Skata
Vakionaama
@punppumies Mä pistän niin pian kuin ulkolämpötila on hieman enemmän plussalla työpäivän ajaksi pyynnön 20° ja laite saa käydä katkoa työpäivän ajan. Itselläni tuo CTS-anturi valehtelee asteen verran, eli tuolla pyynnöllä pitäisi olla 19° sisällä. Noin tuntia ennen kotiintuloa pyyntö nousee 21° ja kotiin tullessa lämpöä asunnossa se haluttu 20°. Ja aurinkoisena päivänä jo enemmänkin.Mulla on nyt testissä tää "automaatti-Nilan" ja olen laittanut kompuran rajaksi +8°C (todellinen ulkolämpötila n. +6°C), mutta käytössä Auto ja huonelämpötila on rajattu 22°C.
B
Tämä ^. Tuo ratkaisisi kaikki ongelmat omalla kohdallani ja voisin vaikka kasvattaa kotivoimalan paneelimäärää, jolloin hyöty olisi suuri myös, kun mökillä ei käydä.Vaatisi vain virtuaalimittaroinnin sallimisen lainsäädännössä niin voisi ohjata ylituotannon mökille. Silloin ei tarvis pohtia edes mökkivoimalan asennusta enää. Sais huomattavasti suuremman hyötysuhteen irti paneeleista.
@Ainoakoti153 Se tulopuhallin meni ”täysille” koska se lauhduttaja lämpeni liikaa. Se puhaltaa noissa tapauksissa hetken ja palaa normaaliin puhallukseen, kun lauhduttaja on viilennyt. Ei todellakaan tuota mitään ylipainetta taloonKokeilin laittaa käyrän(min ja max) hetkeksi(N10min) täysille ja kun tiputin takas(min 28° ja max 3niin heitti tulopuhaltimen täysille ja poisto pysyi edelleen 1 teholla, tuli kiire laittaa käyrän minimi ylemmäs ettei tee liikaa ylipainetta taloon.