MSZ-LN2

otus

Jäsen
LN2 koneen i-See sensorista kyssäri:
Saako sen konfattua siten, että sensori vain mittaa huoneen sisälämpötilaa (käsittääkseni parempi kuin lämpötilan mittaus sisäyksikön sisältä), mutta ei suuntaile sensorin havaintojen mukaan puhallusta joko ihmisiin tai heistä pois päin? Luin käyttöohjeenkin, mutta asia ei selvinnyt.
 
P

Poistunut käyttäjä 16934

Vieras
Paina wide vane painiketta jos se on siinä tilassa että yrittää puhaltaa ihmisiä päin tuolla painikeella kumotaan direction painikkeen valittu tila, itse käytän myös i-see sensoria vain lämpötilan mittaukseen, muistaa vain että ei paina sitä direction painiketta kaukosäätimestä. Itsellä siis on LN-25 ensimmäisiä malleja eikä tuo uudempi siis samat toiminnot mutta econo cool painike mutta ei tausta valoa.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
P

Poistunut käyttäjä 16934

Vieras
^Kiitos. Eli se i-see sensori (ohjaustila) saa olla aina päällä. Oletuksenahan näin se onkin. Ja jos erehtyy painamaan directionia, niin nopein tapa peruuttaa onkin painaa wide vanea. Noinhan se oikeastaan ohjeessa onkin, kun oikein tarkasti lukee sivut 6 ja 9 :rtfm:
Itse luen kaikki manuaalit moneen kertaan sen takia on jäänyt mieleen ja kokeilemalla selviää myöskin.
 

otus

Jäsen
Ei kai tuosta LN2:sta nyt mitään uutta mallia (taas) ole juuri tulossa? Noista tuotekoodeista on eri sivuilta välillä hiukan vaikea pysyä perässä. Tämä vaan osui silmään:

Ja tuossa sanotaan mm. "Energiankulutuksen arvot näytössä".
Jos tuolla kaukosäätimen näyttöä tarkoitetaan, niin onko LN2 kaken näytössä energiankulutus?
 
P

Poistunut käyttäjä 16081

Vieras
Jos tuo on tosiaan uusi malli, niin jokohan siihen olisi hullunkierto korjattu (en pidätä hengitystäni kyllä...)
 

Harrastelija

Vakionaama
Mallimerkintä on sama joten kait tuo on sama malli. Kun tuossa ei ole asiaa tarkemmin avattu niin näyttö voi olla vaikka älylaitteen näyttö.
 

Ilmavaiva

Aktiivinen jäsen
Ei kai tuosta LN2:sta nyt mitään uutta mallia (taas) ole juuri tulossa? Noista tuotekoodeista on eri sivuilta välillä hiukan vaikea pysyä perässä. Tämä vaan osui silmään:

Ja tuossa sanotaan mm. "Energiankulutuksen arvot näytössä".
Jos tuolla kaukosäätimen näyttöä tarkoitetaan, niin onko LN2 kaken näytössä energiankulutus?
Olisi kyllä hyvä parannus, mikäli ”energiakulutuksen arvot” näkyisivät todellisen ottotehon mittauksen perusteella, eikä laskennallisena arviona. Tämä auttaisi myös ”hullunkierron” välttämisessä, kun ottotehon pitäisi alle 1000 W.
 
