Uusi Flagship Model MSZ-RW

iro

Vakionaama
Mistäs tämän tunnistaa?
Skemassa merkatun pintaliitos-vastuksen olemassaolo/puuttuminen on kyllä vaikea havaita Wemos-kortilta.
EDIT:
Uutta korttia kehiin. Jos pieni mainos sallittaan niin maksamalla muutaman eruro enemmän niin minä olen saanut täältä todella nopeita toimituksia. Tilaus sisään klo 16 ja paketti oli noudettavissa postin boxista seuraavan päivänä ennen puoltapäivää.

Liitteet

• Screenshot_20250205-074004~2.jpg
    Screenshot_20250205-074004~2.jpg
    127,8 KB · Katsottu: 70
Viimeksi muokattu:

RauskiH

Vakionaama
Onko RW-35 mallin kortin vaihdolla olut merkittävää vaikutusta?
Onhan tuossa ainakin mulla ihan selkeä ero

Täällä kiinnostaisi myös kuulla onko muilla samanlaisia aika korkeataajuista ulinoita ulkoyksikössä.
Joillekkin on vaihdettu koko ulkoyksikkö ja joillekkin puhallin. Ei taida kellään olla tietoa mikä sen aiheuttaa

PRZ1000

Jäsen
Tapeltiin sen ulinan kanssa kuukausitolkulla ja huoltomiehenkin aikaa paloi kai Mitsun laskuun. Ei siihen muuta syytä löytynyt kuin että perusyksikkö eli kompressori oli paska ja koko ulkoyksikkö meni vaihtoon. Se ulisi tolkuttomasti korkealla taajuudella niin että naapuriin asti kuului. Ulinahan voi johtua siitä että kompura kuormittaa AC-DC -muuttajaa kovalla pakkasella ja se aiheuttaa kuristimeen sen soinnin.

Cham

Tulokas
Minulla on ollut RW25 käytössä n. 6kk ja olen ihmetellyt käynnistysaikaa, eli kun käynnistää laitteen niin kuluu n. 8-10 min ennen kuin se alkaa puhaltaa pyydetyllä nopeudella (4) lämpöä - onko normaali ilmiö?

Entinen LN25 ’heräsi’ paljon nopeammin.

cleaf

Aktiivinen jäsen
Onko tuota siipien asentoa mahdollista jotenkin säätää etteivät menisi aivan ääriasentoon kun laittaa puhalluksen vas/oik?
1740584251707.png

RauskiH

Vakionaama
Onko tuota siipien asentoa mahdollista jotenkin säätää etteivät menisi aivan ääriasentoon kun laittaa puhalluksen vas/oik?
katso liitettä 105414
Jos tarkoitat tuota kääntyvää niin ei taida olla.

Itse pidän tuota vispaamista huonona vaihtoehtona koska ilman pitää palatakin jostain ja siksi tuolla ei puhallus kanna pitkälle. Jos mahdollista niin parempi vaihtoehto on puhaltaa suoraan tai mahdollisimman lievästi vinoon ja saada siten ilma kierrokselle

cleaf

Aktiivinen jäsen
Jos tarkoitat tuota kääntyvää niin ei taida olla.

Itse pidän tuota vispaamista huonona vaihtoehtona koska ilman pitää palatakin jostain ja siksi tuolla ei puhallus kanna pitkälle. Jos mahdollista niin parempi vaihtoehto on puhaltaa suoraan tai mahdollisimman lievästi vinoon ja saada siten ilma kierrokselle
En tarkoita siis tuota kääntyvää, vaan tuota minkä alaviivasin punaisella.
Eli siivet sojottaa vasemmalle ja oikealle, liekkö tuota saisi tuon kommunikaatioportin kautta säädettyä jotenkin

RauskiH

Vakionaama
En tarkoita siis tuota kääntyvää, vaan tuota minkä alaviivasin punaisella.
Eli siivet sojottaa vasemmalle ja oikealle, liekkö tuota saisi tuon kommunikaatioportin kautta säädettyä jotenkin
Hups, en hoksannut punaista viivaa. Ei tuohon kommunikaatioporttia tarvi. Laitat vaan tuon asennon päälle ja vaikka rouvan kutomapuikolla väännät siivet haluttuun asentoon. Näin minäkin olen tehnyt kun olen halunnut puhalluksen suoran ja ensimmäisen sivuasennon väliin. Suuntaus pysyy tuossa asennossa niin kunhan konetta ei sammuteta.

