Toshiba Premium+ 35 / 25 (plus) kokemukset

Legis

Aktiivinen jäsen
Näihin lukemiin pitää lopettaa, on jo niin kuuma:D Koppi ihan vähän laskee mitä kuumempaa sisällä, 58deg delta nyt. Ei sulatellu, ei huojunu lukemat, jytisee vaan kuumaa ilmaa eleettömästi ja ulkoyksiköstä tipluttaa vettä.

Nää plussakelin täyspuhalluskopit on aika mitattu nyt, pakkasta ootellessa.

IMG_8796.jpeg
 

puuhis

Vakionaama
Hyviä tuloksia täällä, harmi ettei Legis pääse suoraan kiinni ottotehoihin.

Liitteessä oma käppyrä 12h: puhallus 3/5, takka 1, pyynti +21, 50% tehorajoitus. Alkaa pumpun käynnistyksestä noilla asetuksilla.

Mielenkiintoista että tiputtelee tuota ottotehoa pykälittäin alemmas ja alemmas, lopussa coppi on jo 4. Jotain todella hidasta säätöä tämä tekee kuten coppikäyrästä näkee, nousee koko ajan.

EDIT: Ulkolämpötla +2, ihan koko datassa.
 

Liitteet

  • tossu+3 puh3 50pros-takka1.pdf
    74,5 KB · Katsottu: 187
Pumpun kuorma, tai tarkemmin pumpulla lämmitettävän alueen vaatima lämpöteho sekä ulkoilman laatu vaikuttanee ylivoimaisesti eniten huurtumiseen.

Nyt kun on alkutalven takka ollut apuna, niin eipä isommin jäätä kertynyt, vaikka ihan kohtuu pakkasiakin on ollut.

Puhallustehon lisääminen voisi sitä kautta vaikuttaa asiaan, että suuremmalla puhalluksella ilma saattaa levitä kauemmas, toisin sanoen isommalla puhalluksella lämmitetään suurempaa alaa.
 

puuhis

Vakionaama
Näihin lukemiin pitää lopettaa, on jo niin kuuma:D Koppi ihan vähän laskee mitä kuumempaa sisällä, 58deg delta nyt. Ei sulatellu, ei huojunu lukemat, jytisee vaan kuumaa ilmaa eleettömästi ja ulkoyksiköstä tipluttaa vettä.

Nää plussakelin täyspuhalluskopit on aika mitattu nyt, pakkasta ootellessa.

katso liitettä 89843
Mikäs tuo sininen valo tuossa paneelissa on? Itellä tuommosta ei ole päällä, vissiin plasma tms?
 

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Jovain on, tässä :)
Kummallisia nuo ottotehon piikit tasaisessa vedossa, vai johtuukohan tuo EEV:n pykältämisestä (kompensoi).
Mikähän tarve on ottotehon tiputukseen nyt on, imuilma pysyy koko ajan hyvin vakaana. Onko laitteen imuilma-anturi nyt eri paikassa kuin tuo imuilmaa mittaava anturi.

Onko ulkoilman lämpötila tai kosteus noussut tuon 12 h aikana?
 

puuhis

Vakionaama
Loggerin anturit on ollut koko ajan samassa paikassa, keskellä. Mihinkään en ole koskenut. Laitteen imuilma-anturin paikkaa en edes tiedä eikä ole mitään aikomusta siihen edes koskea, ainakaan takuuaikana.

Ulkoilman lämpötila näkyy tuossa laittamassani liitteessä ;). Kosteudesta ei ole mitään hajua.

Kieltämättä tulee mieleen jonkinlainen todella hidas "säätölooppi" jossa pumppu hakee oikeita parametreja. Ei tuota kyllä muuten selitä mitenkään.
 

Derae

Jäsen
Loggerin anturit on ollut koko ajan samassa paikassa, keskellä. Mihinkään en ole koskenut. Laitteen imuilma-anturin paikkaa en edes tiedä eikä ole mitään aikomusta siihen edes koskea, ainakaan takuuaikana.

Ulkoilman lämpötila näkyy tuossa laittamassani liitteessä ;). Kosteudesta ei ole mitään hajua.

