lmfmis
Vakionaama
- Keskustelun aloittaja
Vs: Ultimate 9000E + öljy, RMT -54 250m2 Espoo
Samalla tavalla minullakin - nyt. Mutta tuo toimii vain silloin kun lämmitin 2 on lähellä sekoituslämpötilaa. Minulla onkin nyt asetettu 50 asteeseen juuri siksi.
Öljykäytöllä sitten ollaankn 80 asteisessa ja jos kytkentä on "suoraan sarjassa" niinkuin nyt on niin VILP käyttövesituotanto tippuu - ja paljon.
Menee käyttövedet niinsanotusti "reisille" :
Lisäksi - bonuksena- tuolla voi toteuttaa jonkinlaisen öljykattilan käyttövesikierukan "kesäohituksen" kun laittaa termostaatin minimillle (näköjään 35 astetta). Silloin kesällä käyttövesi saataisiin suoraan VILP:stä...niinkauan kun sitä riittää...
No, tuo Esbe on nyt tilattu ja isken varmaan viikonloppuna kiinni.
Katsotaan vaikuttaako noihin nykylukemiin yhtään.
juhanahm sanoi:Käyttövesi kytkentä on melkein samanlainen kuin minulla. Toisaalta tuolla lämmitin 2ei ole minulla sekoitus käytössä, vaan varaajasta ajetaan raaka kuuma vesi termostaattiseen sekoitusventtiiliin. Termostaattinen säädin on asetettu tappiinsa eli taisi olla 65 astetta. Varaaja lämmittää veden noin 60-65 asteeseen joten sen sekoitusventtiili olisi hyödytön.
Samalla tavalla minullakin - nyt. Mutta tuo toimii vain silloin kun lämmitin 2 on lähellä sekoituslämpötilaa. Minulla onkin nyt asetettu 50 asteeseen juuri siksi.
Öljykäytöllä sitten ollaankn 80 asteisessa ja jos kytkentä on "suoraan sarjassa" niinkuin nyt on niin VILP käyttövesituotanto tippuu - ja paljon.
Menee käyttövedet niinsanotusti "reisille" :
Lisäksi - bonuksena- tuolla voi toteuttaa jonkinlaisen öljykattilan käyttövesikierukan "kesäohituksen" kun laittaa termostaatin minimillle (näköjään 35 astetta). Silloin kesällä käyttövesi saataisiin suoraan VILP:stä...niinkauan kun sitä riittää...
No, tuo Esbe on nyt tilattu ja isken varmaan viikonloppuna kiinni.
Katsotaan vaikuttaako noihin nykylukemiin yhtään.