S.Sepponen
Jäsen
Voi hitto, onko meillä saman merkkinen pumppu muka? Okei mulla on stylish, mutta ero on kai lähinnä sisäyksikön fyysisessä olemuksessa. Mullakin on sisäyksikkö takan kanssa samassa tilassa, olohuone-keittiö komplekissa josta se puhaltaa suoraan takan yli peremmälle asuntoon.Pakko antaa täältäkin propsit Daikinin toiminnalle varaavan takan kanssa. Täällä sisäyksikkö on samassa, reilun kokoisessa olohuoneessa takan kanssa. Takka kun alkaa luovuttamaan kunnolla lämpöä niin Daikinin sähkönkulutus lähes puolittuu. Torpan haluttu lämpötila heittää maksimissaan puoli astetta suuntaansa, joka puolella kämppää. Pumpun asetuksiin ei ole tarvinnut kajota. Takkatoiminto ei ole päällä. Alan pitämään tästä laitteesta![]()
Takkaa kun lämmittää, niin kyllä pumppu siihen reagoi, mutta yllättävän nihkeästi. Että pumppu alkaisi toimia pelkästään tuulettimena, niin pyynnin ja mitatun huonelämpötilan täytyy olla vähintään 5 astetta...ihan minimissään.
Tosin mulla on joku maanantaiversio tästä ja olen tätä haukkunut Stylish-ketjussa enemmän, mutta mitenkään tasaisaista lämpötilaa tämä ei mulla pidä. Tällä on tyylinä ylilämmittää hieman ja sitten pudottaa lämpötilaa ja sitten taas uusi hieman liian lämmin hetkeksi jne jne.
Tämä korostuu näin pakkasilla, kun tarveohjauksella ei tehot riitä. Onneksi kohta lauhtuu ja saa hermot levätä tuolta pumpun kyyläämiseltä