P

Poistunut käyttäjä 16934

Vieras
Olisikohan lipsahtanut energiankulutuksen arvot näytössä, kun Mitsubishissä ei ole näyttöä itse laitteessa enkä myöskään näe sitäkään että kaukosäätimen suuntaankaan lähetettäisiin signaalia joten tuolla ajettaisiin takaa että ne näkyy Melcloudissa, hullunkierto voipi olla vähenemässä päin jos joku pikku hiljaa viilailee koodia parempaan suuntaan selviäähän tuokin pakkasella talvella, jos nyt joku hankkii tuon niin sano jos siinä on näyttö tai jotain parempaa, suosittelen jonkun hankkimaan tuolta paikasta ja tuo näyttäisi olevan pohjoisen malli joka kestää -35°C mutta luulen että sopii myöskin etelän olosuhteisiinkin.
 

puu

Aktiivinen jäsen
Olisi kyllä hyvä parannus, mikäli ”energiakulutuksen arvot” näkyisivät todellisen ottotehon mittauksen perusteella, eikä laskennallisena arviona. Tämä auttaisi myös ”hullunkierron” välttämisessä, kun ottotehon pitäisi alle 1000 W.
Ottaa sisäyksikön lämpötila-anturin sisäyksikön ulkopuolelle niin ottaa tehoja tasaisemmin, eikä ryntäile, kuten anturi vakiopaikassa.
 
P

Poistunut käyttäjä 16934

Vieras
Ottaa sisäyksikön lämpötila-anturin sisäyksikön ulkopuolelle niin ottaa tehoja tasaisemmin, eikä ryntäile, kuten anturi vakiopaikassa.
Minkä ohminen tuo lämpötila sensori on lukeeko se johdossa jos jostain sattuisi jäämään yksi lämpötila anturi joka mätsäisi sen arvon kanssa.
 

Ilmavaiva

Aktiivinen jäsen
Ottaa sisäyksikön lämpötila-anturin sisäyksikön ulkopuolelle niin ottaa tehoja tasaisemmin, eikä ryntäile, kuten anturi vakiopaikassa.
Varmaan tämäkin auttaa. Lisäksi tarkoitan, kun tehoja otetaan tai joudutaan ottamaan paljon ja pidempään, niin ohjelma ajaa mielestäni fyysisesti toimivankin laitteen "hullunkierrolle". Lämpötilojen ollessa välillä n. -35 - +5 ja ilmankosteudesta riippuen.
 
  • Tykkää
Reactions: puu

puu

Aktiivinen jäsen
Minkä ohminen tuo lämpötila sensori on lukeeko se johdossa jos jostain sattuisi jäämään yksi lämpötila anturi joka mätsäisi sen arvon kanssa.
10k @25°C. Tuossa huoltomanuaalista anturin R vs. °C -käyrä:
1630355867760.png
 

Mukava

Jäsen

MSZ-LN2 mökillä.​

Oletteko käyttäneet "Jäätymisenesto" -asetusta? Mitähän käytännön eroa tuolla on oikeastaan siihen, että pitää normaalin lämmityksen 10 asteessa. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin jäätymisenesto kai käynnistää laitteen jos lämpötila menee asetetun lukeman, esim. 10 asteen alle.

Ajatellaan vaikka tilannetta, että laitan jäätymiseneston päälle ja sanotaan vaikka mökille tulisi sähkökatko, joka saisi aikaan sen, ettei reititin enää toipuisi vaikka sähköt tulisivat takaisin, eli Mitsulla ei olisi yhteyttä enää nettiin. Tämän jälkeen lämpötila laskisi alle 10. Jäätymisenesto ei silloin toimisi jos ei yhteyttä nettiin ole, vai toimisiko se silloinkin.

Vastaavassa tilanteessa taas normaali lämmityksen asetus 10 pitäisi lämmityksen edelleen päällä vaikkei yhteyttä nettii olisi.

Jos taas tuossa ei ole eroa, onko nettiyhteyttä vai eikö ole, niin jäätymisenesto ei taida olla kovin hyödyllinen toiminto?
 
Viimeksi muokattu:
P

Poistunut käyttäjä 16934

Vieras

MSZ-LN2 mökillä.​

Oletteko käyttäneet "Jäätymisenesto" -asetusta? Mitähän käytännön eroa tuolla on oikeastaan siihen, että pitää normaalin lämmityksen 10 asteessa. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin jäätymisenesto kai käynnistää laitteen jos lämpötila menee asetetun lukeman, esim. 10 asteen alle.