Latsakari

Tulokas
Heippa, uusi pumppu on harkinnassa ja kysynkin käyttäjiltä. Saako RW25 mallilla puhallettua jäähdytysilmaa yläviistoon? Tarkoitus olisi asentaa portaikkoon tai lähelle sitä ja saada edes jonkin verran jäähdytystä myös yläkertaan. Aukko on aika iso joten lämmitettäessä ei ole ongelmaa yläkerran lämpenemisen kanssa, kokemusta on. "Tosipaha" vuodelta 2007.

PRZ1000

Jäsen
Meillä pumppu on portaikkoa päin ja alaviistoon. Voi laittaa myös eteenpäin. Lämmin ilma nousee aina ylös ja yläkerrassa on lämpimämpää kuin alhaalla.

maanma

Vakionaama
Ei taida olla pumppua, joka puhaltaisinselkeästi ylös ilman lisäohjureita. Ohjurin pitäisi olla loivasti kaareva ylöspäin, niin että puhallus ylimmistä asennoista osuu siihen kunnolla

Itse käytän iltaisin 8/10" puhallinta portaiden alapäästä yläviistoon. Lappeet tosin on eristetty n. 0.28 tasoon ja siksi muutama tunti riittää.

cleaf

Aktiivinen jäsen
Saiko muut testattua kovilla pakkasilla usempaan kertaan tätä 35 sarjalaista?

Täällä suunnalla ei juuri pakkasia ollut niin ei tullut kun kerran lyhyt aika penkitettyä, mutta silloin näytti toimivan paremmin kuin ennen piirikortin vaihtoa.

Kaustinen

Tulokas
Täällä taas: 16v vanha FD25 vaihtui RW25:een.

Ketjun alussa oli lyhyt keskustelu onko RW25 kompuran pre-heatingiä ja vastaus oli että on kuten servicemanuaalissakin lukee.

Mutta onko muilla jumpperi JK katkaistuna että se toimisi? Minulla ei ole kun Scanofficen oletuksena se ei ole katkaistu eikä sitä "perusasennuksessa" muuteta. Ainakaan sähköä ei kulu - kuten ei kulunut vanhassa pumpussakaan vaikka silloinen jälleenmyyjä niin väitti.

Vai onko siinä jokin sumeampi logiikka jos ei -6 pakkasellakaan sähköä kulu, Tapon plugin mukaan <1W ja Fluken pihti näyttää nollaa. Tosin vain yksi kierros johdinta niin ehkä noin pientä virtaa ei vielä haisteta.

varamies

Jäsen
Kun säät lämpenivät, niin oma systeemi (RW25, ohjaus CN105-portin kautta ja ulkoinen lämpötila-anturi eri huoneessa) ei saanut lämpötilaa pysymään enää yhtä tasaisena kuin mitä se talvella oli.

Oma tulkintani on, että homma toimii niin kauan hyvin kuin pumppu pystyy säätämään huoneen lämpötilaa säätämällä pumpun tehoa. Kun lämmitystarve on niin pieni, että pumpun minimiteho on liian iso, pumppu antaa sisälämpötilan nousta 1,25°C pyydetystä ennen kuin pumppu vaihtaa vapaalle. Haluan että lämpötila pysyy edelleen lähellä pyyntiä (meillä 22,5°) eikä siis hiivi välillä välillä lähemmäs 24 astetta.

Tein Home Assistantiin pari yksinkertaista automaatiota. "Ylälämpövahti" pienentää pyynnin 21,5 asteeseen kun 1) pumppu lämmittää ja 2) olohuoneen lämpötila nousee yli 23 asteen. Tällöin pumppu alkaa käymään tyhjäkäyntiä. "Alalämpövahti" nostaa vastaavasti pyynnin 22,5 asteeseen kun 1) huoneen lämpötila laskee alle 22,4 asteeseen ja 2) pumppu käy tyhjäkäyntiä. Tällöin pumppu alkaa siis lämmittämään.

