Spot-hinta.fi - Yksinkertainen pörssiohjaus API ja sitä käyttävät automaatioskriptit

Mikki

Hyperaktiivi
Eikös noista voi ottaa Cloud yhteyden pois päältä? Laittaa sitten taas päälle, jos firmis päivittynyt joskus.

Voi sen cloudin ottaa pois päältäkin. Tosin uudessa Shellyn Mobiili appissa on ihan hyvät toiminnot, kuten skriptien editointi/pysäytys/käynnistys. Jos sattuu tarviimaan etänä.

Tuosta syystä minä pidän cloudia päällä... muuta syytä ei enää olekkaan kun sen SmartMonitoring homman sain pelaamaan.

Ton1A

Vakionaama
Mitenkähän vaikea olisi muuten lisätä skripteihin ennakko MLP asteminuuttilaskentaa varten? Aika moni taitaa käyttää näitä MLP:n kanssa siten, että asteminuuttien laskenta nollautuu ja kun skripti napsahtaa tasatunnilla päälle, vasta silloin alkaa asteminuuttilaskenta.
MInäkin törmäsin tähän ennakkoon. Ajattelin, että mahdollisimman vähän lämmitysjärjestelmään kajoava muutos on käyttää Ouman-säätimen kotona/poissa toimintoa Shelly-releellä. 'Poissa'-tilassa alennetaan lämmityksen menoveden lämpötilaa esim. 5 astetta, jolloin shuntti menee kiinni, puskuritankki lämpenee ja lopulta ilma-vesi-lämpöpumppu pysähtyy.

Mutta ei se mennytkään ihan niin äkkiä mitä ajattelin, ekalla testillä pumppu pysähtyi 22 minuuttia sen jälkeen kun 'poissa' aktivoitui. Uusi käynnistys tuli 30 minuutin kuluttua siitä kun tilaksi palautui 'kotona'.

Eli josko tuohon 'SmartHeating' API:in saisi vielä parametriksi aikaennakon minuutteina?

janik

Tulokas
Heips,
(Voi olla että tulee väärään keskusteluun, pahoittelut siitä)

Mulla on ollut spot scripti kesästä lähtien päällä ja sitten kun se toimi hienosti niin en jaksanut enään seurata sitä miten se toimii. Nytten kun aloin katselemaan kulutuksia niin huomasin että about kuukauteen ei ole ollut yhtään päällä kulutuksen mukaan (tai lokin). Kyllä tuntuisi että kyllä siellä varmaan jotain toimintaa on koska en usko että lämminvesivaraajassa on nytten kuukaudeksi lämmintä vettä tarjolla.

Nytten disabloin scriptin käytöstä ja laitoin muuten vaan päälle niin ei mitään kulutusta näy, sähkö siinä on ja kun kävin kuunteleen teknisessä tilassa niin kyllä siellä jotain tapahtuu kun kytken pois/päälle.

Onkos kellään muulla ollut tämmöistä ongelmaa Shelly Pro 1PM kanssa?

---
Tutkin homeassistantista päin asiaa niin se paljasti että onhan se ollut päällä eli ongelma taitaa olla itse Shelly Pro PM1 laitteen kanssa kun ei näytä kulutusta... Viuh säikähdin että toi on tosiaan kokonaan rikki.

Mikki

Hyperaktiivi
Nytten disabloin scriptin käytöstä ja laitoin muuten vaan päälle niin ei mitään kulutusta näy, sähkö siinä on ja kun kävin kuunteleen teknisessä tilassa niin kyllä siellä jotain tapahtuu kun kytken pois/päälle.

Onkos kellään muulla ollut tämmöistä ongelmaa Shelly Pro 1PM kanssa?

---
Tutkin homeassistantista päin asiaa niin se paljasti että onhan se ollut päällä eli ongelma taitaa olla itse Shelly Pro PM1 laitteen kanssa kun ei näytä kulutusta... Viuh säikähdin että toi on tosiaan kokonaan rikki.

Mitenkäs tuo Shelly on kytketty siihen varaajaan? Kulkeeko siis kuorma tuon Shellyn läpi, vai ohjaako se Shelly ainoastaan kontaktoria ja kuorma menee sen kontaktorin läpi?