Ajatellaan vaikka tilannetta, että laitan jäätymiseneston päälle ja sanotaan vaikka mökille tulisi sähkökatko, joka saisi aikaan sen, ettei reititin enää toipuisi vaikka sähköt tulisivat takaisin, eli Mitsulla ei olisi yhteyttä enää nettiin. Tämän jälkeen lämpötila laskisi alle 10. Jäätymisenesto ei silloin toimisi jos ei yhteyttä nettiin ole, vai toimisiko se silloinkin.

Vastaavassa tilanteessa taas normaali lämmityksen asetus 10 pitäisi lämmityksen edelleen päällä vaikkei yhteyttä nettii olisi.

Jos taas tuossa ei ole eroa, onko nettiyhteyttä vai eikö ole, niin jäätymisenesto ei taida olla kovin hyödyllinen toiminto?
Olisikohan suositeltavaa laittaa minimi lämpötila +14°C ja maksimi +16°C tällöin kuvittelisin että reititinkin lähtisi päälle sähkökatkon jälkeen kun tuvassa on jonkin verran vielä lämpöä jäljellä paitsi jos sähkökatko pitkittyy niin sitten voi olla eri asia.
 
P

Poistunut käyttäjä 16081

Vieras
Kyllä se reititin lähtee päälle nollakelissäkin, jopa pakkasella, mutta kuinka kauan? Siskäyttöön suunniteltujen komponenttien kestävyys pakkasella saattaa lyhentää laitteen käyttöikää.
 

Mukava

Jäsen
Joo kiitos vastauksista, kyllä tosiaan normaalisti reititin lähtee käymään. Kerran sattui itsellä, että sähkökatkon seurauksena reititin ei toipunutkaan, mutta se tosiaan johtui muusta kuin lämmöstä. Reitittimessä itsessään oli jotain häikkää.

Oikeastaan mietin sitä tässä myös, että itselleni tuosta jäätymisenesto-toiminnosta ei ole oikeastaan hyötyä, kun pidän ILPin aina käynnissä ja näillä ilmoilla vähintään 10 asteessa, vaikka välillä menisi pakkasen puolelle ulkona.
 
P

Poistunut käyttäjä 16081

Vieras
Toimisko reitittimen jumahtamisiin akullinen UPS laite, moinen pienitehoinen laite pysyy melko kauan päällä pelkällä akullakin.
Jos siis reititin tuppaa jumahtamaan sähkökatkojen jälkeen.
 

PolyEsko

Aktiivinen jäsen
Advantecin ICR 3231W starttaa kyllä aina henkiin, kunhan sähköä saa. Pakkastakin saa olla tosi reippaasti (-40°C)
Hinta toki hieman toista kuin kotimodeemeilla/-reitittimillä.

 

OpaR6

Jäsen
Ootteko miten saaneet "takkatoiminnon" toimimaan, eli että puhallustoiminto jäisi päälle vaikka pyyntilämpötila on saavutettu??

Nyt pätkii puhallusta päälle/pois.

Joku ohje oli, että toiminto pitää laittaa päälle lämmitys moodissa, niin sekin on koitettu ja ei vaikutusta.
 

OpaR6

Jäsen
LN25-2: Sopiva asennuskeli -25 c. Näytti että huopa oli kuiva. Käänsin sulatusanturia hieman sisäänpäin. Huonosti mahtui tekemään mitään kun sähköjohdot oli kiinni ja siten päätypelti ei juuri liikkunut.

Jos vähän lauhtuu niin ehkäpä uusiksi auki ja siirto viereiseen vinoputkeen tai yläputkeen kerran jäätä ei näkynyt.
Oliko muuten paha homma purkaa kuoret ja päästä tuohon sulatusanturiin käsiksi??
 