Kieltämättä tulee mieleen jonkinlainen todella hidas "säätölooppi" jossa pumppu hakee oikeita parametreja. Ei tuota kyllä muuten selitä mitenkään.
Olen huomannut samaa hidasta säätöä omassa pumpussa plus keileillä. Kokeileppa ajaa manuaalinen pakkosulatus painamalla set painiketta 5s pohjassa niin cop romahtaa ja pumppu alkaa säätämään itseään noin 30-50min välein itseään taas paremmalle copille. Pitääpä kaivella jos löydän tuosta tilanteesta logit, mutta ns. tutkimukset on vielä kesken.
 

puuhis

Vakionaama
Olen huomannut samaa hidasta säätöä omassa pumpussa plus keileillä. Kokeileppa ajaa manuaalinen pakkosulatus painamalla set painiketta 5s pohjassa niin cop romahtaa ja pumppu alkaa säätämään itseään noin 30-50min välein itseään taas paremmalle copille. Pitääpä kaivella jos löydän tuosta tilanteesta logit, mutta ns. tutkimukset on vielä kesken.
Uskon kyllä tuon. Pakkasella säätö lienee sitten suoraviivaisempaa, mitään hidasta säätöä tuolloin en ole huomannut tai sitten en ole osannut kiinnittää huomiota. Pitääpä vähän vilkuilla noita edellisiä mittauksia.
 

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Loggerin anturit on ollut koko ajan samassa paikassa, keskellä. Mihinkään en ole koskenut. Laitteen imuilma-anturin paikkaa en edes tiedä eikä ole mitään aikomusta siihen edes koskea, ainakaan takuuaikana.

Ulkoilman lämpötila näkyy tuossa laittamassani liitteessä ;). Kosteudesta ei ole mitään hajua.
Laitteen imuilma-anturi on muistaakseni kennon oikeassa laidassa. Tulisiko sille sitten mahdollisesti enemmän oikosulkua puhallusilmasta, joka aiheuttauisi tehon laskut. Hieman ulkoilma tuossa nousee.
 

puuhis

Vakionaama
Nopea vilkaisu pakkasmittauksiin: Jokaisen sulatuksen jälkeen alkaa uusi säätöpeli eli coppi on surkea kun ottoteho on pilvissä aina sulatuksen jälkeen kun lähdetään uudelle lämmitysjaksolle. Vaikuttaa jotenkin huonolle säätösoftalle. Vilkuilin justiinsa tekemääni -10 asteen mittausta ja copin avg on tuossa pisteessä paljon alle kahden, lämmitystehon ollessa luokkaa noin 2.1kW.

Thaimaassa tehty softa pohjolaan :tonttu:
 

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Nopea vilkaisu pakkasmittauksiin: Jokaisen sulatuksen jälkeen alkaa uusi säätöpeli eli coppi on surkea kun ottoteho on pilvissä aina sulatuksen jälkeen kun lähdetään uudelle lämmitysjaksolle.
Ihan normaalia ainakin Mitsussa. 15 min mennään vakio EEV-asetuksella kompressori taajuuteen verrattuna ja tuon jälkeen aletaan säätämään haluttua tulistuslämpötilaa vs. kompressorin taajuus.

1699272549956.png

1699272649204.png
 

puuhis

Vakionaama
Ihan normaalia ainakin Mitsussa. 1. puoli tuntia mennään vakio EEV-asetuksella kompressori taajuuteen verrattuna ja tuon jälkeen aletaan säätämään haluttua tulistuslämpötilaa.
Olisi saanut jäädä Mitsuun tuo kiukun keräys. Arcticissa tuota ei ole, nyt sitten laittoivat sen tähän plussaan :confused:.
 

puuhis

Vakionaama
Tuossa aiemmin tekemäni mittaus nollan tienoolla, nuo sulatukset aina 'nollaa' tilanteen, coppi on kuraa seuraavat noin 5-6 tuntia ainakin ennenkuin stabiloituu hyvälle tasolle. Pakkasella tämä ei tietenkään toimi.
 

Liitteet

  • tossu-0 puh3 pyynti +21.pdf
    82,1 KB · Katsottu: 121

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Olisi saanut jäädä Mitsuun tuo kiukun keräys. Arcticissa tuota ei ole, nyt sitten laittoivat sen tähän plussaan :confused:.
Testeissä oli Premium ja plusssalla samanlaista käytöstä sulatuksen jälkeen, kummatkin ampuivat 0C otot noin 2000 W.