Näillä kahdella automaatiolla sisälämpötilan saa pysymään tasaisempana (22,4°-23,0°) myös keväällä ja syksyllä. Ei hienostunein tapa, mutta toimii.

pumpa

Jäsen
Tere. Harkitsen Rw25 laittamista alakertaamme (yläkerta vaikuttaa olevan sille aivan liian pieni) ja tuli mieleen service manualia lueskellessa onko kukaan kokeillut olisiko tuolla lämpötilakompensoinnin korottamisella tosta oletus 2 asteesta vaikutusta cold air preventionin (onkohan suomeksi vedonesto) aktivoitumislämpötilaan takkatilaa käytettäessä?

Meidän alakerta(kin) on hankalan mallinen ja siksi mulle himmailematon takkatila on tärkeä. Tähän olisi mukava saada vastaus joltain teistä lukuisista pumpun käyttäjistä ennen tilaamista, ettei tule kallista investointia turhan päiten.

Eräilves

Aktiivinen jäsen
Pystyykö kukaan säätämään kuivaus toiminnolla tuota lämpötilaa mitsussa? Miulla ei anna lämpötilaa säätää silloin ollenkaan, mutta kaveri sanoo että RW25:sessa muka pystyisi..

Edit. Pitää käyttää näyttävästi sovellusta, ja sitä kautta säätää. Kaukkarista ei onnistu jostai syystä?

Viimeksi muokattu:

OskuV

Tulokas
Moi, vanha FH35 sanoi sopimuksen yllättäen irti ja tilalle pitää kehittää uusi laite. 157m2 okt lämmityskäyttöön tulossa, aika kovalle käytölle: Nopee kyssäri, LN vai RW tilalle? Kokemuksia?
Kaupat huomenna ja en ole ehtinyt yhtään perehtyä, joten käytän parviälyä ja kiitän jo etukäteen vastauksista.

Mikki

Hyperaktiivi
Moi, vanha FH35 sanoi sopimuksen yllättäen irti ja tilalle pitää kehittää uusi laite. 157m2 okt lämmityskäyttöön tulossa, aika kovalle käytölle: Nopee kyssäri, LN vai RW tilalle? Kokemuksia?
Kaupat huomenna ja en ole ehtinyt yhtään perehtyä, joten käytän parviälyä ja kiitän jo etukäteen vastauksista.

LN35 ei kai huonompi ole. Siinä ei liene 25 mallin sulatusvammaakaan.

RW jos vaan mahtuu seinälle ja budjettiin. Parempi lämmityspumppuhan se on kuin LN.

Japi

Tulokas
Onkohan tässä koneessa edellämainittu teho-ongelma kovalla pakkasella.
Maahantuojan huolto väittää, ettei pitäisi olla. Minun pitäisi todistaa ongelmatoiminta. Kesähuvilakäytössä olevassa laitteessa se ei ole helppoa. Kummastuttaa ettei maahantuoja voi antaa selvää vastausta. Laite on asennettu marraskuussa 2024.

Laitteen tyyppikilven tiedot ovat:
Mitsubishi Room Air Conditioner
Malli:MUZ-RW35VGHZ
Service code: MUZ-RW35VGHZ-SC1
Sarjanumero:3001425 T
Valmistusajankohta:3/2023

Olisi mukava tietää, mikä on ollut viallisten laitteiden sarjanumero.

RauskiH

Vakionaama
Tässä ketjussa mittailtiin 2024 useampiakin 35 pumppuja eikä vastaan tullut yhtäkään oikein toimivaa. Mitsu saatiin tarttumaan ongelmaan alkuvuodesta 2024 ja kaiketi sitten saman vuoden keväällä alkoivat toimittamaan pumppuja korjatulla softalla ja loppukesästä myyjät saivat vaihtokortteja jo asennettuihin pumppuihin.

Koska kyseessä on softavika niin pidän melkein mahdottomana ettei 2023 valmistetussa pumpussa olisi kovien pakkasten teho-ongelmaa

Kesseli

Tulokas
3001272t 2023/02 yksilö omisti ainakin aivovamman joka korjaantui kortin vaihdolla. Shellyn tehomittauksella ja ruuvitägillä sain riittävät todisteet siihen että korttia tarvittiin.

Back
Ylös Bottom