P

Poistunut käyttäjä 16934

Vieras
Ootteko miten saaneet "takkatoiminnon" toimimaan, eli että puhallustoiminto jäisi päälle vaikka pyyntilämpötila on saavutettu??

Nyt pätkii puhallusta päälle/pois.

Joku ohje oli, että toiminto pitää laittaa päälle lämmitys moodissa, niin sekin on koitettu ja ei vaikutusta.
Jotkut tuolla puhui siitä että se pitää laittaa päälle silloin kun se puhaltaa lämmintä/kuumaa ilmaa niin silloin se jää päälle puhaltelemaan takkatoiminto ja voit kokeilla laittaa manuaalisen puhallus nopeuden jos arvelluttaa että menikö toiminto päälle.
 
  • Tykkää
Reactions: juu
P

Poistunut käyttäjä 16934

Vieras
No asiaan:
Kun LN2 on asetettu lämmityskäyttöön, niin pitää odottaa jotta se myös alkaa puhaltamaan sitä lämmintä ilmaa. Tällöin vasta painetaan sitä "circulator" painiketta, jolloin se ilman kierrätystoiminto jää päälle. Kannattaa nostaa lämpötilan pyynti korkeammaksi jotta saadaan se lämmitys käynnistymään. Kun circulator toiminto on laitettu päälle voi puhallin nopeutta, lämpötilapyyntiä sekä siipien asentoja muuttaa ilman että tämä circulator toiminto tippuisi pois päältä. Se lähtee pois päältä jos modea painellaan tai sitten cirkulator nappia painetaa.
@OpaR6 löysin sulle ohjeen miten tämä toiminto toimii.
 
  • Tykkää
Reactions: juu

Mukava

Jäsen
Toimisko reitittimen jumahtamisiin akullinen UPS laite, moinen pienitehoinen laite pysyy melko kauan päällä pelkällä akullakin.
Jos siis reititin tuppaa jumahtamaan sähkökatkojen jälkeen.
Advantecin ICR 3231W starttaa kyllä aina henkiin, kunhan sähköä saa. Pakkastakin saa olla tosi reippaasti (-40°C)
Hinta toki hieman toista kuin kotimodeemeilla/-reitittimillä.

Kiitokset vastauksista, Totta joo, nuo on varmasti toimivia keinoja. Äskettäin on jo reititin uusittu ja se uusi on ainakin toistaiseksi lähtenyt käyntiin katkosten jälkeen.
 

jarnof

Tulokas
Onko tämä vika vai ominaisuus kun kaukosäätimestä asetuksia muutettaessa välillä vaihtuu heti,välillä ei ollenkaan ja välillä viiveellä? Entäs miten tuo toimii jos vaihdan asetuksia melcloudista niin pitäisikö samat asetukset tulla myös kaukosäätimeen näkymään vai eikö ne ymmärrä toistensa käskyjä ollenkaan?
 
P

Poistunut käyttäjä 16081

Vieras
Onko tämä vika vai ominaisuus kun kaukosäätimestä asetuksia muutettaessa välillä vaihtuu heti,välillä ei ollenkaan ja välillä viiveellä? Entäs miten tuo toimii jos vaihdan asetuksia melcloudista niin pitäisikö samat asetukset tulla myös kaukosäätimeen näkymään vai eikö ne ymmärrä toistensa käskyjä ollenkaan?

Liekkö mitsussa sen erikoisempi ohjaus kuin muissakaan, että etäohjauksen ja kaken "sekakäyttö" tuppaa aiheuttamaan sekavia tilanteita.
Ei ne tahdo oikein keskenään keskustella. Jos yleensä käyttää etäohjausta ja erehtyy kakesta tiettyjä nappeja käyttämään, niin kake lähettää kaikki asetukset pumpulle jotka sillä hetkellä on kakessa käytössä. Osaa kaken napeista voi peräti käyttää ilman että se "ylikirjoittaa" kaikki etäohjeuksen laitteelle lähettämät asetukset.
 
