Mikä tuo virtamittari on tarkemmin?Juu, huvikseni kokeilin mitä tekoäly osaa asiasta sanoa, tosin olihan niissä korjaamista sen jäljiltä. Mutta kyllähän se auttaa jäljille nopeammin kuin googlaamalla.
Mulla on Tuya-virtamittari ja data tulee Tuya-pilven kautta. Kieltämättä aikamoinen viritys, kun pitää luoda developer accountti Tuya developer portaaliin ja rekisteröidä laitteet sinne. Mutta sen integraation sai varsin helposti HA:han ja kyllä se dataa näkyy aika reaaliaikaista olevan. Näillä mennään kun on tullut noita Tuya-härpäkkeitä hankittua.
Itse olen vain noita etäohjattavia pistorasioita käyttänyt, ja nehän eivät anna cloudista dataa kuin satunnaisesti ottotehon muuttuessa riittävästi, ellei pidä kännykällä tuyan appia auki power-näkymässä. Tuolla kikalla saa striimattua dataa jonkin aikaa vauhdilla, kunnes appi kippaa nurin syystä tai toisesta. Syy saattaa olla se, että cloudi potkaisee yhteyden nurin.
Voi tietysti olla että olen mokannut jotain tuya-developer portaalin kanssa, mutta sen jälkeen kun sain sen toimimaan home assistantissa, kaikki uudet laitteet ovat ilmestyneet sinne automaattisesti.