Uusi Flagship Model MSZ-RW

Eräilves

Aktiivinen jäsen
Huoltomies soitti, oli saanut scanofficelta vastauksen. (kuulemma vaikea tavoittaa?)

Pitäisi tulla niillä yli -20 pakkasilla kun ongelmat alkaa, niin tänne ja kytkeä jotkut laitteet tuohon pumppuun ja seurailla sen toimintaa sitten. Suapa nähä tullooko ennen loppuvuotta enään sellasia pakkasia.
Ja sitten pitäisi ilmottaa tulokset scanofficelle..

RauskiH

Vakionaama
Huoltomies soitti, oli saanut scanofficelta vastauksen. (kuulemma vaikea tavoittaa?)

Pitäisi tulla niillä yli -20 pakkasilla kun ongelmat alkaa, niin tänne ja kytkeä jotkut laitteet tuohon pumppuun ja seurailla sen toimintaa sitten. Suapa nähä tullooko ennen loppuvuotta enään sellasia pakkasia.
Ja sitten pitäisi ilmottaa tulokset scanofficelle..
Kas kun scannon ei vasta vappuna vastannut

pihi

Jäsen
Hmm, jos olisivat Scanofficella aktiivisia, niin laittaisivat oman koneen testiin. Onhan nuo ennenki muutamia omia ja kilpailijoiden tuotteita testanneet (tai testauttaneet).

No hyvä kun ovat kuitenkin ottaneet asian jollainlailla käsittelyyn.Varmaankin auttoi, kun Pumppudaddy myyjänä antoi palautetta omista kokemuksista ja kiitos siitä.

RauskiH

Vakionaama
Hmm, jos olisivat Scanofficella aktiivisia, niin laittaisivat oman koneen testiin. Onhan nuo ennenki muutamia omia ja kilpailijoiden tuotteita testanneet (tai testauttaneet).

No hyvä kun ovat kuitenkin ottaneet asian jollainlailla käsittelyyn.Varmaankin auttoi, kun Pumppudaddy myyjänä antoi palautetta omista kokemuksista ja kiitos siitä.
Voihan olla että ovat testauttaneet rw35 veeteeteellä jo vuosi tai kaksi sitten mutta sattuneesta syystä julkaisukynnys ei ole ylittynyt.

Tuntuu hieman ihmeelliseltä ettei heidän mersuaan, joka speksien perusteella on yksi markkinoiden tehokkaimmista ilpeistä, kannattaisi testauttaa ja käyttää tuloksia hyväksi markkinointipropagandassa...

Eräilves

Aktiivinen jäsen
Kuluttajaneuvonta oli tälläistä mieltä asiasta, kun kysyin mitä jos tämä venyy pitkälle:

"Ja lähtisin siitä, että vastaus kysymääsi asiaan pitäisi olla myyjällä/maahantuojalla valmiina, joten en kovin kauan odottaisi.

Myöntääkö myyjä/huoltoliike kuitenkin, että tuote ei toimi luvatulla tavalla? Jos myöntää, tavara ei vastaa kuluttajansuojalain 5 luvun 12 §:ssä tarkoitetulla tavalla sovittua. Jos ei myönnä, tarvitsisit asiantuntijan kirjallisesti vahvistamaan, että tuote toimii kertomasi mukaisesti ja vastoin markkinoinnissa annettuja tietoja. Ja jos virhe todetaan, pitäisi vielä miettiä, voiko sitä korjata ja jos ei, riittääkö hinnanalennus vai vaaditko kaupan purkua.

Laita jo tässä vaiheessa vastauksesi mukana kauppakirja ja tuotteen markkinointitietoja sekä myyjän/huollon kanssa käytyä keskustelua. Mietin siinä vaiheessa, miten on järkevin edetä. "

Ilmoitin että pitäisi päästä mittailemaan yli -22 pakkasilla, kun pumppu ei toimi enään kunnolla sen jälkeen. Eli seuraavana talvena kait..

