Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Täällä 200m2 kaksikerroksinen 60-luvun talo, jossa tässä kuussa mennyt keskimäärin 27 kWh/pv lämmitykseen 23.11. mennessä. Yhteensä kaikki sähkö ollut 1000 kWh. Viime vuonna marraskuussa meni 2714 kWh sähköä.Mitäs Amigolla tai muilla on pumpun kulutus näillä keleillä päivätasolla? Itse lämmittelen 3-kerroksista 8x9 rintamamiestaloa (lattialämmitys). Kuisti on kylmillään. 30 kWh molemmin puolin on viimeisen viikon aikana ollut kaikki sähkö. Pumpun oman mittauksen mukaan menee 12-15 kwh vurokaudessa johon en kyllä ihan usko vaan luulen sen olevan alakanttiin. Toki takassa palaa puutakin ehkä joka kolmas päivä.
Voisin huomenna hieman vinkkejä näpytellä, jos illalla kerkeän. Hieman joutuu säätämään, muttaOnko antaa mitään vinkkejä? Kaikkeen löytyy yleensä Tube video tai muuta jos osaa etsiä.![]()
Lattialämmitys? Huikea säästö!Täällä 200m2 kaksikerroksinen 60-luvun talo, jossa tässä kuussa mennyt keskimäärin 27 kWh/pv lämmitykseen 23.11. mennessä. Yhteensä kaikki sähkö ollut 1000 kWh. Viime vuonna marraskuussa meni 2714 kWh sähköä.
Hieno homma että onnistui Sain itse aika helposti toimimaan Local Tuyalla, mutta Tuya Localin kanssa oli sitten ongelmia. Itse en saanut pumppua näkyviin siihen listaan, joka tulee tuon skannauksen jälkeen, vaikka mitä yritin. Tein lisäksi itse sen .yaml filun pumpulle, koska tämä ensimmäisen softaversion laite aiheuttaa vähän harmaita hiuksia.No olihan tää paljon helpompi kuin se Local Tuya.Tuo Smart Life skannaus helpotti asennusta aivan sikana. Toivottavasti tää nyt silti toimii ilman sitä pilveä vaikka skannasinkin sen apilla.
![]()
Ihan 60-luvun 1/2-lehtisillä pattereilla mennäänLattialämmitys? Huikea säästö!
Jep. Täällä Turun seudulle ei ole vielä talvi oikeen tullut vielä tähän kauteen, mutta viime talvena saatiin täälläkin kovia pakkasia läpi talven ja tuo hoiti hommat täysin mukisematta aina sinne alle -20. Koskaan ei pettänyt.Pienellä jännityksellä jäi pumppu yöksi pauhaamaan, illalla -18 ja aamusta -20.
22kw kiinanihme pitää 3 kerrosta 60 lukua pattereilla lämpimänä. 4,5-5kwh sähköä tunnissa. Lämpökuormaa liki tuplat?
Täältä löytyy mutta on vielä optimoinnit ja säädöt kesken kun ei pakkasia ole oikein ollut täällä länsirannalla.Kenellä se energiamittari olikaan? Mikäs pakkasten toteutunut COP?
Oliko muuten mitkä yhteet tuohon pumppuun menikö DN20 vai DN25? Tuli tilattua samainen niin joustavaa liitäntäletkua meinasin valmiiksi ostella ja ehkä putkia. En löydä oikeata ohjetta tuohon pumppuun vai onko se muka about sama kuin PW030-DKZLRS-A?Itse en tehnyt betonilaattaa vaan ostin valmiit laatat. Maksoivat joitain euroja. (Alle laitoin Finfoamia) Kuvassa Ultin myymä teline. Tarkemmin ajateltuna sekin olisi kannattanut tehdä itse niin olisi saanut viemäröinnit tehtyä kunnolla. Telineen raudat kun menee just sinne minne viemärinkin pitäisi mennä. Vaimentimet Onniselta kun pumpun mukana tulleet oli jonkinlainen vitsi.
katso liitettä 99262
Mitähän tuo kolmen tonnin asennuspaketti mahtoi sisältää pumpun lisäksi?
Oliko muuten mitkä yhteet tuohon pumppuun menikö DN20 vai DN25? Tuli tilattua samainen niin joustavaa liitäntäletkua meinasin valmiiksi ostella ja ehkä putkia. En löydä oikeata ohjetta tuohon pumppuun vai onko se muka about sama kuin PW030-DKZLRS-A?
Itse en löydä 6kw manuaalia, esim tuolta ultin linkistä (ei löydy kuin tuo 8kw malli ja suuremmat
Millaista lämpöä kierrossa -20 asteessa?Pienellä jännityksellä jäi pumppu yöksi pauhaamaan, illalla -18 ja aamusta -20.
22kw kiinanihme pitää 3 kerrosta 60 lukua pattereilla lämpimänä. 4,5-5kwh sähköä tunnissa. Lämpökuormaa liki tuplat?
52 asteista. Tossa oli hetken -22 pakkasta ja 54 asteisena käynyt.Millaista lämpöä kierrossa -20 asteessa?
Onko muilla pysyny koneet silent modessa sille asetetuissa rajoissa?
Tämä olikin hyvä tieto. Pitää tutkia. Tosiaan oli tavoitelämmössä ja olen joskus ihmetellyt kun jää ns. jumittamaan vaikka tuossa puskurin kanssa saisi mielestäni ajaa reilummilla kierroksilla tavoitteeseen ja sit sammua.Silent moden rajoitus loppuu ainakin omassa pikku PW:ssä siinä kohtaa kun tavoitelämpö on saavutettu ja laite siirtyy vakiolämpötilaan, jolle on omat minimi ja maksimikierrokset tehdasasetuksissa, samoin kuin silent modellekin. Sen voi estää poistamalla vakiolämpöasetus eli pumppu pysähtyy sillonin kun se on saavuttanut asetetun tavoitteen.
Muistatko mikä parametri josta tuo vakiolämpö valitaan?
Tämä lähti välittömästi kokeiluun.Mutta suosittelen melkein sitä että pumppu sammuu heti. Etuna on se, että kun se starttaa niin se jatkaa samoilla asetuksilla kuin mihin pysähtyi. Jos se toimii vakiomoodissa ja sammuu niin sillä kestää aikaa päästä optimiasetuksiin kun aloittaa lämmityksen uudelleen.
Tämä lähti välittömästi kokeiluun.
Edit: Ei muutosta käynnistymiseen. Samalla paisuntaventtiilin avautumalla lähtee.
Tätä olen myös ihmetellyt kun pakkanen laskee alle 10 niin menee välillä kauan, ennen kuin udelleen käynnistyessä pääsee mitenkään järkevään tilaan.Voi mennä jopa tunti että se ymmärtää mitä pitää tehdä.
Sanotaanko näin että tehtaan asetukset ovat aika ristiriitaisia keskenään. Asetuksissa oleviin tulistusarvoihin ei päästä tehtaan paisuntaventtiilin automaattisäädön rajoituksilla. Tulistus jää johonkin 1 asteen paikkeille...Tätä olen myös ihmetellyt kun pakkanen laskee alle 10 niin menee välillä kauan, ennen kuin udelleen käynnistyessä pääsee mitenkään järkevään tilaan.
Tätä olen myös ihmetellyt kun pakkanen laskee alle 10 niin menee välillä kauan, ennen kuin udelleen käynnistyessä pääsee mitenkään järkevään tilaan.
Sanotaanko näin että tehtaan asetukset ovat aika ristiriitaisia keskenään.