Niin, se on lähinnä tämä ns. Toshiba-osasto joka harjoittaa tätä haukkumista, mikä on varsin läpinäkyvää, mutta joka tapauksessa jos tehdään mutkat suoriksi yksinkertaistuksia kylmäpiiristä ja toimintaolosuhteista, niin kannattaa aina muistaa että ne on rankkoja yksinkertaistuksia, sulatuksiin liittyy myös mm. öljyn paluu kylmissä olosuhteissa (on tiedossa että se pakkautuu kylmässä höyrystimeen) ja liuta asioita, joita minä en väitä tietäväni suunnittelijoita paremmin, mutta jotkut tuntuu vaikka samalla tuntuu ettei ole edes tiedossa sitäkään vähää asiaan liittyvistä muuttujista.
Siellä lumettomassa, katetussa paikassa olevaa konetta voi virittää ja kannattaakin virittää, kuten muutakin kulutuselektroniikkaa voi usein saada omiin tarpeisiinsa paremmin vastaavaksi aika pienelläkin vaivalla, mutta en kuitenkaan väitä Mielen insinööriä (saati saksalaisia) tyhmäksi vaikka tiskikone ei toimi kuten haluan, se on tehty nopeaksi ja jos haluan itse virittää siitä hitaamman ja paremmin pesevän, se ei tarkoita että kone olisi "raakile joka ei sovellu tarkoitukseensa" kun se ei kuumavesiliitännässä pese kunnolla kananmunaa teelusikoista pois.
Mm. minulla sitä pöllyävää lunta riittää ja siksi en ole noita sulatuksia yhdestäkään pumpusta muuttanut. Väite että tiheä sulatus olisi universaalisti ongelma on ihan hölynpölyä, kyse on valinnasta ja kannattaa ostaa haluamansa merkkinen laite jossa on haluamansa ominaisuudet tai sitten varautua virittämään sitä. Panan taipumus jäätyä lumisella säällä umpeen ikävä kyllä ei ole houkuttava ominaisuus, Mitsut ei ole vielä koskaan tehneet sitä.
Mulla on vaan tarpeeksi monta pumppua, että lämpö ei vielä esim. -20 asteessa lopu mihinkään. Ikävä kyllä markkinat myös toimii niin, että COP-hinkkaus ei asennusliikkeelle tuota mitään oikeaa hyötyä, sen sijaan jäätymisistä saadaan kuulla pitkin suomi24:ää. Enkä minäkään ole kiinnostunut matkustamaan 300km päähän sulattamaan jäätynyttä ilppiä, mieluummin otan sen varmasti jäätymättömän ratkaisun ja maksan jonkun roposen enemmän siitä että se sulattaa useammin. Joku muu voi valita toisin, saatan mäkin noita virittää sitten joskus kun kotelointi lunta vastaan on tehty, mutta väite että asia olisi yksiulotteisesti niin että yksi ratkaisu on parempi kuin toinen ei ole uskottava kun sitä tarkastellaan objektiivisesti.