Paisunta koneen käynnistyessä 350 p ja kun sammui niin 110 p.
Miksi se pieneni loppua kohden?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Paisunta koneen käynnistyessä 350 p ja kun sammui niin 110 p.
Se 350p on vain silloin kun kone ei käy. Käynnistyksessä se hyppää lämpötilasta riippuen 300-100p. Yleensä aivan liian suurella avautumalla aloitetaan ja sitten odotetaan....Paisunta koneen käynnistyessä 350 p ja kun sammui niin 110 p.
Lauhdutin puolella paine nousee, höyrystimessä laskee ja venttiilin virtaama kasvaa. Tämä on ihan tavoiteltavaa.Miksi se pieneni loppua kohden?
Lauhdutin puolella paine nousee, höyrystimessä laskee ja venttiilin virtaama kasvaa. Tämä on ihan tavoiteltavaa.
Nostin lämpöpyyntiä jotta sain koneen taas käymään. Aloitti sulatuksella ja siitä paisunta arvoon 350 p. Lämmityksen alkaessa lähti 350 p => pudottamaan kolme pykälää kerrallaan. Eli lähtee nyt jostain syystä vielä kauempaa hakemaan.Se 350p on vain silloin kun kone ei käy. Käynnistyksessä se hyppää lämpötilasta riippuen 300-100p. Yleensä aivan liian suurella avautumalla aloitetaan ja sitten odotetaan....
Olikohan sulla ulkolämpötila-anturi lämmennyt yli 14 asteen jos aloitti sulatuksella?Lämmityksen alkaessa lähti 350 p => pudottamaan kolme pykälää kerrallaan.
Sen anturin saa uitettua paremmalle paikalle kun otat pellit pois ja tuot ulos sähkösyötön reiästä.Kokeilin vielä sammuttaa ja annoin hetken jäähtyä. Nyt aloitti 200 p. Tosi usein tuossa käy kyllä niin, että sulatus osuu heti käynnistykseen. Ehkä se sotkee. Mikäs sen lämpöanturin tyyppi on? Tykkääkö kyttyrää jos pistän piuhat poikki ja muutaman metrin johtoa väliin niin saa paremmalle hollille?
Tästähän alkaa pääsemään jyvälle (ehkä). Pitäisi siirtää se lämpöanturikin kauemmaksi koneesta. Nythän se sulatuksen jälkeen siitä syystä aloittaa väärällä asennolla. Tosin ei se silti pitäisi olla 350 ei edes 250.
Tuossa on tehtaan aloitusavautumat eri lämpötilaille.
Juu ajattelin kanssa, että vähintään nurkan taakse sen voisi viedä. Mielummmin samaan paikkaan pohjoispäätyyn missä suntin ulkoanturi on. Mulla ei pumpun asennuspaikka ole se ihan oppikirjan mukainen niin parempi siirtää sit reilusti.Eka asia minkä itse tein oli anturin siirto toiselle puolelel taloa. Siinä vieressä se esim. pysäytti koneen kun "tuli kuuma" ja ajoin sitä lämpökäyrällä. Koneen mukana tuli ylimääräinen anturi johdon kera niin käytin sitä. Missään ei kerrottu mihin tarkoitukseen se anturi on. Toinen mukana tullut oli vesisäiliölle.
Hyvä tieto... olihan tuo minullakin, mutta en ole pannut merkille käyttötarkoitusta. Omassa pikkupumpussa nuo on 350,300,250,200,200,200,150,150 ja noitahan voisi jopa rukkailla kokemuksen perusteella paremmiksi.
Arvaa onko seurattu ja säädetty.noitahan voisi jopa rukkailla kokemuksen perusteella paremmiksi.
Ne on siitä tehtaan excelistä. Poimein sieltä tarvittavat omaan taulukkoon josta ne oli helpompi löytää ja omaan sain merkattua muistiinpanoja mitä olin muuttanut ja miten vaikutti. Alkuperäisessä oli myös vääriä ulkolämpötiloja mihin säätö vaikuttaa.Pitää kanssa hiukan seurailla miten nuo aloitusarvot laittaa. Mistä manuaalista tuo Amigon laittama taulukko on?