  • Tykkää
Reactions: juu
P

Poistunut käyttäjä 16934

Vieras
Onko tämä vika vai ominaisuus kun kaukosäätimestä asetuksia muutettaessa välillä vaihtuu heti,välillä ei ollenkaan ja välillä viiveellä? Entäs miten tuo toimii jos vaihdan asetuksia melcloudista niin pitäisikö samat asetukset tulla myös kaukosäätimeen näkymään vai eikö ne ymmärrä toistensa käskyjä ollenkaan?
Melcloudin käskyt eivät siirry kaukosäätimeen koska on ir lähetin pelkästään kaukosäätimessä, viive minun mielestä on normaalia välillä kaukosäätimessä ja Melcloudissa on normaalia että on viivettä ainakin 1 minuutin verran. Elikkä ihan normaalia on tuo viive eikä yleensä kovin paljoa asetuksia vaihdella laitteesta.
 

Harrastelija

Vakionaama
Melcloudin osalta arvaukseni että pumppu pollaa esim minuutin välein pilveä. Tuossa yhteydessä pilvi kertoo pumpulle uudet asetukset.
Eli tuon pollausvälin verran voi olla viivettä.
Kaken osalta muutokset pitäisi tulla voimaan heti. Mutta jossain tilanmuutoksissa on viivettä eli lämmitykseltä jäähdytykselle ja päin vastoin ei siirrytä heti samalla sekunnilla. Pitää vaihtaa venttiilin tilaa ja siinä yhteydessä käytetään hetki kompuraa sammuksissa. Jotain kuivauksiakin saattaa olla (en muista kun tilaa tulee muutettua vain kerran keväällä ja toisen kerran syksyllä…)
Kaken ja MelCloudin sekakäyttö kannattaa unohtaa.
 

zave.fi

Jäsen
Olisikohan lipsahtanut energiankulutuksen arvot näytössä, kun Mitsubishissä ei ole näyttöä itse laitteessa enkä myöskään näe sitäkään että kaukosäätimen suuntaankaan lähetettäisiin signaalia joten tuolla ajettaisiin takaa että ne näkyy Melcloudissa, hullunkierto voipi olla vähenemässä päin jos joku pikku hiljaa viilailee koodia parempaan suuntaan selviäähän tuokin pakkasella talvella, jos nyt joku hankkii tuon niin sano jos siinä on näyttö tai jotain parempaa, suosittelen jonkun hankkimaan tuolta paikasta ja tuo näyttäisi olevan pohjoisen malli joka kestää -35°C mutta luulen että sopii myöskin etelän olosuhteisiinkin.
Kiitos huomautuksesta! Tuntuu nyt vähän "lost in translation" tapaukselta kyllä :D. Pahoittelumme, korjataan ne tekstit. Eli se tarkoitus on juuri se, että energiankulutus näkyy sovelluksessa (älylaitteen näytössä).
 

tassu

Jäsen
Mikähän voisi olla vialla kun LN2:sen ulkoyksikkö pitää aivan kauheaa jyrinää öisin joka kuuluu toiselle puolelle taloa. Näitä samoja pumppuja asennettu tänä kesänä kaksi kappaletta ja molemmissa samanlaiset pyynnit ja säädöt ja lähes samankokoiset tilat jossa ovat. Näistä toinen vain pitää aivan järkyttävää tärinää/jyrinää öisin.

Talo on rinnetalo tyylinen jossa alakerta betoni elementeistä ja yläkerta hirrestä. Molemmat ulkoyksiköt ovat alakerran betoniseinässä kiinni seinätelineissä.
 

jarkko_h

Vakionaama
@tassu onkohan noissa molemmissa tassut vaaterissa ja onko alla kumitassut? Pienikin ero tassujen korkeudessa voi saada pumpun jyrisemään.