Nimittäin jos ensimmäinen... eli kuorma menee Shellyn läpi, niin sehän on hiukan hazardi asennus. Onko varaaja yksivaiheinen? Ja sitten jos tuo Shelly vain ohjaa kontaktoria, ei se pystykkään mittaamaan kulutusta, kun se mittaa ainoastaan sen kontaktorin kulutuksen, joka on jotain ihan mitättömiä määriä sähköä.

janik

Tulokas
Mitenkäs tuo Shelly on kytketty siihen varaajaan? Kulkeeko siis kuorma tuon Shellyn läpi, vai ohjaako se Shelly ainoastaan kontaktoria ja kuorma menee sen kontaktorin läpi?

Nimittäin jos ensimmäinen... eli kuorma menee Shellyn läpi, niin sehän on hiukan hazardi asennus. Onko varaaja yksivaiheinen? Ja sitten jos tuo Shelly vain ohjaa kontaktoria, ei se pystykkään mittaamaan kulutusta, kun se mittaa ainoastaan sen kontaktorin kulutuksen, joka on jotain ihan mitättömiä määriä sähköä.
Hmm, en tosiaan ole mitenkään sähkömies (asennuksen teki kumminkin virallinen sähkömies) ja aika surkee tuntemus tuolta osin asiat. Kyllä kun katson noita käppyröitä niin kyllä sähköä on liikkunut ihan kunnolla tuon läpi. Shelly on kytketty suoraan tähän laitteeseen mikä näkyy liitetiedostossa.

Liitteet

• Screenshot 2023-11-17 at 9.37.26.png
    Screenshot 2023-11-17 at 9.37.26.png
    784,1 KB · Katsottu: 109
  • Screenshot 2023-11-17 at 9.33.26.png
    Screenshot 2023-11-17 at 9.33.26.png
    144 KB · Katsottu: 104

Mikki

Hyperaktiivi
Hmm, en tosiaan ole mitenkään sähkömies (asennuksen teki kumminkin virallinen sähkömies) ja aika surkee tuntemus tuolta osin asiat. Kyllä kun katson noita käppyröitä niin kyllä sähköä on liikkunut ihan kunnolla tuon läpi. Shelly on kytketty suoraan tähän laitteeseen mikä näkyy liitetiedostossa.
Niin.... tuo kuvan laite on kontaktori ja huomioi että tuossa käppyrässä on mittauksykkö "Wh", eli käytännössä siis pienen LED-lampun verran on mennyt sähköä noissa piikeissäkin.

Eli tuo Shelly on asennettu ihan "oikein", mutta vähän vain väärä Shelly. Eli tuo energiamittaus ei voi mitata kontaktorin läpi menevän virran määrää, vaan se mittaa vain itse kontaktorin oman sähkönkulutuksen, mikä on juurikin "watteja" eikä "kilowatteja".

Että ei sinänsä mitään hätää luultavasti. Tee pieni huolto vain Shellylle, eli päivitä sen firmware 1.0.8 versioon (latest Stable) ja buuttaile. Kyllä skriptin pitäisi tehdä työnsä edelleen ihan oikein.

janik

Tulokas
Niin.... tuo kuvan laite on kontaktori ja huomioi että tuossa käppyrässä on mittauksykkö "Wh", eli käytännössä siis pienen LED-lampun verran on mennyt sähköä noissa piikeissäkin.

Eli tuo Shelly on asennettu ihan "oikein", mutta vähän vain väärä Shelly. Eli tuo energiamittaus ei voi mitata kontaktorin läpi menevän virran määrää, vaan se mittaa vain itse kontaktorin oman sähkönkulutuksen, mikä on juurikin "watteja" eikä "kilowatteja".

Että ei sinänsä mitään hätää luultavasti. Tee pieni huolto vain Shellylle, eli päivitä sen firmware 1.0.8 versioon (latest Stable) ja buuttaile. Kyllä skriptin pitäisi tehdä työnsä edelleen ihan oikein.
Huh, säikähdin että homma olisi tehty jotenkin väärin. Itse asiassa luulen että kyseessä on firmware ongelma, sillä tuon päivityksen jälkeen kun olen tehnyt 1.0.3> niin ei ole enään toiminut. Olen tällä hetkellä shelly supportin kanssa yhteydessä niin ehkä heiltä tulee jotain apua sen suhteen.

Mikä Shelly olisi ollut oikea tätä varten?

Tämä sähkömies on tulossa tekemää lisää asennuksia ja ajattelin että laitan meidän lattialämmitykset myös shellyn kautta menemään, mikähän siihen olisi oikea laite?