Imuilma-anturin siirto voisi tuota rauhoittaa hieman. ;)
 

puuhis

Vakionaama
Testeissä oli Premium ja plusssalla samanlaista käytöstä sulatuksen jälkeen, kummatkin ampuivat 0C otot noin 2000 W.

Imuilma-anturin siirto voisi tuota rauhoittaa hieman. ;)
Saattaa toki auttaa, takuunalainen vehe niin en viitsi alkaa kikkailemaan.

Pumpun vaihto se auttaisi eniten.
 

Husky

Hyperaktiivi
Voisiko tässä olla kyse kompressorimitoituksesta? Mitsussahan ollut kohtuullisen tehoiset kompurat, oliko esim. ln25:ssä 660 W, kun toshibat pyörii 900 W. Hyötysuhteen kannalta nämä isommilla kompuroilla varustetut siis jäisivät varsinkin osatehoilla pienemmille??

Kun Daikinin P30 oli vtt testissä minusta vielä pahempi floppi kuin plussa toshiba. Siinä ei ole edes pohjavastusta ja sulatukset järkevämmät, mutta hyötysuhteet aivan kuraa. Tehoa kyllä löytyy, kun 1300 w kompura. Toki siinä sisäyksikkö kovin pieni näihin kilpailijoihin nähden.
Noni!
Tätä epäilinkin ennen NZ:n ostoa, mutta en saanut aiheesta synnytettyä keskustelua.
Olin sitä mieltä, että liikaa tehoja kaikissa ILP:ssä meidän tupaan, kun ihmettelin lämpötehoja mitä lupaillaan ja sehän nyt realisoitui meillä.
Tupa on sauna heti kättelyssä ja eikun offille.

No, katselin minimitehoja ja NZ25:lle luvattu mukamas 165W ja ei mene millään alle 400W:n ja väkisin pyrkii sitäkin isommille tehoille. Mikä on säätösuunnittelijan päässä liikkunut, eikö PID-säädintä ole ymmärretty - miksi pitää heti heittää täysteho kehiin ja äkkiä pyrkiä setpointiin, jotta voi masiinan sammuttaa mahdollisimman äkkiä.
Ei voi mitään 3kW lämpötehoa vyöryttää tähän taloon koskaan ellei imuilmaa ota suoraan ulkoa tai tavoittaa samantie minkä tahansa asetusarvon imuilma. Eli on varmana 50% ylimitoitusta tässä :huh2:

Tuollainen 660W kompura olisi pitänyt olla! Tässäkin täysin turhaan 900 wattinen.

No ei sikäli harmita, kun yritin tästä ottaa selkoa, niin ei ole omaa tyhmyyttä ja voi rauhassa tyytyä kohtaloonsa. Tuo pompotteli viimeyönkin läpeensä 2min päällä ja 2min pois vaikka olin jo isontanut puhalluksen niin isolle ettei voi moisella pitää ja lämpöpyynti korkealla.

Katselin muuten ennen ostoa muistaakseni juurikin kehuttuja Daikineita, että ei niissä kovin hyvät COP:t olleet niissä lämpötiloissa mitkä itseä kiinnosti. NZ:ssa ne kyllä oli parhaimmistoa ja varmaan on oikeastikin, jos kävisi katkomatta.

Tämä se onkin parhaita keskusteluja tällä palstalla. Kiitos @puuhis .

Joskus keskustelun synnyttäminen edellyttää pientä provokaatiota, vaikka raivokkaimmat hermostuvatkin, mutta muuten suomalaiskansallisesti kukaan ei sano mitään ja jää todelliset minimitehot saamatta selville.
 

Husky

Hyperaktiivi
No jos lattian pintalämmöt on alle 18 astetta, niin ei se kai ihan kauheasti yli siitä nosta huoneenlämpöä.

Ja jos joku ILP pystyy toimimaan jollakin 200W teholla, niin sitä kaipailisin ratkaisuksi ennemminkin.
 

sulo_s

Vakionaama
No mutta jostakinhan sen lämmön on tultava tai sitten lämmön tarve vaan niin pieni.
Toisaalta silloinhan ei kopilla oo juurikaan merkitystä, ainakaan rahallisesti.
 

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Tuollainen 660W kompura olisi pitänyt olla! Tässäkin täysin turhaan 900 wattinen.
Toshiban kompressorit tuleva GMCC:ltä Kiinasta.