Edit. Piti reklamaatio tehdä myyjälle sen takia, kun korjaus / huolto menee noin pitkälle ajalle.

Viimeksi muokattu:

cleaf

Jäsen
Kuluttajaneuvonta oli tälläistä mieltä asiasta, kun kysyin mitä jos tämä venyy pitkälle:

"Ja lähtisin siitä, että vastaus kysymääsi asiaan pitäisi olla myyjällä/maahantuojalla valmiina, joten en kovin kauan odottaisi.

Myöntääkö myyjä/huoltoliike kuitenkin, että tuote ei toimi luvatulla tavalla? Jos myöntää, tavara ei vastaa kuluttajansuojalain 5 luvun 12 §:ssä tarkoitetulla tavalla sovittua. Jos ei myönnä, tarvitsisit asiantuntijan kirjallisesti vahvistamaan, että tuote toimii kertomasi mukaisesti ja vastoin markkinoinnissa annettuja tietoja. Ja jos virhe todetaan, pitäisi vielä miettiä, voiko sitä korjata ja jos ei, riittääkö hinnanalennus vai vaaditko kaupan purkua.

Laita jo tässä vaiheessa vastauksesi mukana kauppakirja ja tuotteen markkinointitietoja sekä myyjän/huollon kanssa käytyä keskustelua. Mietin siinä vaiheessa, miten on järkevin edetä. "

Ilmoitin että pitäisi päästä mittailemaan yli -22 pakkasilla, kun pumppu ei toimi enään kunnolla sen jälkeen. Eli seuraavana talvena kait..

Edit. Piti reklamaatio tehdä myyjälle sen takia, kun korjaus / huolto menee noin pitkälle ajalle.
Omassa tapauksessa urakoitsijalla olisi kyllä ollut useampi mahdollisuus tulla noilla pakkasilla mittailemaan mutta eipä tuo ole kiinnostunut.
Kävivät silloin kuin ulkona oli -10 astetta pakkasta.

Kyselin että miksi eivät tulleet kun pakkaset on kovemmat jolloin ongelmat alkavat niin vastasivat että scanoffice vaati noita tuloksia eikä ulkolämpötilalla tähän kuulemma ollut merkitystä.

No tässä on jo 1.5kk mennyt eikä urakoitsijan puolelta ole tullut vastauksia miten edetään niin taidan myös itse ottaa kuluttajaneuvontaan yhteyttä asiasta.

Omassa tapauksessa urakoitsijalla olisi kyllä ollut useampi mahdollisuus tulla noilla pakkasilla mittailemaan mutta eipä tuo ole kiinnostunut.
Kävivät silloin kuin ulkona oli -10 astetta pakkasta.

Kyselin että miksi eivät tulleet kun pakkaset on kovemmat jolloin ongelmat alkavat niin vastasivat että scanoffice vaati noita tuloksia eikä ulkolämpötilalla tähän kuulemma ollut merkitystä.

No tässä on jo 1.5kk mennyt eikä urakoitsijan puolelta ole tullut vastauksia miten edetään niin taidan myös itse ottaa kuluttajaneuvontaan yhteyttä asiasta.
Jos saan veikata niin yhdessäkään valituskeississä mittauksia ei tulla suorittamaan kovilla pakkasilla, vaan jos paikalla käydään niin se tehdään jonain päivänä kun pakkasta on mutta ei liikaa jotta käppyrät saadaan sopiviksi. Jos pumppu olisi koko ajan viallinen tilanne olisi toinen. Itsellä oli eräs lämpöpumppuihin liittymätön kuvio jossa vastuuta tilanteesta heiteltiin kuin palloa pihapelissä kunnes minä heitin hanskat tiskiin. Vastuun kanto ei ole vuosikymmeniin kuulunut suomalaisiin hyveisiin ja tilanne tuskin tulee tässä asiassa koskaan muuttumaan.