Alakerran pumppu käynee isommalla kuormalla ja sen ulkoyksikössä herätteet todennäköisesti isommat. Silti pumppu ei saisi jyristä.

Jos jyrinää ei lähde vaateriin laitolla, niin kumitassujen alle metallijoiset. Ja jos ei tuon jälkeen lähde, lienee pumpussa vika.
 
Viimeksi muokattu:

tassu

Jäsen
@jarkko_h ovat vaaterissa ja kumitassut löytyvät alta. Yläkerran pumppu on tässä se tärisevä vaikka oletettavasti toimiikin pienemmällä kuormalla.

Olisikohan voinut käydä sillälailla, että seinätelineen kiinnityspultti olis suoraan kiinni betonin raudoituksessa ja sitä kautta tulis kaikki tärinät läpi? Ulkopuolelta taloa kuuntelemalla ja katselemalla ei ole pumpuilla minkäänlaista eroa, mutta kun sisään menee niin alakerran pumppua ei kuule edes painamalla korvaa kiinni seinään ja yläkerran pumppu kuuluu aivan selvästi useamman huoneen päähän.

Kiitos näistä kuitenkin, huomenna otan yhteyttä pumppujen asentajaan että käypi kattomassa kun on kulkemassa.
 

jarnof

Tulokas
Loppukesästä tiiliseinään asennettu LN25:n ulkoyksikkö pitää täällä kans ihan jäätävää jyrinää mikä kuuluu päivällä tuohon työhuoneeseen ja yöllä makuuhuoneeseen mikä on onneksi toisella puolella taloa ettei niin kovaa mutta kun on hiljaista nii tietysti kuuluu. Kävin kattomassa niin tuolla on matalat kumit seinänpuolella ja kauempana seinästä korkeammat kumit. Jouset tuohon varmasti jotain auttaisi? Mitkä on parhaat?
 

tassu

Jäsen
Kelien kylmettyä ja kuormituksen noustessa myös alakerran pumppu alkoi meluamaan. Soitin tuossa viimeviikolla pumput asentaneelle ukolle joka meinasi käydä takuutyönä vaihtamassa jouset alle. Kannattaa myös sulla @jarnof kokeilla kepillä jäätä jos menis takuutyönä.
 
Marras joulukuun vaihteen pakkaset mitsu kävi 30min hullunkierrossa.

Nyt ollut sunnuntaista saakka pakkasta ja sulatusväli 70min.

Ihmeellinen laite. Talon lämmitykseen tai mitsun kapulaan ei ole koskettu.
 