Kiitoksia paljon nopeasta vastauksista :)

Mikki

Hyperaktiivi
Huh, säikähdin että homma olisi tehty jotenkin väärin. Itse asiassa luulen että kyseessä on firmware ongelma, sillä tuon päivityksen jälkeen kun olen tehnyt 1.0.3> niin ei ole enään toiminut. Olen tällä hetkellä shelly supportin kanssa yhteydessä niin ehkä heiltä tulee jotain apua sen suhteen.

Mikä Shelly olisi ollut oikea tätä varten?

Tämä sähkömies on tulossa tekemää lisää asennuksia ja ajattelin että laitan meidän lattialämmitykset myös shellyn kautta menemään, mikähän siihen olisi oikea laite?

Kiitoksia paljon nopeasta vastauksista :)

Kyse EI ole mistään viasta tai firmware ongelmasta. Yksinkertaisesti jos Shelly Pro 1PM on kytketty kontaktoria ohjaamaan, on sen fyysisesti mahdotonta mitata kontaktorin läpi menevää virtaa.

Laadukas asennus, jos haluaisi sekä mitata varaajan kulutusta, että ohjata kontaktoria olisi tämä:

Ja sitten sen kylkeen: https://kb.shelly.cloud/knowledge-base/shelly-pro-3em-switch-add-on

Eli energiamittari, jonka virtapihdit laitettaisiin sinne varaajan meneviin piuhoihin. Ja sitten tuo erillinen "switch add-on", liitetään virtamittarin kylkeen kiinni ja sillä ohjattaisiin kontaktoria. Skripti pyörisi siinä virtamittarissa ja se ohjaisi Switch-add-on laitetta relenumerolla 100.

Jos lattialämmityksiä haluaa ohjata, niin Shelly Pro 3 on hyvä laite ja taaskin sillä ohjattaisiin vain lattialämmitysten kontaktoreja. Kullekkin lämmmityspiirille oma kontaktori. Ja taaskaan siis ei mitata kulutuksia, vaan ohjataan vain kontaktoria.

Harrastelija

Vakionaama
Pitää erottaa kaksi asiaa. Jos halutaan pätkiä jotain sähköjä niin shellyn läpi ei isoja wattimääriä kannata laittaa. Isojakin tehoja voi shellyllä pätkiä mutta se vaatii kontaktorin (releen) eli suurin virta menee kontaktorin läpi eikä shellyn läpi (kontaktorin kanssa sähkönkulutuksen mittaus ei onnistu).

Jos halutaan mitata isomman tehon sähkönkulutuksia niin EM mallit on oikea vaihtoehto (1 tai 3 vaiheinen). Tässä tehoa ei siirry shellyn läpi vaan piuhojen ympärille laitetaan ”pihtivirtamittari”.

Tuossa EM mallissakin taitaa olla yksi kytkin jolla voisi ohjata kontaktoria ja pätkiä sähköjä (uudemmassa mallissa kytkin on lisävarusteisessa addon palikassa). Mutta oliko EM malleissa scriptausta?

Harrastelija

Vakionaama
No se on käsittääkseni hieman epäselvää ja riippuu mm kuinka kauan sitä isoa tehoa menee läpi. Ja kuinka ahtaassa ja kuumassa paikassa shelly on. Muistelen että jossain shellyssä vaadittiin ilmarako eli vieri viereen ei saanut laittaa jäähdytyksen vuoksi.
Näyttää minullakin PM piikkinä 2kW tehoja ILPille. Mutta taitavat olla alle minuutin pätkiä sulatuksen yhteydessä.

haraldh

Vakionaama
Ongelmana lienee kärkien avautuminen kuorman alla, joka on lämmityskäytössä pahempi. Mutta itse en tiedä mikä on "liian paljon".

Jule

Vakionaama
Ongelmana lienee kärkien avautuminen kuorman alla, joka on lämmityskäytössä pahempi. Mutta itse en tiedä mikä on "liian paljon".
Eikä ole.

Lämmityskäyttö, ts. puhdas resistiivinen kuorma on se kärjelle kaikkein armollisin.

Shelly uhoaa tuolle pm4 virrankestoa 16A /kärki yht max 40A, tuollainen vajaa 5A resistiivinen kuorma yhdellä kärjellä ei kyllä saa olla liian kova pala tuolle shellylle.