Eräilves

Aktiivinen jäsen
Jos saan veikata niin yhdessäkään valituskeississä mittauksia ei tulla suorittamaan kovilla pakkasilla, vaan jos paikalla käydään niin se tehdään jonain päivänä kun pakkasta on mutta ei liikaa jotta käppyrät saadaan sopiviksi. Jos pumppu olisi koko ajan viallinen tilanne olisi toinen. Itsellä oli eräs lämpöpumppuihin liittymätön kuvio jossa vastuuta tilanteesta heiteltiin kuin palloa pihapelissä kunnes minä heitin hanskat tiskiin. Vastuun kanto ei ole vuosikymmeniin kuulunut suomalaisiin hyveisiin ja tilanne tuskin tulee tässä asiassa koskaan muuttumaan.

Senpä takia kuluttajaneuvontaan oltukin yhteydessä, että on tiedossa ja asian saa vietyä etiäpäin jollei rupea mitään tapahtumaan.

PRZ1000

Jäsen
Onko havaittu ongelmia RW25 ulkoyksikön puhallinmoottorissa? Nyt eräässä yksilössäni -15 asteessa ja kovemmissa pakkasissa alkaa kuulua tasainen 400 Hz ääni joka voimistuu kun pakkanen kiristyy?? Lopuksi tulee myös kirskuva efekti ääneen. Desibelimittauksessa melu pahimmillaan 70dB päälle.

vetelin_pumppaaja

Aktiivinen jäsen
Sivusta huutelua kun en tämän merkin pumppua omista, mutta ketjua lukeneena ja pari keissiä kuluttajaneuvonnan kautta asioineena. Vahva tuntemus on että maahantuojan mielestä pumppu ei ole viallinen ennenkuin muuta todistetaan, ja joku puolueeton taho pitäisi tehdä mittaukset pumpulle. Siltikin maahantuoja voi vedota siihen että se ei ole TÄYSIN viallinen jos ongelmat ilmenee vain tietyssä lämpötilassa. Kuluttajaneuvonnan antamat lausunnothan ovat vain suosituksia, siitä sitten pitäisi edetä lakituvan kautta hippasille.

Samaa mieltä tuosta että vastuunkanto varsinkin näissä tilanteissa on olematonta nykyään, ja Scanoffice varmasti on tiennyt pumppumallin ongelmista jo pitkään mentaliteetilla "ollaan hiljaa ja saadaan kalaa". Hiljainen väsytystaktiikka puree moniin ja lakitupaan ei lähdetä.

• Tykkää
Reactions: puu
Onko havaittu ongelmia RW25 ulkoyksikön puhallinmoottorissa? Nyt eräässä yksilössäni -15 asteessa ja kovemmissa pakkasissa alkaa kuulua tasainen 400 Hz ääni joka voimistuu kun pakkanen kiristyy?? Lopuksi tulee myös kirskuva efekti ääneen. Desibelimittauksessa melu pahimmillaan 70dB päälle.
Sama juttu. Ei oo vielä uutta moottoria tullut. 2kk odottelua.

Eräilves

Aktiivinen jäsen
Sivusta huutelua kun en tämän merkin pumppua omista, mutta ketjua lukeneena ja pari keissiä kuluttajaneuvonnan kautta asioineena. Vahva tuntemus on että maahantuojan mielestä pumppu ei ole viallinen ennenkuin muuta todistetaan, ja joku puolueeton taho pitäisi tehdä mittaukset pumpulle. Siltikin maahantuoja voi vedota siihen että se ei ole TÄYSIN viallinen jos ongelmat ilmenee vain tietyssä lämpötilassa. Kuluttajaneuvonnan antamat lausunnothan ovat vain suosituksia, siitä sitten pitäisi edetä lakituvan kautta hippasille.

Samaa mieltä tuosta että vastuunkanto varsinkin näissä tilanteissa on olematonta nykyään, ja Scanoffice varmasti on tiennyt pumppumallin ongelmista jo pitkään mentaliteetilla "ollaan hiljaa ja saadaan kalaa". Hiljainen väsytystaktiikka puree moniin ja lakitupaan ei lähdetä.