Tässä oli ihan selvää tunarointia asetuksissa kuten tuo tulistus jota ei käytännössä ollut lainkaan
Se on tuon kaasun paluulämmön ja tuon low pressure conversion tempin välinen lämpötilaero. Pitää siis käytännössä itse laskea.Tulistus säädön merkitys on ollut tuntematon niin en ole siihen koskenut saati tutkinutkaan. Mistähän senkin sitten näkee?
Mikä on noissa E-Heater kytkenä ?
Hetkonen, siis sanotko että pumpun sisällä on virtauslämmin? Omassa pumpussa on kyllä tuollainen kytkentärivi, mutta olen itse käsittänyt että tuolla ohjataan esim. varaajan vastusta. Toki näytössä olen nähnyt tämän E-heater kuvakkeen vilkkuvan, mutta luullut että se ei tee mitään.Siellä on siis virtauslämmitin esim. 3kW jota ohjaa runkopeltiin kiinnitetty erillinen tukeva kontaktori. Se saa ohjauksen piirilevyltä. Kontaktorissa oli itsellä peräti kaksi käyttämätöntä kosketinta. Yhdellä annan virtaa sisällä olevalle shellylle, joka sitten voisi sen perusteeella päättää sulatella.
Hetkonen, siis sanotko että pumpun sisällä on virtauslämmin?
Mulla vilkkuu joku nuotion kuva näytössä. Onkohan se sulanapitovastus, Anti-freezing? Kompressorilämmittimen päälläolon näkee ilmeisesti vain sähkönkulutuksesta, noin 50W? En koko näyttöä ole montaa kertaa edes katsonut kun se jäi asennuksen jälkeen tuonne pannuhuoneeseen kun johto ei yltänyt mihinkään järkevään paikkaan. Tabletilla tökkinyt mitä tarvii. Vanha tabletti löysi uusiokäytön kun on pyhitetty vain tuohon hommaan.Toki näytössä olen nähnyt tämän E-heater kuvakkeen vilkkuvan, mutta luullut että se ei tee mitään.
Tuo on jännä että sulla on siellä vastus. Hyvä niin! En ole kuullut että propaanikoneissa olisi. Asentaessa katselin pumpun sisään niin vesi meni suoraan kiertovesipumpulle siitä levariin ja ulos.Joissain malleissa on. Sen piti olla lisävaruste mutta oli paikallaan vaikken ollut tilannut. Jos vastusta ei ole niin sitten liitäntä on vapaa muuhun ohjauskäyttöön.
Oliko tämä dokumentti jossain netissä saatavana? Siinä kun olisi hyödyllisiä lisätietoja, varsinkin nuo lämpötilarajat eli pisteille, jotka puuttuvat ohjaimen näytöltä.Tuossa on tehtaan aloitusavautumat eri lämpötilaille. Se näyttää hyppivän siinä alussa kun ajaa itsensa tuohon oletusavautumaan.
katso liitettä 103840
Oliko tämä dokumentti jossain netissä saatavana? Siinä kun olisi hyödyllisiä lisätietoja, varsinkin nuo lämpötilarajat eli pisteille, jotka puuttuvat ohjaimen näytöltä.
Tämä on propaanikoneelle mutta kyllä siitä voi noista lämpötila-alueista johtopäätöksiä tehdä.
Kyllä noista asetuksista löytyy paljon korjattavaa jos mielenkiintoa riittää. Vähän prototyypin oloisia oireita. Ei toimi ihan optimimaalisesti.
Olen päätynyt oman "varaajan" kanssa aivan samaan tulokseen.Olen päätynyt sellaiseen käsitykseen että parhaiten toimivat kun käyttää on/off tyyllisesti puskurivaraajan täyttämiseen.