Premium 25 + kompressori on myöskin 900 W. (valmistajan mukaan 1180 W)
1699294981653.png

Premium 25 kompressori on muka tehokkaampi. (valmistajan mukaan 1040 W)
1699295132298.png



1699295591139.png

1699295617699.png


1699295835589.png
 
Viimeksi muokattu:

Luukku

Vakionaama
Joskus keskustelun synnyttäminen edellyttää pientä provokaatiota, vaikka raivokkaimmat hermostuvatkin, mutta muuten suomalaiskansallisesti kukaan ei sano mitään ja jää todelliset minimitehot saamatta selville.
Daikin taipuu kyllä tuntikulutuksissa 150W tehoihin, (Onectan mukaan, tarkempaa mittausta ei ole), mutta mikähän tuon noin suuren kompuratehon (1300W) tarkoitus on jos ei se hyvä ole?
 
Kuukauden päästä olis tarkotus laittaa tää pumppu takan kaveriksi. Tätä keskustelupalstaa lukiessani alkoi herätä epäilykset et onko tossu oikeesti noin heikko pakkasilla ja mihin se perustuu. Pitääkö tässä nyt kääntyä daikinin tai mitsun suuntaan vielä kun ei pumppu ole seinässä.
 

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Daikin taipuu kyllä tuntikulutuksissa 150W tehoihin, (Onectan mukaan, tarkempaa mittausta ei ole), mutta mikähän tuon noin suuren kompuratehon (1300W) tarkoitus on jos ei se hyvä ole?
Daikinilla oma swing kompressori joka taipuu todella alas.

"A "leak-proof" compressor is especially effective at low rotation speeds. In a rotary compressor, performance sharply drops at low speeds below 10 revolutions per second due to leakage caused by the loss of vane movement following. In contrast, Daikin swing compressors exhibit only a nominal drop in performance even at speeds as low as 4 revolutions per second."
 

Husky

Hyperaktiivi
Daikin taipuu kyllä tuntikulutuksissa 150W tehoihin, (Onectan mukaan, tarkempaa mittausta ei ole), mutta mikähän tuon noin suuren kompuratehon (1300W) tarkoitus on jos ei se hyvä ole?
Sus siunatkoon, jos tosiaan toimii 150W teholla, niin ei turhia pätki.

Pitikin mainita, että tässä ketjussa oli Toshiban sulatuksista näillä nollakeleillä, että olisi vain 5min luokkaa (jos oikein muistan). NZ:lla on kestänyt kyllä luokkaa 12-15min aina kun olen huomannut kelloa katsoa. Ja tarkoitan aikaa mikä kestää, kun alkaa taas puhaltaa lämmintä.

Että moni asia on paremmin Toshibassa. Muten tiedä kestäisikö mieli sitä, että vastus lämmittää harakoita koko talven. Se oli no-go ostovaiheen Excel-sarakkeessa.

PS. Muistaisin että Daikineissa oli ihan mahdottoman isot lämpötehot, mille ei meillä ole missään nimessä tarvetta, niin kai se kompuran teho siihen liittyy. Mutta hyvä jos joku tarvii moisia esim jossakin palatsissa.
 

Luukku

Vakionaama
PS. Muistaisin että Daikineissa oli ihan mahdottoman isot lämpötehot, mille ei meillä ole missään nimessä tarvetta, niin kai se kompuran teho siihen liittyy. Mutta hyvä jos joku tarvii moisia esim jossakin palatsissa.
Eikös maalampökin ennemmin ylimitoiteta kuin jätetä vajaaksi? ;)
 
No jos lattian pintalämmöt on alle 18 astetta, niin ei se kai ihan kauheasti yli siitä nosta huoneenlämpöä.

Ja jos joku ILP pystyy toimimaan jollakin 200W teholla, niin sitä kaipailisin ratkaisuksi ennemminkin.

No käytännössä ilpille jää työtä vain muutaman lämpöasteen korotuksen verran, eli ei juuri mitään tähän aikaan vuodesta.
lattialämmityshän tuossa tekee ylivoimaisesti suurimman työn.
 

oem

Aktiivinen jäsen
Siirtyykö lämpöenergiaa esim +18 asteisesta lattiasta +20 asteiseen sisäilmaan?
Toiseen suuntaan kyllä.

Asia selviäisi kokeilemalla ilman lattialämmitystä eli off pari vuorokautta.
 
