Vs: Nibe F470 Aloittelijalle neuvoja?
Kyllä se humina kuuluu meilläkin, etenkin wc, khh, ph ja sauna.
Mulla asetettu tällä hetkellä 59% poisto ja 47% tulo.
Mulla meinaa noillakin mennä jäteilma pakkaselle, kun ulkolämpötila putoaa jonnekin nollan tietämille.
Tänään tulee kaveri tsekkaamaan ilmamäärät mittareilla, kun keväisen pilp vaihdon myötä (410p -> F470) niitä ei ole tarkistettu.
En muista enää miten vanhassa oli ilmanvaihdon asetukset, mutta mittauspöytäkirjassa maininta puhaltimen nopeus mitattaessa asennossa 3. Tulo 60l/s ja poisto 66l/s on suunnitelmissa.
Siikki sanoi:Kyllä se nyt yön aikana oli saanut lämmitettyä käyttöveden sinne mihin kuuluukin ja huonelämpötilakin kohdallaan. Itsekin pitäisin raikkaammasta ja mieluusti lisäisin ilmanvaihtoa ja olen vähän lisännytkin, mutta nytkin jo selkeästi kuuluva matalaääninen humina vessassa - kuuluuko sulla/muilla? Samoin hiljaisessa huoneessa kyllä kuulee kompuran äänen tuloilmakanavan kautta. Tehostettu ilmanvaihto tuota luokkaa mitä sulla ja silloin meinaa kyllä tukka jo lähteä päästäLisäyksen pysäytys on mulla keväisin ollut 5 asteessa ja homma on toiminut silloin. Aurinko toki auttaa paljon.
Kyllä se humina kuuluu meilläkin, etenkin wc, khh, ph ja sauna.
Mulla asetettu tällä hetkellä 59% poisto ja 47% tulo.
Mulla meinaa noillakin mennä jäteilma pakkaselle, kun ulkolämpötila putoaa jonnekin nollan tietämille.
Tänään tulee kaveri tsekkaamaan ilmamäärät mittareilla, kun keväisen pilp vaihdon myötä (410p -> F470) niitä ei ole tarkistettu.
En muista enää miten vanhassa oli ilmanvaihdon asetukset, mutta mittauspöytäkirjassa maininta puhaltimen nopeus mitattaessa asennossa 3. Tulo 60l/s ja poisto 66l/s on suunnitelmissa.