Njep.. Tälläin vastasi kuluttajaneuvonnasta viimeksi:

"Hyvä, että reklamaatio on nyt tehty. Ja tosiaan, jos laite on mahdollista tutkia ilman pakkasia, niin toki heti tutkittavaksi. Voit kysellä vastaavia tuotteita huoltavilta tahoilta, edellyttääkö vian selvittäminen pakkasia niin kuin huoltoliike on todennut."

PRZ1000

Jäsen
Meidän RW25 kuullostaa pölynimurilta, mutta mitään kirskuvaa efektiä en ole kuulevinani.
Se tulee tyypillisesti tosi kovalla pakkasella kuulemma lähes kaikkiin. Tsirp Tsirp ... . Kaikki tämmöiset viat ovat alunperin suunnitteluvikoja Mitsulla. Muovilla on lämpölaajenemiskerroin eli se supistuu pakkasella. Moottorin sisätila pienenee ja siitä nämä ääniongelmat - luulen.

B12

Aktiivinen jäsen
Se tulee tyypillisesti tosi kovalla pakkasella kuulemma lähes kaikkiin. Tsirp Tsirp ... . Kaikki tämmöiset viat ovat alunperin suunnitteluvikoja Mitsulla. Muovilla on lämpölaajenemiskerroin eli se supistuu pakkasella. Moottorin sisätila pienenee ja siitä nämä ääniongelmat - luulen.
Kovalla pakkasella puhallin pyörii kovilla kierroksilla -> voimakasta huminaa. Se sirkutus kovalla pakkasella tulee laakerista. Lakkaa kun keli lauhtuu.

PRZ1000

Jäsen
Kovalla pakkasella puhallin pyörii kovilla kierroksilla -> voimakasta huminaa. Se sirkutus kovalla pakkasella tulee laakerista. Lakkaa kun keli lauhtuu.
Laakerin voitelu ei toimi enää ? Huminan taajuus on aina vakio 400Hz eikä muutu vaan voimistuu. Pyörimisnopeus myös vakio ?

B12

Aktiivinen jäsen
Laakerin voitelu ei toimi enää ?
En tiedä olisiko jokin keraaminen laakeri ja välys muuttuu kovalla pakkasella ja alkaa helisemään. LN25 on tehnyt tuota 5v ja aina alkaa vienosti vikistä kun pakkanen tiukkaantuu -15-20 paremmalle puolelle. Aina hiljenee kun lämpenee. Kovalla pakkasella kompressorikin ottaa kierroksia, kumityynyt kovettuvat ja jyrinää alkaa kuulua.

cleaf

Jäsen
Scanofficeltakin ovat vastanneet sähköpostiin kun kyselin vähäsen.

"Asiaa selvitetään tehtaan kanssa ja toimenpiteisiin ryhdytään, kunhan vastaus ja ohjeet ensin saadaan."
Oletan tuosta vastauksesta jonka olet itse saanut ettet tule saamaan pitkään aikaan vastausta.
Itse en ainakaa halua odottaa seuraavaa lämmityskautta että asia saadaan ratkaistua.

"Myyjä vastaa valmistajan antamasta takuusta kuin omastaan, ellei se nimenomaisesti ole irtisanoutunut siitä. Takuun ollessa voimassa myyjällä on ensisijainen vastuu siitä, että takuunaikainen vianselvitys ja korjaus tehdään kohtuullisessa ajassa. Tähän ei vaikuta se, saako myyjä vastausta tai selvitystä valmistajalta, vaan myyjän tulee itse ryhtyä näihin toimenpiteisiin. Takuuaikana myyjällä on näyttötaakka, joka tarkoittaa sitä, että takuusta vapautuakseen myyjän pitää osoittaa, että vika johtuisi ostajanpuolella olevasta syystä."

