaisua mutta ei sekään auttanut. Anturi(e)n siirto/eristys ei myöskään auta - tässä koontia. Ainoa ratkaisu on Mitsurunner --> https://lampopumput.info/foorumi/threads/msz-ln-sulatushuijaus.31223/No sepä ei sitten anna oikein toivoa itsellekkään. Onkohan siinä sitten eroa, että jos laittaa sen kokonaan virrattomaksi, eli ensin ajastuksella MC:stä pois ja vielä sen jälkeen ajastaa pistorasian sammumaan
Tai sitten pitää vaan tehdä noille sisä- ja ulkoyksikön antureille jotain. Sisäyksikön anturin siirto kauemmas ja oliko se nyt niin, että osa on lisännyt ulkoanturiin jotain eristystä?
Ylhäältä päistä katon neljä ruuvia irti niin näyttää tältä:No sen vois tietty katsoa. Missäköhän kohti se anturi tarkalleen sijaitsee, ja näkeekö sinne?
Huomasitko katsoa, että paljonko oli ilmankosteus??Ei Mitsun fuzzy logicista ota kyllä selvää: Eilen ulkona noin -16 c ja pumppu veteli lyhyitä lämmityksiä. Sammutin kaukosäätimestä 10 minuutiksi kesken puhalluksen. Sittemmin on vetänyt noin 1,5h jaksoja ja tuvassakin lämpimämpi kuin aikoihin vaikka ulkolämpötila viileni yön aikana entisestään. Joten oli pakkasta kuinka paljon tahansa jatkan kokeilumielessä 10 minuutin sammuttelua jos/kun laite lämmittää taas alle tunnin jaksoja.
Edelliset sammutuskokeilut tein lämpimämmällä säällä eikä niistä ollut silloin apua.
Ennen sammutusta 87 %Huomasitko katsoa, että paljonko oli ilmankosteus??