Täysillä täällä ei ole kyllä ajettu kuin kokeeksi. Muistakseni 60hz on ollut korkein tarvittu.Oletko koittanut rajoittaa noita paisuntaventtiileiden automaattisäädön minimiarvoa?Ollut hassuja ongelmia tuon säädön kanssa kun kompura jää 60 Hz taajuudelle eikä nouse siitä, koska kuumakaasu on 95 asteista ja paisuntaventiili pysyy samassa asennossa tai korkeintaan menee kiinni, mikä on ihan väärä suunta. Logiikassa on tuollaisia outoja "tasapainotiloja" joissa kone käy ja lämmittää mutta ei hoksaa mitä pitäisi oikeasti tehdä.
Oletko koittanut rajoittaa noita paisuntaventtiileiden automaattisäädön minimiarvoa?
Heating main valve automatic adjustment lower limit
Heating assistant expansion valve automatic adjustment lower limit
Itse asiassa kokeilin. 100p oli raja ja laitoin 80p mutta asetuksella ei tuntunut olevan mitään vaikutusta vaikka säädin kaikki eri tasot varmuuden vuoksi. Se silti halusi sen 100p minimissään.
Eikös sulla ollut ongelmana se että kuumakaasu nousee liian korkealle ja kone ei itse ymmärrä rajoittaa venttiilin kiinni menemistä?
Itselleni vastaten: Eikös tuo juuri ole se EVI toiminto?Tuon assistant venttiilin luulisi avautuvan jos kuumakaasun lämpötila nousee liian korkeaksi.
Tuo 350P avaus on yli +14 ulkolämmössä. Paljonko koneen ulkolämpöanturi näyttää käyntiinlähdössä?Täällä on kanssa käsi päässä PW060 pumpun kanssa. Lämmitän kolmen kuution varaajaa öisin 35 asteeseen Silent moodilla, ja alkuun pumppu toimii jotain 2 COPilla (~nollakeleillä, sulatuksen jälkeen). Silloin kompressori ottaa ~60 Hz kierrokset ja main valve on luokkaa 350P. Aamulla, kun lämmöt on liki pyydetyssä COP oli luokkaa 3 sulatuksen jälkeen. Silloin kompressori oli pudottanut 30 Hz ja main valve jotain 100P. Lisäsin pyyntiä 40 asteeseen, ja kompressori nosti 60 Hz kierrokset, mutta main valve pysyi 100P tietämillä, ja COP pysyi 3 huitteilla.
Tämän yhden kokeilun perusteella olisi siis kannattavaa rajoittaa Main valve 100P lukemaan. Osaisiko se sitten alusta alkaen jauhaa isommalla COPilla? Ja miten se muuten vaikuttaa, rikkooko jotain?
Mulla tuuttaa huomattavasti kuumempaa, luokkaa 45 mutta kokeilehan tällaisia.Lämmitän kolmen kuution varaajaa öisin 35 asteeseen Silent moodilla, ja alkuun pumppu toimii jotain 2 COPilla (~nollakeleillä, sulatuksen jälkeen).
Tämän yhden kokeilun perusteella olisi siis kannattavaa rajoittaa Main valve 100P lukemaan. Osaisiko se sitten alusta alkaen jauhaa isommalla COPilla? Ja miten se muuten vaikuttaa, rikkooko jotain?
Tuo on alarajan arvo. Jos kuumakaasu liian korkea niin arvoa suurentamalla pitäisi laskea. Mutta tuota A38 koittaisin ensin kun se todennäköisesti rajoittaa juurikin paisuntaventtiilin sulkeutumista jottei lämpö nouse liikaa.Tarkoitatko rajoittamisella ettei se nousisi korkeammaksi kuin 100?
Jättäisin tuon alkuperäiseen valintaan kun en tiedä mitä tekee. Itsellä tuossa näkyy olevan Table asetus. Onkohan ollut sulla 0 tehtaalta?Minulla tuo on asennossa 2, mitä se sitten tarkoittaakaan