B12

Aktiivinen jäsen
Mikä on "iso wattimäärä"? Meillä pätkitään 1,1 kW lattialämpöä Shelly Pro4PM:ssä.
Minulla sama 1,1kW shelly plus 1pm perässä ja ihan kestänyt toistaiseksi. Aina ei toki ole kuorma päällä, kun kytkee tai katkaisee. Kahdessa ilpissä ollut samanlaiset kärjet kiinni mittaamassa tehoa ja max ollut ehkä 1,5kW luokkaa. Pelkään mittaamiseen olisi kiva se 1 pm mini...

Autojen lämmitykseen tulossa shelly-ohjaus, mutta kuormaa varmaan parhaimmillaan 3kW verran kahteen autoon ja laitan shellyn kontaktoria ohjaamaan.

jalih

Jäsen
Shelly uhoaa tuolle pm4 virrankestoa 16A /kärki yht max 40A, tuollainen vajaa 5A resistiivinen kuorma yhdellä kärjellä ei kyllä saa olla liian kova pala tuolle shellylle.
Mitenhän tuo Shellyllä on? Monesti 16 A kärjillä olevat myytävät vehkeet kestävät 16 A:n virtaa luvatusti 3 sekuntia ja jatkuvalle kuormalle luvataankin sitten vain 10 A. Esitteessä lukee tietysti isolla tuo 16 A ja muu tieto on pienellä kirjoitettuna piilotettuna jonnekin puolan kielisiin ohjeisiin.

Viimeksi muokattu:

Ton1A

Vakionaama
Luulenpa, että kaipaamani 'etuveto' releen aktivointiin on turha. Mutta SmartHeating kaipaisi mielestäni muutamaa lisäominaisuutta
  1. lämmityskatkon minimiaika tunteina, esim. voidaan pyytää aina vähintään kahta peräkkäistä tuntia
  2. maksimi lämmityskatkon pituus, esim. 4 tuntia
  3. minimi lämmitysjakso tunteina lämmityskatkojen välissä
Tietysti tässä on vähän uuden käyttäjän alkukankeuttakin, mutta esim. kuluvan vuorokauden hinta laskee järjestyksessä, jolloin katkotunnit ovat kaikki peräkkäin. Samoin eilen, kaikki päivätunnit olivat kalliita.

Minimitunneillakin tuota voidaan taklata, mutta sekin on kovin kömpelöä.

Jule

Vakionaama
Miksi se ei saisi pitää niitä katkoja tunneittain? Siis onko jokin lämmitysmuoto sellainen että sen lämmityksen pakottaminen useamman tunnin mittaiseksi tuo etua?

Ton1A

Vakionaama
Panasonic Aquarea T-CAP, H-sarjalainen. Muuten aivan loistava härveli, mutta heti kun mennään vähänkin pakkaselle, se käynnistelee itseään pienellä teholla ja huonolla hyötysuhteella noin tunnin verran. Tähän mennessä sitä on taklattu kiinteähintaisella sähkösopimuksella ja yrittämällä löytää asetukset jolla se käy koko ajan mahdollisimman alhaisella teholla ettei vaan mennä katkolle.

Jule

Vakionaama
Olin jo raportoimassa bugista rank-and-price skriptissä, kun on asetettu vain 5 halvinta tuntia, mutta sinne olikin jäänyt "price always allowed 0".. Ei tullut mieleen konffiessa tälläista hieman normaalista vuorokaudesta poikkeasvaa tilannetta. :)

Mikki

Hyperaktiivi
Olin jo raportoimassa bugista rank-and-price skriptissä, kun on asetettu vain 5 halvinta tuntia, mutta sinne olikin jäänyt "price always allowed 0".. Ei tullut mieleen konffiessa tälläista hieman normaalista vuorokaudesta poikkeasvaa tilannetta. :)
On joo pikkuisen poikkeuksellinen päivä. Pian nähdään alkaako sähköverkko kippaamaan :)

Jule

Vakionaama
On joo pikkuisen poikkeuksellinen päivä. Pian nähdään alkaako sähköverkko kippaamaan :)
Tuskinpa vaan. Tuo etu ei koske kuin suunnilleen viidesosaa sähkön käyttäjistä, ja kelit ovat kuitenkin suhteellisen lauhat, joten verkko ei mitenkään erityisen kovilla ole..

