Itse 25# johto kestää reippaasti sen mitä listauksessa on, toki se lämpenee jonkin verranMillaisen virran tommoseen 25mm2 kaapeliin kestäisi sitten laittaa? Kysehän ei ole pelkästä turvallisuudesta vaan myös hyötysuhteesta (maksimoidaan aurinkopaneeleiden tuotto/minimoidaan jännitehäviö. Tosin ei puhuta isoista eroista).
Pääseekö niihin teholukuihin? Se on noin 15kW tässä tapauksessa, edellyttää noin 20kWp paneeliston ja sen mukaiset MPPTTuolle akulle luvattiin 100A lataus/purku. Tosin se oli max 15min joten tuollaisia virtoja tuskin käytetään. Olisiko 50A lähempänä oikeaa?
Noita jos ketjutetaan 6 kpl niin virtaa olisi 300A.
Minun paketti on 28V sulakerajoituksella 600A jatkuva= 16kW mutta jos vaihdan sulakkeita johtomaksimin mukaan saan ulos 900A jatkuva= 25kW
Mistä kaivaa invertteri siihen
Kyllä@Mekaniker sinullakin oli vain yksi akku per 25mm2?
4x 200A+ 4x100A on BMS:t ja isojen kennojen maksimi on 280A 60min, pienet 100A 30minMitä sinun akulle luvataan virroiksi?
Eli liikutaan sellaisessa tehossa että liikkuu suurikin auto sujuvasti
Jaa, sinäpä kysymys. Olen kokeillut mutta ei löydy niin monta invertteriä talosta. Lataus on yleensä 100 ->120A todella kauniina talvipäivänäMillaisia virtoja kulkee käytännössä.
JK BMS:ä ainakin voi laittaa maksimit mutta vanhemmissa malleissa ei säädä mitään, ne poikkaisee. Uudet säätää lataustehon tietyin portain?( Puuttuu tarkka tieto)Onko BMS:ssä mahdollisuus säätää virtoja?
Amphenol connector? Oletettavasti sama mitä Pylontech käyttää -> Akkula +NkonMulla ehdolla olevassa setissä tulisi jopa 6 akkumodulia joten mietin että pitäisikö jakaa ainakin kahteen ketjuun tai jopa jokainen akku eri syötöllä. Viimeksi mainitussa 25mm2 ei ainakaan olisi mikään ongelma.
Hieman mietityttää että akussa ei ole M8 tai M10 liitin vaan joku Amphenol. Voiko itse edes tehdä kaapeleita…
Siinäpä pähkinä, en ole nähnyt pelkkiä liittimä
Lähes kaikissa 48V 100Ah räkki-akuissa on sulake, laatikon sisällä piilossa ehkä. Jos on katkaisija se yleensä on samalla johdonsuoja= Hidas...Tuossa näytti että siihen akulta lähtevään johtoon liittyen ei ole sulaketta.
Ilmeisesti luotetaan BMS:ään kun akun tiedoissa sanotaan alla oleva? Itse ehkä laittaisin kuitenkin sulakkeenkin.
Laita kuva akun etuosasta
Protection against:
- Overcharging
- Overvoltage during charging
- Excessive currents during charging and discharging
- Over- and under-temperature
- Short circuits and reverse polarity