Pehtoori taitaa olla hieman jo liikaa haistellut palanutta laakerirasvaa, kun en enää muistanut, mille foorumille olen purkautunut tuskissani..
Kiitos vinkeistä.
Kyllä, Fraatti, löysin keskustelun, ja kokeilinkin pistää pientä fyllinkiä jousen tueksi.
Laakeri kesti tällä menetelmällä noin kaksi päivää pidempään, kun ilman fyllinkiä.
Noita hybridilaakereita itsekin olen miettinyt.. Mutta jotenkin skeptinen olo.
Eikä yhtään hotsittaisi kokeilla polttaa 160-180€ vain todetakseen, että se per***le ulvoo taas viikon päästä.
Itse asiassa, ostin käytettynä pari puhallinta toristakin, mutta hatuttaa niin armottomasti nuo puhaltimet, että ne Torista ostetut odottaa tuossa pöydällä, kun en viitsi niitä vaihtaa paikoilleen, kun en usko että nekään kauaa pyörii ulvomatta, ja sitten hatuttaa kertoimella Pii.
Olen jo muutamaan otteeseen seissyt IV- koneen vieressä, nojaillen 12kg lekaan. Toistaiseksi olen hillinnyt tunteet, päästänyt tuskanhikisen otteen irti lekasta, ja kyyneleet pyyhittyäni poskilta, vaihtanut laakerit.
Olen vaihdellut jos jonkin valmistajan laakereita, malleja 2RS, RS, 2Z, Z, C3, CN ja kaikkien kombinaatioita.
Vaihtojen aikana olen alkanut jo juttelemaan puhaltimelle, ja välillä tuntuu, että se vastaa takaisin.
Tässä kun ollaan tehty sinunkaupat puhaltimen kanssa, olen huomannut, että käämin pinnoite on aika monesta paikasta halki.
Mieleeni tuli, että olisiko puhaltimen laakerivian syy jokin muu, kun laakerityyppi.
Voisiko esim. nämä käämien pinnoitteen halkeilut aiheuttaa jotakin vuotovirtoja, tai voisiko peräti jokin moottorin ohjauskomponentti olla viallinen..
Vai onko vain uskottava, että keraaminen/hybridilaakeri on se, joka tuonne kuuluu, ja kärsittävä lompakon kautta?