Jimi

Jäsen
Oiskohan sähkön pörssihintaa mahdollista näyttää scriptillä shellyn appissa jossain niin ettei tarvis vaihtaa sähköyhtiön appiin sitä varten? Spot-hinta scripti kuitenkin sen lukee joka tunti niin voisi olla valittavissa että se tuuppaisi tietonsa esille myös, jos siis shellyn scriptit sen vain mahdollistaa, esim. releen status-riville tai loisi käppyrän omalle välilehdelle.

tet

Hyperaktiivi
^ Shellyssä ei taida juuri olla muita tulostusmahdollisuuksia, kuin printtaaminen lokiin, joka löytyy skriptin koodi-ikkunan alapuolelta. Vaan saikohan sen lokin lähetettyä syslog-palvelimelle, enpä nyt muista.

Jule

Vakionaama
Ilmeisesti edes tuossa 4PM mallissa jossa on näyttö, ei ainakaan vielä ole mahdollista muuttaa sitä näytön näkymää mitenkään..

Jimi

Jäsen
En ole noita booster hours tähän asti käyttänyt mutta nyt kun aloin miettimään miten saada pari halpaa tunti päiväsaikaankin niin tuli heti mieleen että miksei booster hours voisi toimia samoin kuin priority hours? Eli lista booster tunneista ja booster rank jolla ottaisi n halvinta noista tunneista.

• Tykkää
Reactions: B12

Mikki

Hyperaktiivi
En ole noita booster hours tähän asti käyttänyt mutta nyt kun aloin miettimään miten saada pari halpaa tunti päiväsaikaankin niin tuli heti mieleen että miksei booster hours voisi toimia samoin kuin priority hours? Eli lista booster tunneista ja booster rank jolla ottaisi n halvinta noista tunneista.
Hyvä idea. Otetaas kehityslistalle.

• Tykkää
Reactions: B12

B12

Aktiivinen jäsen
Mites uusi wall display ?
Minun mielipide, mutta ihan turha laite.

Mielummin ottaa vaikka halpis Android-tabletin ja sillä saa näkymään samat ja paljon muutakin. Eihän tuo wall displaykaan ole mitään muuta kuin Androidin päällä pyörivä shellyn appi.

Jule

Vakionaama
Minun mielipide, mutta ihan turha laite.

Mielummin ottaa vaikka halpis Android-tabletin ja sillä saa näkymään samat ja paljon muutakin. Eihän tuo wall displaykaan ole mitään muuta kuin Androidin päällä pyörivä shellyn appi.
Mä en ole perskohtaisesti tutustunut tuohon, mutta olen kyllä etsiskellyt seinään asennettavaa näyttöä, ja se ei ole kovin helppo nakki. Jos tuo Shellyn wall display on tosiaan pelkkä andoidlaite seinäasennettuna niin silloin se on erinomainen tuote, jota voi helposti käyttää muutenkin kuin shellyn ajattelemalla tavalla, mutta epäilen vahvasti että se ei ole android laite, vaan sen muuttaminen edellyttää kovempaa koodaustaitoa, joka ainakin multa puuttuu.

Jake

Tulokas
Minulla on Shelly Pro 1 ohjaamassa talon lattialämmityksiä Shelly Rank and Price scriptillä. Kiitos Mikki loistavasta ohjelmasta ja kehitystyöstä! Scripti toimii mahtavasti! Ongelmia minulle on aiheutunut lähinnä silloin, jos olen itse Shellyn mobile apilla mennyt laittamaan lämmitystä päälle tai pois virtanappikuvakkeesta. Olen aiemmin ollut siinä käsityksessä, että voin mobilen "virtanapista" yliajaa scriptin käynnissä olevan tunnin ajaksi ja aina seuraavan tunnin alussa scripti taas ottaa ohjauksen. Näköjään näin ei olekaan. Onko jokin muuttunut vai olenko ollut vain väärässä käsityksessä? Jos kytken scriptin päälle laittaman releen pois mobilen virtanapilla, rele ei enää koskaan vedä. Vastaavasti, jos kytken virtanapista releen vetämään, scripti ei koskaan poista vetoa. Virtanapista pitää palauttaa takaisin lähtötilaan (eli jos olen kytkenyt on pitää kytkeä off tai jos on kytkenyt off pitää kytkeä on), jotta Shellyn scripti jatkaa toimintaa. Onko jotakin keinoa kytkeä virtanapista ja seuraavan tunnin alussa Shellyn Scripti taas yliajaisi?