Viimeksi muokattu:

puuhis

Vakionaama
Ulkolämmöt laski pakkaselle, datassa ulkolämpötila -1 koko datassa. Sulatukset ja pohjan sulanapito taas kuvassa mukana.

Asetukset: puhallus 3/5, pyynti +21, takka 1, tehorajoitus 50%. Cop datassa 1.9 :confused:. Pitihän tämä tehorajakin kokeilla pitemmässä juoksussa, ei pelasta tämäkään kuten Derae tuossa pari sivua sitten oli todennut.
 

Liitteet

  • tossu -1 puh3 takka1 50pros.pdf
    70 KB · Katsottu: 136

repomies

Hyperaktiivi
No jos lattian pintalämmöt on alle 18 astetta, niin ei se kai ihan kauheasti yli siitä nosta huoneenlämpöä.

Ja jos joku ILP pystyy toimimaan jollakin 200W teholla, niin sitä kaipailisin ratkaisuksi ennemminkin.
Laita 10-koon Seiya sille kaveriksi, ja säädä se jollain yksinkertaisella automaatiolla toimimaan vain jostain -3C lämpötilasta ylöspäin. Tuollaiseen automaatioon riittää pelkkä Nedis IR-lähetin joka ei maksa monta kymppiä. Itselläni Nedistä käskee Tuya-integraation kautta Home Assistant, mutta voi se Tuyan/Nediksen appin kauttakin onnistua, siinäkin voi rakennella automaatioita lämpötila-triggereiden kautta.

Seiyassa ei ole pohjavastusta lainkaan, ja ottotehoja se laskee ainakin 180 wattiin asti käymättä vielä katkoa. Minulla se ei käy katkoa näillä noin +5C keleillä ja +13C ylläpitolämpötilapyynnillä. Jos tulee oikein lämmintä ja kosteaa, niin ehkä saan nähdä katkokäyntiäkin, mene tiedä. Pikkupakkasille asti se pärjää aika varmasti ilman pohjavastusta.

Noin se toimii siis ainakin ylläpitomoodissa. En ole ollut koskaan paikalla mökin ollessa normaalilämmöissä (+23) ulkolämpötilan pyöriessä nollassa, ja koneen käydessä minimilämmitystehoilla. Nimittäin tuossa kohteessa missä minulla Seiya (13) on, se käy melkein täysiä nollakelillä, ellei takkaa lämmitä raivolla. Joku voisi sanoa sitä alimitoitetuksi, mutta ei se oikeastaan ole, koska ei siellä vietetä aikaa talvisin.

Seiya-10 tulla tupsahtaa kotiovellesi noin 550€ hintaan Italiasta, Climando taitaa olla halvin paikka tällä hetkellä tilailla. Mutta sen EEV-säätö tuskin on ainakaan parempi kuin preemiumeissa.

Panalla lämmität sitten kunnon pakkasilla.
 

puuhis

Vakionaama
Laita 10-koon Seiya sille kaveriksi, ja säädä se jollain yksinkertaisella automaatiolla toimimaan vain jostain -3C lämpötilasta ylöspäin. Tuollaiseen automaatioon riittää pelkkä Nedis IR-lähetin joka ei maksa monta kymppiä. Itselläni Nedistä käskee Tuya-integraation kautta Home Assistant, mutta voi se Tuyan/Nediksen appin kauttakin onnistua, siinäkin voi rakennella automaatioita lämpötila-triggereiden kautta.

Seiyassa ei ole pohjavastusta lainkaan, ja ottotehoja se laskee ainakin 180 wattiin asti käymättä vielä katkoa. Minulla se ei käy katkoa näillä noin +5C keleillä ja +13C ylläpitolämpötilapyynnillä. Jos tulee oikein lämmintä ja kosteaa, niin ehkä saan nähdä katkokäyntiäkin, mene tiedä. Pikkupakkasille asti se pärjää aika varmasti ilman pohjavastusta.

Noin se toimii siis ainakin ylläpitomoodissa. En ole ollut koskaan paikalla mökin ollessa normaalilämmöissä (+23) ulkolämpötilan pyöriessä nollassa, ja koneen käydessä minimilämmitystehoilla. Nimittäin tuossa kohteessa missä minulla Seiya (13) on, se käy melkein täysiä nollakelillä, ellei takkaa lämmitä raivolla. Joku voisi sanoa sitä alimitoitetuksi, mutta ei se oikeastaan ole, koska ei siellä vietetä aikaa talvisin.