Kyseisen vastauksen sain itse kuluttajaneuvonnasta

Eräilves

Aktiivinen jäsen
Oletan tuosta vastauksesta jonka olet itse saanut ettet tule saamaan pitkään aikaan vastausta.
Itse en ainakaa halua odottaa seuraavaa lämmityskautta että asia saadaan ratkaistua.

"Myyjä vastaa valmistajan antamasta takuusta kuin omastaan, ellei se nimenomaisesti ole irtisanoutunut siitä. Takuun ollessa voimassa myyjällä on ensisijainen vastuu siitä, että takuunaikainen vianselvitys ja korjaus tehdään kohtuullisessa ajassa. Tähän ei vaikuta se, saako myyjä vastausta tai selvitystä valmistajalta, vaan myyjän tulee itse ryhtyä näihin toimenpiteisiin. Takuuaikana myyjällä on näyttötaakka, joka tarkoittaa sitä, että takuusta vapautuakseen myyjän pitää osoittaa, että vika johtuisi ostajanpuolella olevasta syystä."

Kyseisen vastauksen sain itse kuluttajaneuvonnasta

Nooh, nyt ovat vastanneet uudestaan scanofficelta.
"Teho-ongelmaa selvitetään tehtaan toimesta. Sitä varten tarvitsemme sarjanumerot, kuten olemme pyytäneet. Kun tehdas antaa toimintaohjeet, asiaan palataan mahdollisimman nopeasti. Tässä vaiheessa huolto ei pysty asialle mitään tekemään ja huoltokäynti mittausten tekemiseksi on tarpeeton."

cleaf

Jäsen
Urakoitsija laitteli tänään viestiä asiasta.
Maahantuoja haluaa vaihdattaa ulkoyksikön joten sitä kokeillaan ensimäisenä.
Tämähän tarkoittaa että maahantuoja myöntää että laitteistossa on jotain vikaa myös itse.

Pitäisi tietysti nyt toivoa että pakkasia tulisi uudestaan että laitteen pääsee testaamaan uudestaan.

Toivottavasti tämä asia korjaantuisi tällä ratkaisulla.

edit.
Omassa tapauksessa maahantuoja ei ole pyytänyt mitään lisätietoja asiaan liittyen kokoaikana.
Mainitsi ainoastaan että laitetta tulisi testata 3/5 puhallusnopeudella

Viimeksi muokattu:

pihi

Jäsen
Tämähän tarkoittaa että maahantuoja myöntää että laitteistossa on jotain vikaa myös itse.

Pitäisi tietysti nyt toivoa että pakkasia tulisi uudestaan että laitteen pääsee testaamaan uudestaan.

Toivottavasti tämä asia korjaantuisi tällä ratkaisulla.

edit.
Omassa tapauksessa maahantuoja ei ole pyytänyt mitään lisätietoja asiaan liittyen kokoaikana.
Mainitsi ainoastaan että laitetta tulisi testata 3/5 puhallusnopeudella
Eiköhän tuo ole yhtä tyhjän kanssa vaihdella kun näitä ongelmia on muillakin ja tuurissa on, että saako tälle talvelle enää tehtyä kunnon pakkasilla testejä. No, pitääpä mittailla 3/5 asetuksella itsekkin, jos kelit sallii.

RauskiH

Vakionaama
Itse olen mittaillut tuollakin, eikä mitää vaikutusta ollut..
On sillä vaikutusta, ottoteho tippuu parista sadasta watista 500w ja antoteho n. tuplat riippuen nyt siitä kuinka kova pakkanen sattuu olemaan. Taisin postailla aiemmin ketjuun jonkin sarjan jossa oli ajettu maksimipyynnillä ja eri puhallusnopuksilla.