Mikki

Hyperaktiivi
Kiitos @Jake - Tuo on tosiaan muuttunut niin (tosin kauan sitten jo) että jos releen tilaa ei skriptin mielestä ole tarvis muuttaa se ei tee sitä.

Käsinohkaus on siis voimassa niin kauan kunnes skripti tekisi muutenkin ohkauksen. Tämä toimintaperiaate on matkittu tavallaan kontaktoreista joissa käsiohjaus menee pois päältä kun seuraava ohjaussignaali tulee.

Uusimmassa versiossa jos rivin 107 kommentoi pois niin sitten ohjaus tehdään joka tunti.

B12

Aktiivinen jäsen
Mä en ole perskohtaisesti tutustunut tuohon, mutta olen kyllä etsiskellyt seinään asennettavaa näyttöä, ja se ei ole kovin helppo nakki. Jos tuo Shellyn wall display on tosiaan pelkkä andoidlaite seinäasennettuna niin silloin se on erinomainen tuote, jota voi helposti käyttää muutenkin kuin shellyn ajattelemalla tavalla, mutta epäilen vahvasti että se ei ole android laite, vaan sen muuttaminen edellyttää kovempaa koodaustaitoa, joka ainakin multa puuttuu.
On noita erilaisia näyttöjä näkynyt vaikka home assisstantia käyttämään. Tabletteja kehystetty tauluksi seinälle tms.

Tuosta shellyn seinänäytöstä luin, että on Androidin päällä, mutta ilmeisesti ei mikään yleiskäyttöinen Android. Kukin tyylillään, mutta tabletista saisi paljon muutakin ulos kuin tuon shellyn appin (sääasemaa, pörssihintaappia jne, jne). Jos tykkää tuosta seinänäytöstä, niin eikun vaan. Tuo on toki siististi valokytkimen paikalle verkkovirtaan asennettava ym.

Viimeksi muokattu:

Ton1A

Vakionaama
Mahtaisikohan se toimia ihan oikein, eli kesäajassa sanoo +03:00 ja talviajassa +02:00. Tässä pitää huomioida se omituisuus, että vuorokauden pituus on 25 tuntia kun siirrytään talviaikaan ja 23 tuntia kun siirrytään kesäaikaan. Eli esim. talviaikaan siirryttäessä kello on kahdesti 03:30, ensimmäisen kerran 03:30+03:00 tai toisen kerran 03:30+02:00. Kesäaikaan siirryttäessä ko. kellonaikaa taas ei ole ollenkaan.

kotte

Hyperaktiivi
Kun palvelu on luultavasti toteutettu jollakin unix-sukuisella platformilla, aika varmaankin noudattaa aivan virallista standardia. Eli ensi maaliskuun ensimmäisenä sunnuntaina minuuttia vaille kolme näytetään ajaksi 02:59EET /+02:00 ja kahden minuutin päästä 04:01EEST/+03:00, syksyllä sitten toisin päin. Jos on noin, oman sohtan pitää ymmärtää, että keväällä kello hyppää tunnin eteenpäin ja syksyllä tunnin taaksepäin. Aikavyöhykelukema EET vs. EEST kertoisi tarkemmin kuin äkkimuutos +02:00 vs. +03:00, mistä on kyse.

Mikki

Hyperaktiivi
C#/NET 6.0 on alustana. Mutta joo standardin ISO8601 mukaan yritetään mennä. Ärsyttävä homma kuitenkin. ... Koko kääntely pitäisi kyllä lopettaa kokonaan .

tj86430

Vakionaama
Eli ensi keväänä JSON-taulukossa tulee peräkkäiset alkiot joissa on:
"DateTime": "2024-03-31T01:00:00+02:00" "DateTime": "2024-03-31T02:00:00+02:00" "DateTime": "2024-03-31T04:00:00+03:00" "DateTime": "2024-03-31T05:00:00+03:00"
ja syksyllä sitten tulee vastaavasti peräkkäiset alkiot joissa on:
"DateTime": "2024-10-27T02:00:00+03:00" "DateTime": "2024-10-27T03:00:00+03:00" "DateTime": "2024-10-27T03:00:00+02:00" "DateTime": "2024-10-27T04:00:00+02:00"
Jos näin, niin sitten kaikki ok.

Back
Ylös Bottom