memmu

Jäsen
Ei toiminut circulator toiminto minullakaan, vaikka mitä olisi yrittänyt.. pätki vain. Mutta annoin olla, kun oli niin vaikeaa saada siihen mitään apua huollosta. Ei vaikuta onneksi elämään kovin paljon, mutta olisihan sen suonut toimivan kun aika kallis laite oli kuitenkin.
Enemmän on harmia aiheuttanut vuoden aikana tuo "hullunkierto". 40min syklit säällä kuin säällä. Viime keväänä huolto sitä yritti korjata, lisättiin kylmäainetta ja eristettiin anturia ja lopulta buutattiin kytkimestä "juuri kun lämmitys oli alkanut". Talvi loppui hieman kesken, mutta näytti että ongelma olisi kadonnut tuohon viimeiseen buuttiin.. No sitten tuli syksy ja pakkaset ja sama 40 kierto alkoi uudelleen. Ei vaikutusta miten kova pakkanen tai mikä kosteusprosentti... tänään sitten käytiin vihdoin tarkastamassa että kyllä on kylmäainetta paineiden perusteella (sisäpyynti piti laittaa 25C, jolloin tuli kuulemma 33bar ja jäähdytys antoi kuulemma 8bar) Anturikin tarkastettiin, mutta mitään jäätä ei näkynyt ainakaan juuri nyt. Nyt sitten toivon taas, että josko olisi tuo hullunkierto mystisesti hävinnyt uudemman kerran... Tämänkertainen asentaja sanoi, että pitäisi pyyntiä pitää isommalla, että riittäisi energiaa sulatukseen... tähän mennessä on pyynti ollut 17C ja sekin on mielestäni jo turhan korkea mökille ylläpitolämmöksi... mutta testataan nyt sitten miten käy 22c pyynnillä, kun kerran käskettiin. Miten on muilla tällainen toiminut? Vähän jo ärsyttää, kun yksi liikkeen myyjä väitti ettei laitteessa muka olisi mitään vikaa, vaikka sulattaa joka puolen tunnin välein sen 10 minuuttia, vaikkei kenno oliskaan jäässä (keväällä kuitenkin ko firma tuli samaa ongelmaa korjaamaan, että miten se nyt sitten ei olisikaan enää vika. Ja silloiset asentajatkin sanoivat ettei laitteen kuuluisi noin toimia). Nyt kun ei löytynyt mitään ongelmaa selittävää syytä, niin saas nähdä kehtaako tuo ko myyjä koittaa vielä laskuttaakin käynnistä (uhkasi näin, kun takuuehdoissa kuulemma on että jos ei laitteessa ole vikaa, niin voi laskuttaa..) Minusta laskutusperustetta ei ole, jos vian syytä ei löydy, ja minusta tuo 40 kierto on kyllä selkeä vika... Voi kun olisin valinnut jonkun toisen mallin, vaikka mistä sen tietää perehtymättä, millaisia ongelmia sieltä olisi riesoiksi tullut. Mutta juuri nyt tuntuu, että ihan vain patterilämmitys 5C olisi ollut se halvin ja hermoja säästävin vaihtoehto. Ja ei tarvitsisi kiistellä yhtään mistään...
 

hessuttaja

Aktiivinen jäsen
Itse laitoin melcloudin kautta ohjelmaan joka yölle 10minuutin off tilan. Laite jatkaa sen jälkeen 1h 50min ja siitä kelin mukaan lyhentää pikkuhiljaa 40/60min tms minkä näkee parhaimmaksi ja seuraavana yönä taas nollaus. Jos pakkasta -15;tai kylmempi, laite ei pidennä lämmitysjatkoja.
Vielä suunnittelu asteella sulatus huijauksen kytkentä
 

Ilmavaiva

Aktiivinen jäsen
Miten on muilla tällainen toiminut?
Juuri samalla tavalla toimii minun LN1, kuin sinullakin. Laitteen sulatusohjelmisto on ihan pa**a, eikä se oikein toimi ylläpitolämmityksellä. Itseäkin harmittaa, että laitoin tämän laitteen. Sulatusohjelma vaatinee myös omien kokemusteni mukaa jotain yli 20 asteen sisälämpötilan, että sulatusvälit eivät lähtisi lyhenemään ja päätyen tuohon 40 min sulatusväleille, eli 30 min lämmitysjaksoille. Eihän siinä ole mitään järkeä.

Vika, tai siis suoranainen suunnittelumoka johtuu siis laitteen sulatusohjelmasta. Mikäli laitteen ns. aktiivinen sulatus kestää yli 4 min 15 sek., niin laite aina lyhentää seuraavaa sulatusväliä 10 min jne päätyen hullukiertoon, koska sisäyksiköltä ei löydy riittävästi sulatustehoa lyhyeen aktiiviseen sulatukseen, jotta sulatusväli ei lähtisi lyhenemään.

Ja sitten kun se on saavuttanut tuon hullunkierron, niin ei se lähde ylläpitölämmöllä myöskään pidentämään sulatusväliä, koska se vaatisi alle 3 min aktiivisen sulatuksen.

Tämän hetken käsitykseni mukaan ylläpitolämmitykseen olisi ehkä paras laite sellainen, jossa olisi ns. kellosulatus.
 
Back
Ylös Bottom