Montakohan yksikköä ne meinaa turhaan vaihdattaa kun minulle on jo vaihdettu eikä ollut mitään vaikutusta. Jos olisi käyty salaa tekemässä niin en olisi mitään huomannut

Eräilves

Aktiivinen jäsen
On sillä vaikutusta, ottoteho tippuu parista sadasta watista 500w ja antoteho n. tuplat riippuen nyt siitä kuinka kova pakkanen sattuu olemaan. Taisin postailla aiemmin ketjuun jonkin sarjan jossa oli ajettu maksimipyynnillä ja eri puhallusnopuksilla.

Montakohan yksikköä ne meinaa turhaan vaihdattaa kun minulle on jo vaihdettu eikä ollut mitään vaikutusta. Jos olisi käyty salaa tekemässä niin en olisi mitään huomannut

Itselläni kun ei mitään virrankulutuksen seurantaa mahollista juttua, niin siitä en tiiä. Ainoastaa ei lämmityksen toimintaa eroa ollut, ei se toiminut sen paremmin kun aloitti sen temppuilun. Yhtä vilpone kämppä siltikin oli mikä nopeus vua puhalluksessa.

Onneksi tuo toimii sentää kun alta - 20 on..

Viimeksi muokattu:

cleaf

Jäsen
Ai sulle olikin jo vaihdettu tuo ulkoyksikkö, no tuskinpa siitä mullekaan mitään apua on jos on jo sitäkin koetettu.
Luulisi että jokin peruste heillä noiden vaihdolle on kuitenkin, ei kai he itselle turhaan kuluja noista vaihdoista kuitenkaa halua.

Pitää verrata uutta ja vanhaa arvokilpeä kunhan saavat asennettua onko niissä mitä eroa .

Höpö höpö, varmasti käydään testaamassa jos saa sopivat kelit aikaseksi, ei se palvele yhdenkään myyjä- tai asennusliikkeen etua venyttää ja singuttaa asian ratkaisua ja hoitoa, varsinkin Lapissa on pienet piirit ja imago tappiot voivat olla mittavat jos ei toimita asiakasta mahdollisimman hyvin palvellen. Asiakasta mahdollisimman hyvin palvellen ei kuitenkaan aina tarkoita parhaalla mahdollisella tavalla liikkeen kannalta tai mielestä, koska ihmisiä on erillaisia.

Itse en näe mitään syytä miksi asennusliike ei haluaisi selvittää tätä rw ongelmaa ja tulla mittaamaan konetta pakkasilla, meille kuitenkin maahantuoja korvaa nuo keikat, eihän niillä rahoilla herran huonetta rakenneta, mutta korvaus kuitenkin. Lisäksi omien kokemusten mukaan Scanoffice on ainoa maahantuoja jolla takuu toimii pääsääntöisesti hyvin, kokemusta on myös panasonicilta ja bochilta, mutta heidän kanssaan en enää suostu asioimaan.

Rwn ongelmista en ole vielä teknisentuen kanssa ollut jälemmin yhteydessä kuten ylempänä lupasin, ollut henkiset ja fyysiset voimavarat hieman kortilla viime aikoina, mutta jospa saisi vkl jotain koostettua.

Zen

Aktiivinen jäsen

Sellaisen viestin olen maahantuojalta saanut, että yhtään yksikköä ei enää vaihdeta, vaan kerätään lähinnä sarjanumerot koneista mitkä ei toimi kovalla pakkasella oikein. Ovat siis hyvin tietoisia ongelmasta ja valmistajalta odotetaan ratkaisua.

VesA

In Memoriam
Koskeeko 25 malliakin sarjanumeroiden keräys?
Siinäkinhän ainakin ottoteho tippuu kun pakkanen menee 20 päälle.
Ei ehkä niin paha kuin 35 mallissa
25/35 -mallien suoritusarvojen pitäisi pakkaspäässä olla lopulta aika samanlaiset kun höyrystin alkaa rajoittaa. Samalla ottoteho putoaa kun ei ole pumpattavaa, kompura pyörii ikäänkuin tyhjää samalla tavalla kuin pölynimuri ottaa kierroksia kun putken tukkii - eroa tulee lopulta vain siitä pystyykö 35:n isompi kompura vatkaamaan enempi lämpöä ikäänkuin suorasähköllä.

