Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kova teho vetää kennon kylmemmäksi kun kennolta otetaan enemmän tehoaJa tuossa minun tapauksessa, kun laitoin econon päälle niin temppuilu loppui, kun tehoa rajoitettiin niin lämpötilatkin ilmeisesti putkissa ja kennoissa muuttuu? Econolla ajettaessa sulattelee harvemmin muutenkin.
Kuten graafista näkee niin pyynti pysyi samana ja sekä ennen, että jälkeen pumpun sekoilun tehopyyntikin pysyi aika samoissa. Ulkoilman lämpötila nousi 2-3 astetta ollen +5, kun puuskainen tuuli alkoi.Kova teho vetää kennon kylmemmäksi kun kennolta otetaan enemmän tehoa
35h juu, kyllä se kohta liipasee sulatuksen.Sulatus! Taitaa olla tällaisten talvikelien ennätys. Lähemmäs 1,5vrk edellisestä.
On täällä ainakin maanantai aamusta lähtien ollu.Mahtavan pitkään vetää, onko ollu koko ajan pakkasella?
Home Assistantista niitä tulee. Onectalla ei näe. Jos laitat RuuviTagin siihen puhallusaukkoon niin sitten näet sulatukset Ruuvin äpillä, tallentaa historian ja kun tulet lätkäpelistä niin vaan synkronoit ja näet montako sulatusta oli pelin aikanaMistä te noita graafeja revitte?
Näkeekö ONECTA tms milloin ollut viimeisin sulatus? Kävin mä tossa illalla lätkää pelaamassa mutta ainakaan kotona ollessani ei ole sulattanut kertaakaan.
Liipasi tosiaan, useamman.35h juu, kyllä se kohta liipasee sulatuksen.
Joko @Sampo22 on kohdannut realiteetit, vai vieläkö pumppu käy sulattamatta![]()
Juu, tarkoitin tosiaan.En tiedä tarkoititko minua?
Mun Daikin otti ainoan sulatuksen tänään tasan kello 10:00 ainakin toistaiseksi (ajattelin merkata oikein ylös). Kohta lähden tosin lounaalle niin ihan varmuudella en pysty kaikkea dokumentoimaan mutta sanoisin, että koko aamupäivä yhdellä sulatuksella on PALJON vähemmän kuin joku viikko sitten samoissa olosuhteissa.
Lämpötila ulkona joku +2 tässä pk-seudulla.
Juu, tarkoitin tosiaan.
No jopas, on kyllä sitten todella vähän sulattava tapaus tuollaisenaan.
Täällä juuri tuli täyteen 10 sulatusta klo 00.00 alkaen.

Mitäpä sitä ei tieteen alttarilla tekisi. Kokeillaan.Kokeile säkin sitä "muki" patenttia... miten vaikuttaa sinulla? Muuten mut leimataan täällä ihan hulluksi
Moni voi funtsia että tämä on ihan legendaa tämä mutta voin käsi raamatulla sanoa, että sulatukset vähentyneet dramaattisesti. Yli viikko tällä "innovaatiolla" menty.
Saatko seurattua ilmankosteutta vaikka lähimmän observatorion tiedoista? FMI:stä.Kokeile säkin sitä "muki" patenttia... miten vaikuttaa sinulla? Muuten mut leimataan täällä ihan hulluksi
Moni voi funtsia että tämä on ihan legendaa tämä mutta voin käsi raamatulla sanoa, että sulatukset vähentyneet dramaattisesti. Yli viikko tällä "innovaatiolla" menty.
Saatko seurattua ilmankosteutta vaikka lähimmän observatorion tiedoista? FMI:stä.
Olis mielenkiintoista tietää sekin tuon purkkiasetuksen kanssa.

Samaa tahtia täälläkin vetelee nyt. Todistaako tuo mukiviritys nyt sen, että lämpötila-anturi saattaa kuitenkin reagoida tuuleen vaikka ei kaikkien fysiikanlakien mukaan pitäisi? Vai huijaako se vaan lämpötilaa jotenkin?mutta ei ole sulatellut nyt ainakaan viimeiseen 2,5 tuntiin.
