Sisäyksikön puhdistus / pesu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Caol Ila
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Liitetiedostot

Viimeksi muokattu:
Hyvin ovat tähän saakka kestäneet. 8)

Tässä yksi kennopesuaine ohessa TEHO Coil EX
Tarkastin pH:n, käyttöliuos 8-9, ei kovin vahva emäs.

Edit. Puhdistin kerran moottorin lohkon natriumhydroksidissa upottamalla yön yli. Ruosteet lähti mutta alumiininen tyyppikilpi suli myös pois.

Tuo AT:n tavara varmaan ajaa asiansa ja on iso 0,5l pullo. En ole kokeillut. Kerran ostin ja kokeilin
Vaahtopuhdistusspray PROF kenno 400ml - K-Rauta. Pienempi 0,4l pullo ja riitti yhden kerran kennon ja roottorin vaahdotukseen, tuntui että ei vaahdonnut niin paljon kuin Puhdistusvaahto Teho Coil Cleaner Plus kaksitehoinen - K-Rauta jolla vaahdottaa kaksi kertaa ja sen olen tehnyt kerran vuodessa. Teholla on pysynyt sisäyksikön kenno ja roottori ainakin silmämääräisesti aika puhtaana.

Yksi tuttu soitteli huoltofirmaan ja oli yllättävän rehellinen heppu siellä kun sanoi että 5 vuoden välein sisäyksikön pesu tarpeen (tuo tulee heillä vasta 2v päästä eteen). Tuolla 250euroa ko. pesu mikä ei paha mielestäni
Meillä tehtiin ensimmäinen pesuhuolto asennusfirman tekemänä kaksi vuotta laitteen asennuksen jälkeen. Se oli todella tarpeen, likaa oli kertynyt paljon. Kyseessä koirallinen mummonmökki.
Tänään tekivät pesun toista kertaa, reilut kaksi vuotta aikaa kulunut ekasta pesusta. Näyttäisi oleva sopiva pesuväli tuo parisen vuotta, siinä ehtii jo kertyä likaa.

Millaiset pesuvehkeet kannattaa ostaa kun tarkoitus alkaa itse "syvä" pesemään omia ja muutamien sukulaisten pumppuja. Tukkuihin pl. scanoffice löytyy tilit. Ammattimaiset vehkeet siis hakusessa

Muutaman ilpin olen purkanut ja pessyt painepesurilla. Samoilla emäksisillä tehopesuaineilla olen nuo pessyt kun autonkin.

Solmaster AS4 ja AS40
Pineline tehopesu
Motox tehopesu

Puhdasta on tullut noilla kaikilla. Eikä ole syöpynyt lamellit autosta eikä ilpistä.

Motox lienee halvinta ja miedoimman tuoksuista.

Tuo AT:n tavara varmaan ajaa asiansa ja on iso 0,5l pullo. En ole kokeillut. Kerran ostin ja kokeilin
Vaahtopuhdistusspray PROF kenno 400ml - K-Rauta. Pienempi 0,4l pullo ja riitti yhden kerran kennon ja roottorin vaahdotukseen, tuntui että ei vaahdonnut niin paljon kuin Puhdistusvaahto Teho Coil Cleaner Plus kaksitehoinen - K-Rauta jolla vaahdottaa kaksi kertaa ja sen olen tehnyt kerran vuodessa. Teholla on pysynyt sisäyksikön kenno ja roottori ainakin silmämääräisesti aika puhtaana.
Vaahdotin tänään oman jäähdyttävän Daikin Stylish Coolin. Suihkutin Tehoa runsaasti kennolle ja roottorille (paremmin pystyy suuntaamaan, kun sytyttimellä tekee hiukan mutkaa pillin päähän). 15min annoin vaikuttaa ja 2l paineruiskupullolla vettä perään. Tällä tulee riittävän puhdasta. Aloitin tämän kerran vuodessa vaahdotuksen heti ensimmäisen vuotena, niin ei ole päässyt koskaan todella likaiseksi. Nyt kuivatuksella, niin huuhtoutuu kondenssin mukana loputkin litkut pihalle.

Muutaman ilpin olen purkanut ja pessyt painepesurilla. Samoilla emäksisillä tehopesuaineilla olen nuo pessyt kun autonkin.

Solmaster AS4 ja AS40
Pineline tehopesu
Motox tehopesu

Puhdasta on tullut noilla kaikilla. Eikä ole syöpynyt lamellit autosta eikä ilpistä.

Motox lienee halvinta ja miedoimman tuoksuista.
Painepesurilla?
Johan nyt pienemmästäkin vesipaineesta menee lamellit kasaan.

Painepesurilla?
Johan nyt pienemmästäkin vesipaineesta menee lamellit kasaan.
Ei lamellit mene kasaan kun pesee viuhkalla sopivalla paineella kohtisuoraan.

Pinttyneen puhaltimen siipipyörän pesuun aivan ehdoton. Kannattaa ruuvata pari palikkaa vaneriin niin pysyy paikallaan.

Takaisin
Ylös Bottom