Seiya-10 tulla tupsahtaa kotiovellesi noin 550€ hintaan Italiasta, Climando taitaa olla halvin paikka tällä hetkellä tilailla. Mutta sen EEV-säätö tuskin on ainakaan parempi kuin preemiumeissa.

Panalla lämmität sitten kunnon pakkasilla.

Ei ihan sieltä eleganteimmasta päästä asentaa kaksi pumppua samaan tilaan ja vielä automaatio väliin :). Kyllähän Panan pitäisi pystyä homma hoitamaan mutta ongelmia näkyy olevan....
 

repomies

Hyperaktiivi
Ei ihan sieltä eleganteimmasta päästä asentaa kaksi pumppua samaan tilaan ja vielä automaatio väliin :). Kyllähän Panan pitäisi pystyä homma hoitamaan mutta ongelmia näkyy olevan....
No eihän nuo mitään feng shuita parantavia kaunistuksia ole sen enempää sisällä kuin ulkonakaan, sitä en kiistä.

Mutta sitä sitten taas hieman kyseenalaistan, että yritetään väkisin yhden pumpun voimin pitää isoa pinta-alaa mukamas tasaisessa lämmössä. Sitten valitetaan melusta ja lämmitetään takkaa jatkuvasti, kun ei kärsitä käyttää pumppua täysillä. Ne jotka saavat pumpulle kuormaa, valittavat sitten liian taajaan tapahtuvista sulatuksista ja sen takia sekoilevasta EEV-ohjauksesta.

Kahdella pumpulla on mahdollista tehdä lämpöä pienemmällä puhalluksella siten että aika laajakin pinta-ala saadaan tasalämpöiseksi. Kumpikaan kone ei sulata itseään yhtä taajaan kuin yksi täysiä huutava kone tekisi, joten ehkä ne ohjauksetkin toimivat isomman osan ajasta oikein.

Nyt tietysti Huskyn tapauksessa tavoitteena ei olisi ajella kahta pumppua yhtä aikaa, vaan löytää joku, joka taipuu pienelle ottoteholle.
 

puuhis

Vakionaama
Kuukauden päästä olis tarkotus laittaa tää pumppu takan kaveriksi. Tätä keskustelupalstaa lukiessani alkoi herätä epäilykset et onko tossu oikeesti noin heikko pakkasilla ja mihin se perustuu. Pitääkö tässä nyt kääntyä daikinin tai mitsun suuntaan vielä kun ei pumppu ole seinässä.

Siis tehoja tästä pumpusta lähtee ihan hyvin mutta hyötysuhde jää heikoksi. Premium 35+ pumpusta ei ole hirveästi mittauksia, siitä ei oikein osaa sanoa - muutaman täällä esitetyn pistemäisen mittaustuloksen perusteella näyttää paremmalle kuin pikkuveljensä 25+. Varmaksi ei tietysti voi sanoa.

Mitsun RW näyttää aika pätevälle vekottimelle, VTT testien perusteella.
 

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Tässä Premium 35 testi Ruotsista, tämähän vastaa nyt hyvin pitkälti Premium 25+ mallia

Silmiin pisti tuo +2C hetkellinen osateholukemat verrattuna 25+ malliin Toshiban itse ilmoittamiin lukuihin verrattuna. 25+ COPiksi kerrotaan 1,6 kW antoteholla noin 5,6. Vanhemmalta Premium 35 mitattiin vastaavissa olosuhteissa kuitenkin vain 4,8. :cool:
 
Viimeksi muokattu:

puuhis

Vakionaama
Tässä Premium 35 testi Ruotsista, tämähän vastaa nyt hyvin pitkälti Premium 25+ mallia

Silmiin pisti tuo +2C hetkellinen osateholukemat verrattuna 25+ malliin Toshiban itse ilmoittamiin lukuihin verrattuna. 25+ COPiksi kerrotaan 1,6 kW antoteholla noin 5,6. Vanhemmalta Premium 35 mitattiin vastaavissa olosuhteissa kuitenkin vain 4,8. :cool:

Mielenkiintoinen paperi ruotsalaisilta. Nyt en tiedä mitä EN14511 standardi pitää sisällään - onko niin ettei sulatuksia ole tässä huomioitu?
 
Back
Ylös Bottom