Samaa tahtia täälläkin vetelee nyt. Todistaako tuo mukiviritys nyt sen, että lämpötila-anturi saattaa kuitenkin reagoida tuuleen vaikka ei kaikkien fysiikanlakien mukaan pitäisi? Vai huijaako se vaan lämpötilaa jotenkin?
Mukia ei asennettuna, vielä. Mulla on silikoniputket anturiputken jatkeena. Pumput toimii pääsääntöisesti oikein loistavasti, mutta poikkeuksellisissa tuuliolosuhteissa on havaittu molemmilla pumpuilla outoa sulatuskäytöstä. Joissakin netin "asennusohjeissa" mainitaan kyllä, että tuulinen paikka saattaa sekoittaa pumpun toimintaa eikä siksi suositella asennusta tuuliseen paikkaan.Onko sulla siis myös tuon mukiasennuksen jälkeen laitteen toiminta parantunut?
Tosta näkee hyvin, kun DC pienenee niin käyntijakso pitenee. Onko sulla QO päällä myös? Minkälainen ohjauslogiikka tuolla DC:llä?Nyt mennään taas noin tunnin sykleissä. Haastava keli pumppaamiselle, eikä purkkiviritys sitä muuta.
QO aina päällä, kun tarveohjaus 100%.Tosta näkee hyvin, kun DC pienenee niin käyntijakso pitenee. Onko sulla QO päällä myös? Minkälainen ohjauslogiikka tuolla DC:llä?
Eli sulattelee nyt noin tunnin välein?Kyllä *ituttaa jos laite palaa siihen vanhaan ”sulatus / tunti” sykliin.
Onko tämä siis joku Daikinin ongelma vai onko esim vaikka noissa Mitsun paremman hintaluokan laitteissa samaa ”ongelmaa”?
Eli sulattelee nyt noin tunnin välein?
Jos kyllä, ja jos pääasiallinen lämmönlähde, niin tässä kelissä ja näillä fysiikan laeilla, et voi välttyä sulatuksilta. Tai jos vältyt, niin silloin laite on rikki.
Mulla vetelee lyhimmilläänkin 1,5h, yleensä 2-3h paitsi silloin, kun jostain syystä sekoilee niin sulattaa 30min välein. Tänään ollut ainoa lämmönlähde ja nytkin viimeisin veto 3h. Ulkona +1 ja kosteus 100%.Eli sulattelee nyt noin tunnin välein?
Jos kyllä, ja jos pääasiallinen lämmönlähde, niin tässä kelissä ja näillä fysiikan laeilla, et voi välttyä sulatuksilta. Tai jos vältyt, niin silloin laite on rikki.
Kuukauden kokemuksella vaikuttaa että ainakin minulla Pana joskus (=liian usen) sulattelee tunnin välein ulkolämpötilan ollessa nollan paikkeilla. Yritän löytää lääkettä tuohon tautiin.Kyllä *ituttaa jos laite palaa siihen vanhaan ”sulatus / tunti” sykliin.
Onko tämä siis joku Daikinin ongelma vai onko esim vaikka noissa Mitsun paremman hintaluokan laitteissa samaa ”ongelmaa”?
Se on helppoa, lämmität vain jollain muulla.Kuukauden kokemuksella vaikuttaa että ainakin minulla Pana joskus (=liian usen) sulattelee tunnin välein ulkolämpötilan ollessa nollan paikkeilla. Yritän löytää lääkettä tuohon tautiin.
Kyllähän se kuuraantunut kenno pitää sulattaa, mutta kyllä se häiritsis, jos joka tunnille tai taajempaan sulattelis. Lämmitysaika jäis aika lyhyeksi.Jos mulla Sylish 30N sulattelee TO 95% asetuksella 1:30 - 2:00 lämmitysjakson jälkeen näillä kosteilla pikkupakkasilla, ja on silloin niin kuurassa ettei lamelleja enää erota, niin kyllä se kovempaa työtä tekevä pumppu oletettavasti sulattaa ihan syystä ja oikein selkeästi aiemmin.
EiAuttaako suojakotelo tuon kuuran muodostumiseen ja sitä kautta vähemmän sulatteluja?