VesA

In Memoriam
Tuo minun Rw35:n ulkopyksikön puhallin pitää erikoista noin 400Hz ulinaa kun yleensä nuo korkeintaan tohisevat. Jos erässä sattuu olemaan huono puhallinmoottori se kyllä näkyy pakkasella teho-ongelmina.

pihi

Jäsen
25/35 -mallien suoritusarvojen pitäisi pakkaspäässä olla lopulta aika samanlaiset kun höyrystin alkaa rajoittaa. Samalla ottoteho putoaa kun ei ole pumpattavaa, kompura pyörii ikäänkuin tyhjää samalla tavalla kuin pölynimuri ottaa kierroksia kun putken tukkii - eroa tulee lopulta vain siitä pystyykö 35:n isompi kompura vatkaamaan enempi lämpöä ikäänkuin suorasähköllä.
Tarkoittaako tämä siis sitä, että 35-mallin pitäisi ottaa samat tehot kuin 25-malli kovalla pakkasella? Esim -30c 25-malli on ottanut jotain 1.6-1.7Kw testeissä.

VesA

In Memoriam
No pitäisi ottaa reilusti enemmän kun melkein kw enemmän antotehoakin luvattu

Noin teoriassa sen pitäisi ottaa suunnilleen yhtä paljon ulkoilmasta ja jonkin verran enemmän töpselistä - jos softa antaa kompuran kiertää tuottaakseen suorasähkölämmitystä vaikka pumpattavaa ei oikein ole. Näissä on ollut kaikenlaista - eräskin valmistaja rajoitti ottotehoja saadakseen muita paremman COPin pakkasessa - tosin lämmitysteho vastaavasti kärsi aika pahasti, mutta sitä ei niin mainosteltu.

PRZ1000

Jäsen
Tuo minun Rw35:n ulkopyksikön puhallin pitää erikoista noin 400Hz ulinaa kun yleensä nuo korkeintaan tohisevat. Jos erässä sattuu olemaan huono puhallinmoottori se kyllä näkyy pakkasella teho-ongelmina.
Ulinaa on joissakin uusimmissa RW25 -ulkoyksiköissä. Nyt meni moottori vaihtoon takuuseen ja ulina lakkasi, mutta syy voi olla vain lauhat kelit. Tuo 400 Hz on peräisin jostain generaaattorista eli luulen että moottorin käyttöjännitettä tehdään tällä taajuudella joka on matala ja ihmiskorvalle herkkä. Moottori taitaa olla sitten se kaiutinelementti. Kun moottorin laakeri alkaa jumittaa niin se vaatii enemmän virtaa Powerista ja ongelma korostuu. Meilläkin ulina kuului naapurille asti kovilla pakkasilla. Kuten sanoin nämä ovat suunnitteluvirheitä Mitsulla Japanissa. Kumma kyllä eivät laita kaikkia moottoreita vaihtoon kuten autoissa takaisinkutsut. Joku ei halua menettää kasvojaan Mitsulla.

Niinpä

Jäsen
No pitäisi ottaa reilusti enemmän kun melkein kw enemmän antotehoakin luvattu
Valmistajan mukaan -30˚c molenmissa pumpuissa 25 ja 35 sama antoteho 2.6 ja myös cop sama 1.8 joten ottoteho pitäisi olla 1.45KW.Taulukot löytyy tämän ketjun 1.sivulta energiamerkinnän linkistä.Pikku pakkasella sitten 35 paljon tehokkaanpi.

pihi

Jäsen
Onhan noissa eroja, -30c rw25 2.0kw ja rw35 2.8kw ja lisäksi min/max erilaiset. Vai mitä noi lukemat tarkoittaa?

Liitteet

• 1708945587863.png
    1708945587863.png
    238,2 KB · Katsottu: 166
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom