Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
niin ei kaukosäädintä ollenkaan.
Ei, ainoastaan tavoitelämpötila ja mitattu lämpötila on lähempänä oikeita lukuja...Vaikuttaako tuon fiksaaminen mitenkään pumpun toimintoihin?
Täällä on Daikin Perfera jäähdytyskäytössä betonikolossissa.
Jäähdytyskäytössä kannattaa laittaa se asetus päälle, että puhallin käy koko ajan. Kuivaa myös kennoa jäähdytyksen jälkeen. Kaukosäätimen "huoltovalikosta" se asetus löytyy. Käyttöohjeesta löytyy muistaakseni vai oliko joku service ohje? Joku muistaa paremmin.Onectan ilmoittama lämpötila nousi 23c eli ilmeisesti ilmavirta sitten lämmitti myös anturin lähemmäs oikeaa sisälämpötilaa.
Tuli varmaan kirjoitettua tuonne toiseen ketjuun liian pitkä sepustus, jota kukaan ei jaksanut lukea alkua pitemmälle, joten kokeillaanpa täällä...Mutta miten on, toimiiko? (Edit; Heat Boost on esitteen mukaan myös uudessa Comforassa mutta takkatoimintoa ei tosiaan ole mainittu)
Tarkoittaakohan suurempi lämmitysteho epäsuorasti myös harvempia lämmityssyklin keskeyttäviä sulatuksia kosteilla keleillä, joita on usein juuri nollan tuntumassa vai onko Daikinien sulatuslogiikka samanlainen mallista riippumatta?
Päivällä katkokäyntiä ja yöllä yhtäjaksoista.Mites porukalla Daikin toimii nyt kun päivällä on +10 astetta ja yöllä pikkupakkasia?
Aina päällä täällä.Onkohan näiden flash streamer -ilmanpuhdistus tarkoitettu jatkuvaan käyttöön aina päällä olevaksi, vai satunnaisempaan käyttöön? Eipä ohjekirja ja esitteet tästä(kään) turhan paljoa turinoi.

Morjens!
Täällä taas "Mr. pahvimuki"
Siinä se rappauksen ja pumpun välissä edelleen törröttää, näillä keleillä en muista kuulleeni koneen sulattavan "pariin kuukauteen" eikä varmaan pitäisikään.
Saanko kysyä tuosta Perfera 40 laitteesta pari juttua:
1) se sisäyksikkö minulla välillä kymmenen sekunnin välein "napsahtaa", ei kovaa mutta kuitenkin niin että vähän häiritsevä ääni jos vieressä satuu olemaan. Onko tämä "ok"? Mitä pitäisi tehdä?
2) mulla on tuo ajastus "schedule" sellainen, että päivisin lämpötila asennettu 21,0 C asteeseen ja idea yöllä 00:00-06:30 antaisi lämpötilan laskea 17,0 C asteeseen. Kuitenkin joka ikinen kerta kello 00:00 Perferea aloittaa kovan puhalluksen ja mielestäni tuolloin alkaa pukkaamaan viilemämpää ilmaa vaikka minulla tuo "HEAT" moodi päällä. Itse kuvittelisin, että laite toimisi niin että yöllä puolenyön jälkeen antaa koneen levätä ja kun lämpötila laskee alle 17,0 C niin rupeaa sen verran lämmittämään ettei tuon alle mennä. Sitten 06:30 aamulla nostaisi taas lämpötilan 21,0 C. Mielestäni laite ei kuitenkaan ihan tuolla logiikalla toimi, mikä tässä menee reisille?
Täällä tuo "naps" kuuluu näin keväisin, kun lämmitystarve on vähäisempää ja pumppu välillä huilaa, sitten kun termari havaitsee lämmöntarvetta niin ulkoyksikkö käynnistyy ja sisäkenno alkaa lämmetä, silloin tuota napsumista saattaa esiintyä. Lämpölaajanemista. Samaa kuin sulatuksen jälkeen talvella.Soitettu Daikinille tuosta "naps" äänestä, eivät tietenkään puhelimessa siitä mitään pystyneet sanomaan, lupasivat palata asiaan.
Kun lämpötilapyynti muuttuu niin tekiskö se jonkinlaisen "testin" sekoittamalla ilmaa? Kokeile muuttaa aikaa esim tunti aikaisemmaksi tai myöhemmäksi, onko sillä mitään vaikutusta.Tuota kello 00:00 tapahtuvaa "kovaa puhallusta kylmemmällä ilmalla" en ymmärrä jos siis minuutti aikaisemmin lämpötilaksi pyydetty 21 C ja sitten haluaa väkisin viilentää kämpän vaikka lämmitystoimito päällä.
Täällä tuo "naps" kuuluu näin keväisin, kun lämmitystarve on vähäisempää ja pumppu välillä huilaa, sitten kun termari havaitsee lämmöntarvetta niin ulkoyksikkö käynnistyy ja sisäkenno alkaa lämmetä, silloin tuota napsumista saattaa esiintyä. Lämpölaajanemista. Samaa kuin sulatuksen jälkeen talvella.
Ei ole Perferaa, mutta Stylish löytyy. Onko Perferassa ilmanpuhdistus toiminto? Jos on, ota pois päältä + lisäksi ota sisäyksikön suodattimet pois. Testaa muutama minuutti, napsuuko?Onko täällä kesällä vielä lukijoita?
Hei, tehkääpä palvelus, kuunnelkaapa niitä omia Perfera ilppejänne.
Kuuluuko muilla 10-15 s välein sellainen pikkuinen ”napsahdus”, vähän kuin vaikka kynän päällä tökkäisi kovaan muoviin?
Ei kova ääni mutta kuuluu kuitenkin esim minulla olohuoneesta keittiöön…
Onkohan näiden flash streamer -ilmanpuhdistus tarkoitettu jatkuvaan käyttöön aina päällä olevaksi, vai satunnaisempaan käyttöön? Eipä ohjekirja ja esitteet tästä(kään) turhan paljoa turinoi.
Millä modella? Lämmitys?Hei, tehkääpä palvelus, kuunnelkaapa niitä omia Perfera ilppejänne.
Lämmitys joo ja swingit otin jo ajat sitten pois päältä kun suljin pois sen että kuuluisi siivistä.Millä modella? Lämmitys?
Onko napsuvassa koneessa swingit pois päältä?
eikös kosteudenpoistoa saa tosiaan itse säätää puhalluksen voimakkuuden suhteen? olemattomasti puhaltelee automaatti asetus ja ei varmaan kovin hyvin saa isosta tilasta poistettua kostettu tuolla puhalluksen määrällä...?
powerful hieman paremman voimakkuuden saa mutta olisi suotava kyllä saada säädettyä itse,kuten aiemmissa pumpuissa on saanut...
Kosteudenpoistossa pyritään minimoimaan kennon lämpötila, jotta siihen tiivistyisi kunnolla kosteutta ilmasta ja siksi puhallusnopeus on alhainen. Voithan laittaa koneen jäähdytykselle vaikka minimipyyntiin ja sitten säätää puhallusnopeuden halutuksi, yhtä lailla sekin toimii kosteuden poistamiseen.